הטיפים / המדריך להתנהלות נכונה באינסטגרם

אני נמצאת באינסטגרם כבר הרבה זמן, אבל התכנונים לביקורים תכופים יותר, העלאת יותר תמונות והשקעה אמיתית בפרופיל שלי שם לא ממש יוצאים אל הפועל. לשנה החדשה שמתי לעצמי מטרה להשקיע יותר גם ברשת הזו, וכבר התחלתי בגיוס המונים של זמן לצורך המטרה.

איך מתנהלים שם? כמה תמונות לשים? למה עדיין אין לי 10,000 עוקבים? אלו שאלות שמעסיקות אותי לפעמים ואני בטוחה שלא רק אותי, אז הזמנתי את אירה חרקובסקי להתארח במגזין כדי שכולנו נקבל קצת כלים וטיפים להצלחה שלנו ברשת הזו. אירה היא מומחית אינסטגרם לעסקים, ונושמת אינסטגרם כבר די הרבה זמן, כך שרובנו כבר נתקלנו בתמונות שלה ועוקבים באדיקות אחרי הקפה, הבנות ושאר החוויות האינסטגרמיות שלה.

אז זה הזמן לעבור לאירה ולשמוע ממנה על עקרונות להצלחה באינסטגרם ועל החיים ברשת הזו באופן כללי:

אני מאוהבת בתוכן שנותן השראה, שיוצר עניין ומרחיב אופקים ומאמינה שתוכן בעל ערך אמיתי בונה מותג חזק ולאורך זמן. הקמתי ואני מנהלת פרופילים וקהילות עם עשרות אלפי עוקבים וזה קרה לי באופן כמעט לא מכוון, תוך כדי עבודה במה שאני הכי אוהבת: תקשורת עם אנשים, הרגשה שאני עוזרת לצד השני, ביטוי עצמי והרבה הומור (גם עצמי). 

כל אחד צריך אינסטגרם – כן או לא?

בעיניי אף עסק לא חייב אינסטגרם או שום פלטפורמה אחרת. אין דבר כזה ״חייב״. צריך לבחור את הפלטפורמות בחוכמה, איפה שקל לכן יותר, איפה שיש לכן יתרון יחסי. לדוגמא, לעסקים עם מוצרים או שירותים ויזואליים יהיה קל יותר ליצור שפה ויזואלית שמושכת את העין. מצד שני, יש פסיכולוגית מרוסיה עם מיליון וחצי עוקבים שאני עוקבת אחריה ומתפעלת מהדרך שבה היא הפכה את האינסטגרם לפלטפורמה העיקרית שלה. ובכל זאת, ככל הנראה שלא אמליץ על אינסטגרם לבעלי מקצועות חופשיים ולא ויזואליים כמו עורכי דין ורואי חשבון כי הם יצטרכו להשקיע הרבה יותר בשביל לראות תוצאות ואני בעד להיות איפה שיש לנו הרגשה של עבודה ״ללא מאמץ״.

הרושם הראשוני

 קודם כל עוד לפני שאני נכנסת אני מסתכלת על תמונת הפרופיל. זו תעודת הזהות של העסק. אם היא מספיק מעניינת ומושכת את העין, אכנס. כשאני נכנסת אני קוראת את הביו, סורקת את התמונות במבט על ואם השפה הוויזואלית מעניינת אותי, נכנסת לתמונות שמשכו לי את העין, עושה לייקים, מגיבה. ההחלטה האם לעקוב אחרי הפרופיל מתקבלת תוך שניות בודדות וזה תמיד יהיה מכלול של שפה ויזואלית, סיפור מעניין וערך מוסף שארגיש שהפרופיל ייתן לי אם אעקוב אחריו. פרופיל איכותי בעיניי הוא פרופיל שמספר סיפור, שנותן ערך מוסף, שיש לו טביעת אצבע מבחינת השפה הוויזואלית ו/או התוכן הכתוב. 

הזמן שלכן באינסטגרם

קודם כל חשוב שהזמן שנבלה באינסטגרם יהיה מהנה. זה הפרמטר הכי חשוב בעיניי. אם החלטתן להשקיע באינסטגרם, חשוב להיות פעילות ברמה היומיומית. כדאי להעלות מינימום 3 תמונות בשבוע וגם כשלא מעלים תמונות, להיות פעילות: להעלות סטורי, ליצור אינטראקציה עם העוקבים ועם קהל היעד הפוטנציאלי שלכן.

מה זה אומר בפועל? לעבור על הפיד, לעשות לייקים, להגיב, לעקוב אחרי פרופילים שמעניינים אתכן. סביב העלאת התמונה חשוב להשקיע שעה באינטראקציה בשביל לעזור לחשיפה האורגנית של התמונה. 

