פרקטי וצבעוני / ראיון עם שרלוט גיניאו מייסדת המותג rice

אני אוהבת לשמוע סיפורים על עסקים, והיום יש לי הזדמנות לספר לכם על אחד כזה, עסק שהוא חוצה יבשות וחלק גדול מאתנו מכיר אותו. עסק שנמצא בדנמרק אבל מכניס צבע לבתים של אנשים בעשרות מדינות. כי מי לא מכיר את הפריטים של rice? כבר למעלה משני עשורים שחברת rice  מכניסה צבע ושמחה לבית שלנו באמצעות המוצרים שלה. עיצובים עכשוויים וגם נוסטלגיים, שילוב של צבע ופרקטיות, את כל אלה ניתן למצוא בקולקציות של rice. שמחתי (מאוד) על ההזדמנות לראיין את שרלוט גיניאו, שהקימה את החברה יחד עם בעלה פיליפ וביקרה לאחרונה בארץ.

מוצרים של חברת rice

גישה צבעונית וחיובית

מתי ואיך הכול התחיל?

"את rice הקמנו בשנת 1998. הרעיון נולד בזמן ההיריון עם הילד הראשון שלנו. חיינו בפאריס, ואחרי שנים של מגורים בעיר הרגשנו שהגיע הזמן לשינוי בחיים. לא יכולתי לדמיין את עצמי מגדלת את הילדים שלי בפריז. עברנו לדנמרק והקמנו את rice."

האם הרגשת שאתם מביאים משהו חדש לעולם ומדוע?

"אני מרגישה שאנחנו מביאים את הגישה הצבעונית והחיובית שלנו לעולם – עם המוצרים הצבעוניים, הפונקציונליים והכיפיים שלנו."

מהם לדעתך היתרונות של עסק זוגי?

"אני חושבת שבעסק כמו שלנו, שבו בני הזוג עובדים יחד, חשוב שלכל אחד יהיו מיומנויות שונות ותפקידים מוגדרים היטב מה שמאוד יתרום להתנהלות היום יומית. אם וכאשר זה קורה, היתרון גדול ואפשר לעבוד יחד באמון מלא ובחלוקת אחריות ברורה."

מה חשוב לדעת כשמקימים עסק חדש?

"צריך באמת לרצות לעשות את זה. ולקבל את העובדה שהעסק שלך הופך להיות חלק מהיום יום ומאורח החיים שלך. זה משהו שנמצא איתך במהלך כל היום וההשקעה בו היא מאוד גדולה."

מוצרים של חברת rice מוצרים של חברת rice מוצרים של חברת rice מוצרים של חברת rice

מוצרים שמחים ושימושיים לבית

rice מייצרת כלים ואקססוריז לבית, בין השאר קו המוצרים המוכר שלה ממלמין, סלים שונים בעבודת יד, פריטי אחסון וכלים נוספים. אלו מוצרים שעושים שמח. הם צבעוניים אבל גם שימושיים והכל במטרה להכניס צבע ליום יום שלנו. המוצרים נמכרים ביום ב-42 מדינות בכל רחבי העולם. בישראל חברת Sofi של סופי בר אדון היא היבואנית הבלעדית של rice כבר עשרים שנה והמוצרים נמכרים לחנויות עיצוב מובחרות ברחבי הארץ.

המוצר הראשון שמכרתם – "המוצרים הראשונים שמכרנו היו תיקים וסלים ממדגסקר והם הצליחו הרבה מעבר לתחזיות שלנו."

המוצר האהוב עליך ביותר– "אני אוהבת את כל המוצרים שלנו אבל יש לי חולשה למוצרים עשויים עבודת יד ומוצרים רקומים."

המוצר הפופולרי ביותר – "המוצרים הכי פופולריים שלנו הם מוצרי המלמין השונים וסלי האחסון."

מהיכן באה ההשראה כאשר מחליטים על מוצרים חדשים?

"ההשראה מגיעה מכל מקום ונמצאת בכל מקום. זה יכול להיות סלט צבעוני או ביקור במוזיאון ישראל. כל פעולה או אירוע יכולים להוות השראה עבורנו."

אילו שיתופי פעולה עשיתם במהלך השנים?

"במהלך שני העשורים בהם קיים העסק היו לא מעט שיתופי פעולה. אחד המעניינים שבהם היה שיתוף פעולה שעשינו עם חברה גרמנית של טפטים בשם Eijffinger. התוצאה הייתה קולקציה של טפטים צבעוניים ומיוחדים עם חיות, פרחים, נקודות ועוד. לבחירת הטפט יש משמעות מאוד גדולה – הוא יכול להשפיע על המראה של כל החלל כמו קסם."

בזמן האחרון ביקרת בישראל ובחנות SOFI. מה מיוחד בחנות?

"אני אוהבת את החנות SOFI בשוק הפשפשים. אני אוהבת את העיצוב של החנות ואת השילוב של המוצרים שבה, שהופכים אותה למיוחדת."

האם אחריות חברתית היא חלק מסדר היום שלכם?

