הטיפים / המדריך שלכן לסטורי באינסטגרם

הגיע הזמן להשקיע יותר בסטורי. ביום יום שלנו יש כל כך הרבה דברים שפשוט חייבים לשתף בין אם אלו הנעליים שאנחנו נועלות, הדבר המושלם שהילדים שלנו עשו ממש עכשיו או הטיפים המקצועיים שאנחנו רוצות לתת. איך עושים את זה נכון? איך גורמים לעוקבים שלנו לכסוס ציפורניים עד שיעלה הסטורי הבא שלנו?

אם יש מישהי שהיא מומחית לעניין ואנחנו לא יכולות בלי להתעדכן מה בדיוק קורה בסטורי שלה, זו תמר מור. תמר היא מעצבת פנים ובלוגרית ממגזין הלייפסטייל Tamarmor.com והיא גם יוצרת תוכן באינסטגרם ומכורה קשות לסטורי ולעיצוב. בין פרויקט לפוסט היא רוקדת עם הילדים (גם את זה תוכלו לראות אצלה בסטורי), מחפשת תגליות אונליין ולא מוותרת על אימון בוקר.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by Tamar Mor (@tamarmor) on

 

ובזמן שנשאר לה בין כל העיסוקים האלו היא הגיעה להתארח כאן במגזין כדי לעזור לכן להתמכר גם:

הסיפור של הסטורי

סטורי הוא מקטע וידאו בן 15 שניות מקסימום, שאפשר להעלות באינסטגרם כערוץ נפרד מהפיד. הסרטון נשאר באויר למשך 24 שעות בלבד ואז נעלם (יש אפשרויות להשאיר אותו בהיילייטס). הסטורי קיים מאז אוגוסט 2016!! ובנתיים משתמשים בו כבר קרוב למיליארד איש. מקובל הבחור…

למי כדאי להעלות דברים בסטורי – לכל מי שמחזיקה בפרופיל אינסטגרם. נקודה. הסטורי הוא חלק אינטגרלי מהרשת החברתית הזאת ויש כל כך הרבה דרכים יצירתיות לשתף תוכן בסטורי, וזה מה שהופך אותו לכל כך כיפי ומתאים פשוט לכל אחד. אפשר לשתף תמונות סטילס, וידאו, טקסט, מידע, דעות, שאלות, סקרים ועוד המון דברים. בלי קשר, אינסטגרם אוהב אתכן יותר אם אתן משתמשות בכל הפונקציות שלו… ומי לא רוצה שאינסטוש יאהב אותה?? הערך הבולט שלו הוא Engagement!!! מעורבות העוקבים שלכן בפרופיל שלכן. כמה שתפעילו את העוקבים יותר (צפיה חוזרת או ממושכת בסרטון גם נחשבת) ככה האלגוריתם יאהב אתכן יותר…

למה אנחנו צריכות אותו ולא מספיק לנו הפיד – הסטורי הוא הבק סטייג׳. אם הפיד הוא יותר מהוקצע, פיין, מתוכנן וערוך, הסטורי זה המקום שלנו להיות חופשיות, אמיתיות ולשפוך תוכן בלי הכרה. פלוס – הסטורי יכול להגדיל לנו חשיפה וכן, גם עוקבים.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by Tamar Mor (@tamarmor) on

הסיפור של תמר והסטורי

אני מעלה סטוריז בערך מאז שהסטורי נולד. אני חולה על חידושים וישר מנסה כל דבר שרק יוצא ומתעדכן. בהתחלה הייתי מצלמת בומרנג (פונקציה של צילום הלוך חזור למי שלא מכיר) של הרגל שלי מתנדנדת קדימה ואחורה והייתי מתרגשת מזה. אחר כך התקדמתי להוספה של אייקונים על הפנים שלי (גם סוג של ריגוש), ולאט לאט השתכללתי וחשבתי על דרכים יצירתיות לצלם ולערוך את התוכן שאני מעלה. היום אני כבר משתמשת בו זמנית בשלוש אפליקציות נפרדות לפני שאני מעלה סטורי. אני יודעת, זה בטח נשמע לכן מלא עבודה, אבל כשעושים את זה 5 פעמים ביום (לפחות) זו כבר מיומנות שגרתית.