6 עקרונות להצלחה ברשת האינסטגרם

בניית אסטרטגיית תוכן חכמה עם שפה ויזואלית ייחודית לפרופיל

התוכן שלכן, הוויזואלי והכתוב, צריך לדבר אתכן, להעביר את ערכי המותג ואת השפה וה-DNA שלו, ולתת ערך אמיתי לצד השני. לפני שבונים אסטרטגיה עושים עבודת הכנה. שאלו את עצמכן את השאלות הבאות: מה מהות הפרופיל שלי? מה המטרות שלי באינסטגרם? מה אני רוצה לשדר? מי הלקוחות שלי? מה מעניין אותם? איזה סיפור אני רוצה לספר להם? 

על מנת ליצור את השפה הצילומית הייחודית לכן באינסטגרם, כזו שניתן לזהות בה את ״טביעת האצבע״ שלכן, חשוב שיהיה קו מחבר בין התמונות, כך שמי שיראה את התמונה בפיד שלכן ידע לשייך אותה אליכן. כך תוכלו ליצור קהילת עוקבים שאוהבים את סוג התמונות שלכן, שהתכנים שאתן מעלות מעניינים ורלוונטיים עבורם והם מצפים לתמונה הבאה שתעלו. 

איך עושים זאת? הנה מספר כללים מנחים, מתוכם תוכלו לבחור את מה שמתאים ונכון לכן:

> בוחרים את הנישה בה יתמקד הפרופיל.

> נצמדים לסגנון תמונות שמדבר אליכן (למשל זוויות צילום מסוימות, מינימליזם, פרספקטיבה ייחודית, קלוזאפים, flat lays, שימוש בתמונות מחולקות בפיד ו/או באלבומים, מוטיב חוזר וכו').

> עורכים את התמונות בצורה אחידה עם ״טביעת האצבע שלכן״. עדיף לבחור 1-3 פילטרים ולדבוק בהם.

> מחליטים על מבנה/מסגרות של התמונות.

> מתכננים את סדר התמונות לפי הנושאים. אפשר להשתמש באפליקציות תכנון מקדים כמו UNUM, PREVIEW ואף תזמון והעלאה אוטומטית למי שזה מתאים עם HOOTSUITE, LATER, PLANOLY.

יצירת סיפור בעזרת תמונה

תחשבו איזו הרגשה הייתן רוצות להעביר לעוקבים שלכן? חזקו את התמונה בכותרת שמשלימה את הסיפור. תחשבו על איזה תמונות אתן מתעכבות, מה מרגש אתכן, מה גורם לכן לחשוב? היכנסו לנעליים של העוקבים שלכן ותחשבו איזה סיפור יעניין אותם. שימו לב שקל יותר ליצור סיפור כשיש גורם אנושי בתמונה.

התמדה בתוכן רלוונטי לעסק/לאג'נדה שלכן

אני ממליצה לשמור על יחס של 20:80 לטובת תמונות בעלות קשר לעסק לעומת תמונות אישיות. ככה אתן יוצרות קהילת עוקבים רלוונטית לכן שמתעניינת בתכנים של העסק ומתחברת גם לפן האישי.

אינסטגרם כמגזין יומי

תחשבו על הפרופיל שלכן כמגזין היומי של העסק והשתדלו להעלות תמונה אחת ביום בשפה הוויזואלית שיצרתן. תגוונו בתכנים בעלי ערך מוסף לעוקבים שלכן תוך שימוש בסטוריז. בסטוריז תעלו תכנים קלילים יותר, סקרים, סיפורים אישיים ושיתוף מאחורי הקלעים. 

שימוש אפקטיבי בהאשטגים

כשאתן מוסיפות האשטג לתמונה שלכן, אתן מצרפות אותה לגלריה של תמונות לפי נושא ספציפי. (למשל: #fashiondesign). חשוב לדעת לגבי האשטגים:

> אפשר להוסיף עד 30 האשטגים תמונה, אך כדאי להשתמש בלא יותר מ 15-20 (בהתאם לשינויי האלגוריתם האחרונים)

> את ההאשטגים תוסיפו בכותרת ולא בתגובות, אחרת התמונה לא תוצג בכולם.

> חשוב להשתמש בהאשטגים איכותיים – לא גדולים מדיי ולא קטנים מדיי, כאלה המונים מספר אלפים ועד כארבע מיליון תמונות. אפשר ורצוי לעשות תמהיל – האשטגים גדולים יותר של קהילות וקבוצות בארץ ובחו״ל וקטנים יותר לפי נושאי התמונה.