"כל מה שקשור לאחריות חברתית נמצא ב- DNA של העסק שלנו כבר מההתחלה. אנחנו תמיד בודקים ומוודאים שאנחנו עומדים בתקנים בינלאומיים ושהייצור של המוצרים אינו פוגע בזכויות אדם ונעשה בתנאי עבודה ושכר מתאימים. אנחנו גם בוחרים ספקים אשר עומדים בתקנים הללו."

מוצרים של חברת rice מוצרים של חברת rice מוצרים של חברת rice מוצרים של חברת rice מוצרים של חברת rice

משלבים את הצבע בכל מקום

חללים צבעוניים שמשלבים את המוצרים של rice – גם riceteria היא ביטוי נוסף לצבעוניות והפונקציונליות שלנו. יצרנו מקום שעבורי הוא הוא חלל חלומי – מקום שמרגיש כמו בבית, שבו אתה יכול לעבוד, לאכול, לשחק, לבלות. שילוב של חנות של rice ובית קפה – שילוב בין הכלים הצבעוניים שלנו לאוכל פשוט וצבעוני. זהו מקום שבו אפשר לקנות מתנה ועל הדרך לשבת לכוס קפה או לקחת משהו לדרך. יש לי תשוקה לאוכל ובישול ולכן כל זה משתלב בצורה מושלמת. הייתי רוצה לפתוח עוד מקומות כמו riceteria ברחבי העולם ואולי יום אחד אפילו מלון rice."

פרויקטים של צדקה ותרומה לחברה – "אנחנו לוקחים חלק בפרויקטים רבים של תרומה לחברה וצדקה ברחבי העולם, ומשתפים פעולה עם ארגונים שונים בין השאר במדינות עולם שלישי. לקחנו חלק בבניית בית ספר במיאנמר ואנחנו גם עוזרים לפליטים ולמשפחותיהם. דרך נוספת שבה אנחנו תורמים לחברה היא באמצעות מוצרי ה-rice-up, מוצרים אשר חלק מההכנסות ממכירתם מועבר לפרויקטים שונים במדינות עולם שלישי. אנחנו גם משתפים פעולה עם UNICEF בפרויקט שמתמקד בילדים בסיכון."

riceteria  riceteria מוצרים של חברת rice

קסם יום יומי

האם הילדים שלכם עובדים יחד אתכם?

"הבת שלנו מתמקדת בהדפסים, והיא גם חלק מצוות ההשראה שלנו. בנוסף, היא עובדת כרגע על פרויקט מיוחד של שקיות דה לוקס משלה. הבן שלנו לומד עסקים בינלאומיים באוניברסיטה, אז מי יודע מה יביא העתיד…"

מה את הכי אוהבת את בעסק שלך?

"אני אוהבת את השמחה שיש במוצרים שלנו, ואת הקסם היום יומי שאנחנו שולחים לבתים ברחבי העולם יחד עם המוצרים. אני גם אוהבת את האנשים שהם חלק מהעולם הזה – הם בדרך כלל מאוד אדיבים ונעים לעבוד עמם."

מה לגבי האיזון בין עבודה לפנאי?

"זה בעיקר קו מטושטש מאוד בין שניהם."

מה המקום האהוב עליך לחופשה?

"אני אוהבת לטייל. איטליה תמיד עושה לי מצב רוח טוב, וצרפת היא עבורי כמו בית אחרי שחייתי שם במשך 15 שנים. גם תאילנד ואסיה הם מקומות שתמיד שמח לבלות בהם, ואני גם אוהבת להגיע לדרום גרמניה לחופשה."

מהו המקום שאסור לפספס בביקור בדנמרק?

"ללא ספק קופנהגן היא עיר נפלאה שחייבים לבקר בה."

מה הכי אהבת בביקור בישראל?

"בעיקר את האוכל ואת האנשים."

מוצרים של חברת rice מוצרים של חברת rice מוצרים של חברת rice מוצרים של חברת rice מוצרים של חברת rice מוצרים של חברת rice

תודה לשרלוט על הראיון ותודה לסופי בר אדון שקישרה בינינו. ואם אתן רוצות להתחדש בפריט צבעוני ומיוחד, אז בואו לבקר בסופי – בחנות ברחוב נחמן 3 שבשוק הפשפשים ביפו ובאתר או חפשו את החנות הקרובה לביתכן. גם קפיצה לקופנהגן היא אופציה.

קרדיט תמונות: rice by rice

לראיונות בינלאומיים נוספים לחצי כאן

לעסקים של עצמאיות ישראליות בחו"ל לחצי כאן

* הניוזלטר של מגזין 'מיס מנדלה' ישלח אליך ישירות לדוא"ל עם עדכונים על פוסטים חדשים. את ההרשמה לניוזלטר ניתן לבטל בכל עת.

חדש!!! הספר פינה משלך

סיפורים על נשים ומרחבי עבודה, עכשיו במבצע מיוחד וללא דמי משלוח! הזמינו עוד היום את העותק שלכן...

Facebook comments

השארת תגובה