אני אוהבת לשתף כמעט הכל, אבל זו אני וזה לא מתאים לכל אחת. אני משתפת את שגרת האימונים שלי, מה לבשתי בבוקר (כי זה באמת מעניין הרבה מהעוקבות שלי), קטעים מחיי האימהות (מצחיקים, לבביים וגם מעצבנים לא פחות!!), סתם תמונות מהרשת שהצחיקו אותי, או נתנו לי השראה באותו הרגע ורציתי לשתף.

הסטורי זה המקום שלי להתבטא. פשוט כך. ולא כולן מרגישות בנוח להתבטא שם אז הן צריכות למצוא את סוג התוכן הנכון לשתף שם. מי שלא אוהבת להיחשף בכלל וזה לא בא לה טבעי, יכולה לשתף דברים אחרים: תמונות מהרשת (וכמובן לתת קרדיט!), פוסטים מפרופילים אחרים, וגם רק טקסט ודברים שרצתה לומר.

יש ימים שאני מעלה 20 סטוריז ויש ימים שאפס (ביום הזיכרון למשל).

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by Tamar Mor (@tamarmor) on

איך עושים סטורי טוב?

כמו כל תוכן: תנו ערך. שוב, הסטורי הוא גם מקום לשתף דברים אישיים יותר שלא תמיד יתנו ערך לכל העוקבים שלנו, אבל השתדלו לעשות מיקס של סטורי אישי ומקצועי או עם ערך כלשהו לעוקבים שלכן. גם אם זו תמונה יפה שרציתן לשתף, בסוף מי שעוקב אחריכן אוהב את הדברים שאתן אוהבות, או את הדברים שאתן מוכרות, אז יש סיכוי שהוא יאהב גם את ההשראות שתבחרו בסטורי. אני למשל, משתדלת להכניס איזו אנקדוטה מצחיקה בכל סטורי. זה הערך שאני נותנת בין השאר. לגבי עיצוב, יש הרבה אפליקציות שעוזרות לייצר סטוריז מעוצבים עם פונטים מיוחדים ואייקונים שלא תמצאו בסטורי עצמו.

יותר סטוריז זה יותר טוב? לא תמיד. בדרך כלל אחרי 7-8 סטוריז מספר הצפיות מתחיל לרדת. אבל השאלה מה אתן רוצות להשיג? אם אתן מספרות עכשיו את סיפור חייכן וזה לקח 10 סטוריז אז זה בסדר. אבל אם אתן מחפשות כמה שיותר צפיות אל תעברו את ה- 5-6.

למה מתמכרים לסטורי? כי אנחנו בתקופת המיידי. הכל במיידי, הכל כאן ועכשיו. הסטורי מספק לנו תוכן מיידי ורלוונטי.

כדאי לנו לעשות היילייטס? ההיילייטס הם חיי הנצח של הסטורי!!! כדאי מאוד להשתמש כדי להשאיר בפרופיל סטוריז חשובים עם ערך לעוקבים. למשל היילייטס של מתכונים, טיפים וכדומה.

מה חדש בסטורי? לאחרונה הוסיפו שעון countdown שאפשר להוסיף לאירוע מסוים. זה מעולה אם אנחנו מפרסמים מכירה מיוחדת או שידור לייב. הוספת מוזיקה (בילט אין) כבר החלה לטפטף בארץ ואני מחכה בדלת האייפון שתגיע כבר אלי!!

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by Tamar Mor (@tamarmor) on

הסטורי והעסק שלנו

הסטורי הוא מקור מצוין לחשיפה!! עוד אנשים נחשפים באמצעותו אליכן ולפרופיל שלכן. יש לכן עוד במה להציג את השירותים והמוצרים שלכן. נצלו את זה. חישבו על פינה קבועה. על טיפים נדירים, על ״איך מכינים״, וכדומה.