> חשוב לעבור על האשטגים בהם אתן מתייגות את התמונות וליצור אינטראקציה עם משתמשים אחרים. זו אחת הדרכים לחשוף את הפרופיל לקהלים חדשים ורלוונטיים לנושאי הפרופיל שלכם.

יצירת אינטראקציה וחשיפת הפרופיל

זה העיקרון שמדבר על הצד החברתי של אינסטגרם. בלי זה תמצו רק 50% מהפוטנציאל של הפרופיל.

מה זה אומר? 

> לענות לכל מי שהגיב על התמונות שלכן.

> לעשות לייקים ולהגיב בפיד.

> ליצור אינטראקציה בהאשטגים (טיפ: תעקבו אחרי ההאשטגים הרלוונטיים והתמונות הטובות יופיעו בפיד באופן אוטומטי).

> לעקוב אחרי פרופילים בתחום שלכן ולפרגן להם.

> לעבור על הפרופילים של מי שצופה בסטוריז שלכן ולפרגן להם בליישם ובתגובות.

התמונות שלכן באינסטגרם

מה עובד?

תמונות שנוגעות ברגש, שיוצרות הזדהות

תמונות עם טוויסט יצירתי שגורמות לצופה להתבלבל לרגע בניסיון להבין מה קורה בתמונה

תמונות בהירות לרוב תופסות את העין יותר

תמונות עם אלמנט הומוריסטי שגורמות לצד השני לחייך

תמונות עם צבע דומיננטי 

ומה לא עובד? 

תמונות מטושטשות ולא איכותיות

תמונות עם רקע רועש שגונבות את הפוקוס מהאובייקט המצולם

תמונות עם איברים חתוכים (תשמרו על הראש!)

3 דברים שיכולים ליצור מעורבות גדולה יותר בפרופיל שלכן

להיות אותנטיים, פגיעים ואמיתיים, להתייחס לרשת הזו כבמה לביטוי עצמי, לתשוקה שלכן (הרי לא סתם פתחתן את העסק). לא לנסות להראות רק את הצדדים הנוצצים. להיות אמיתיים ולשתף. אחת הדרכים שאפשר לעשות זאת היא בכותרת שמלווה את התמונה.

אפרופו הכותרת של התמונה – השקיעו בה. תפתחו דיון עם העוקבים, תשאלו שאלות, תספרו סיפור מעניין שישלים את התמונה ויגרום לעוקבים להתעניין ולהגיב. 

השתמשו בכמה שיותר פיצ׳רים שאינסטגרם מציע פרגנו כמה שיותר לאחרים בלייקים, תגובות, שיתופים ומעקב. קארמה טובה חוזרת בחזרה. תמיד.

ולסיום, שאלה ששווה שתשאלו את עצמכן: האם הייתן עוקבות אחרי הפרופיל שלכן?

זו שאלה שאני שואלת את עצמי כל כמה זמן ומשתדלת לשפר ולדייק את התכנים שלי, כך שיעניינו גם אותי וגם את העוקבים שלי.

תודה

תודה אירה שהתארחת כאן, והכנת לנו תוכנית פעולה להתנהלות באינסטוש. ואתן, מוזמנות להיכנס לפרופיל של אירה באינסטגרם (משם נלקחו כל התמונות בפוסט הזה) – irahok, לאתר שלה שם תוכלו לקבל פרטים על הסדנאות וההדרכות שלה וגם לדף העסקי. ואם אתן רוצות להתעדכן באופן שוטף הענייני אינסטגרם אז קבוצת אינסטגרם ישראל היא בהחלט מקום שתרצו להיות בו.

אתן רוצות לתת פוש לחשבון האינסטגרם שלכן? אז בטח יהיו לכן שאלות! נשמח לשמוע…

יש לך עסק ותרצי לתת את הטיפים שלך? אשמח לספר לך על אפשרויות הפרסום במגזין.
מוזמנת להתקשר או לכתוב לי 053-6065120 / manu.biener.g@gmail.com

רוצות לקרוא פוסטים אורחים נוספים בנושאים שרלוונטיים ליום יום של כולנו? כל הפוסטים הקודמים כאן

***מכירות את הבלוג שלי בפייסבוק? אל תשכחו לבקר…

* הניוזלטר של מגזין 'מיס מנדלה' ישלח אליך ישירות לדוא"ל עם עדכונים על פוסטים חדשים. את ההרשמה לניוזלטר ניתן לבטל בכל עת.

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

Facebook comments

תגובה אחת

  1. קרן הגב

    פוסט מעולה לכל בעלות העסקים שחושבות להתחיל לשווק באינסטגרם, תודה על הטיפים, אני כבר מיישמת

השארת תגובה