אנשים אוהבים לראות מי עומד מאחורי העסק. רוצים להכיר אותו. לגלות דברים שלא ידעו מהפיד או מהאתר. תנצלו את זה. היו אותנטיות! כי בסוף אנשים עוקבים אחריכן בגלל מי שאתן ולא בגלל מי שאתן לא. אם יש לכן בלוג קראו לעוקבים להכנס לפוסט, אם אתן מוכרות מוצרים, שתפו תמונות שלהם בכל הזדמנות, שתפו סטוריז של הלקוחות יחד עם המוצרים שלכן! זה תמיד מרשים יותר.

 

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by Tamar Mor (@tamarmor) on

 

הינה כמה דוגמאות של פרופילים עם סטוריז מעניינים שאני עוקבת אחריהם:

Lizapanelim אני מכורה אליה! היא פשוט כל היום מבשלת ועושה את זה בצורה הכי אותנטית ואמיתית שיש. וכמובן נותנת טיפים ומתכונים חופשי.

AnineBing מעצבת אופנה שבנתה הכל בשתי ידיה. בסטורי היא מראה המון פריטים חדשים, קולקציות חדשות, השראות שלה, מקומות יפים שהיא מבקרת בהם… והיא פשוט כזאת יפיפייה אז זה כיף! היא שומרת על יחס טוב בין העסקי לבין האישי שלה ושומרת על שפה. אם את הפנים של העסק שלך = חשוב שתראי אותם!!

Luba.shraga בלוגרית לייפסטייל ישראלית בניחוח חו״לי לגמרי. לובה היא מכונת תוכן משומנת המרעיפה על העוקבות שלה טיפים, מידע על שופינג שווה, מוצרי ביוטי לרוב והכל עשוי בסטייל שרגאי. אני אוהבת את הסטוריז שלה כי היא שומרת על שפה עיצובית אחידה, ונותנת הרבה ערך וטיפים אמיתיים.

SoYummy עמוד קטן ושולי עם 8 מליון עוקבים. סרטוני הקינוחים שלו כ ל  כ ך מגרים וצבעוניים שבא לך לאכול את המסך. כל סרטון פשוט מפוצץ בטיפים והאקים לאפייה והכנת קינוחים שאין מצב שלא תעופו למטבח להפעיל איזה מיקסר.

Danielleits אמא לשני בנים חתיכים, מדריכת פילאטיס ובקרוב גם אימוני כושר, דניאל משתפת מתכונים לשייקים בריאים, מנות טבעוניות פוטוגניות ואת החיים בין אימון, להנקה וילד חולה.

זהו. אין ספק שמשקלו של הסטורי באפליקציה רק יילך ויגדל, ויש אומרים גם שעל חשבונו של הפיד. ה- IGTV גם מקבל פוש רציני מצד אינסטגרם, אבל אין ספק שהוא עדיין רחוק שנות אור מכוחו של הסטורי. אז נתראה בסטורי!

תודה

תודה תמר שהתארחת כאן, ועזרת לנו בצעדים הראשונים להתמכרות לסטורי. זה הזמן להתחיל לתעד את מה שאנחנו עושות ואם אתן רוצות לראות מה תמר מתעדת ולהכיר אותה יותר טוב, אתן מוזמנות להיכנס לקרוא ולראות עוד באינסטגרם, באתר ובדף הפייסבוק שלה.

לכל הפוסטים האורחים שמגזין לחצי כאן

* הניוזלטר של מגזין 'מיס מנדלה' ישלח אליך ישירות לדוא"ל עם עדכונים על פוסטים חדשים. את ההרשמה לניוזלטר ניתן לבטל בכל עת.

חדש!!! הספר פינה משלך

סיפורים על נשים ומרחבי עבודה, עכשיו במבצע מיוחד וללא דמי משלוח! הזמינו עוד היום את העותק שלכן...

Facebook comments

השארת תגובה