ממציאה מחדש את המושג “בייסיק” / ראיון עם אורלי לינקובסקי

מבט מהיר על הבגדים בארון שלי מגלה לי את מה שאני כבר יודעת. אני אוהבת שחור, אפור ולבן, אני אוהבת את השילוב ביניהם ואני יכולה לשמור את הפריטים האלו לנצח בארון – הם תמיד יהיו רלוונטיים. אפילו הכפכפים שלי בצבעים האלו… ולמה אני כותבת את זה? כי בסיפור על המותג Simple to wear של אורלי לינקובסקי תוכלו לקרוא על נוחות, על פשטות, על בייסיק, על עסק שחי ופועם כבר 30 שנה עם פריטים שתמיד טוב שיהיו לנו בארון.

עיצוב שנוצר מתוך צורך

אורלי נשואה ליוסף, אמא לבר, ארי ורום וסבתא לדן. היא בעלת מותג הבגדים Simple to wear, מעצבת ובעלת עסק עצמאי מזה 30 שנה. את לימודי העיצוב סיימה אורלי לפני שלושה עשורים בגיל 25, ואת העסק הקימה בקומה העליונה של ביתה חודש אחרי לידת בנה הבכור.

"המשפט Simple to wear – But so special הוא המשפט שמוביל ומנחה אותי בבחירות שאני עושה כאישה שרוצה להראות במיטבה לאורך כל שעות היום – בבית, בעבודה וכשאני יוצאת לבילוי. תמיד חשוב לי שיהיה נעים, שיהיה נוח, שיהיה כיף, שיהיה מיוחד והכי Simple to wear.”

איך הכל התחיל?

"כשהקמתי את העסק התחלתי לשווק לארבעה בוטיקים בארץ. עיצבתי דגמים מבד משי, מכנסיים בגזרת A מתרחבת וחולצות במראה גברי מבד משי שציירתי וצבעתי עליו. העברתי לבוטיק אחד ותוך שעה הכל נחטף. זה היה הדגם הראשון שיצאתי איתו לבוטיקים והפך להצלחה מסחררת. בהמשך נוספו דגמים נוספים מבדי פשתן: מכנסיים, ז'קטים ושמלות בשילובים של פשתן ומשי שבזמנו היו הבגדים הכי נחשקים. מאז ועד היום אני קשובה לעצמי ולנשים ומדייקת את עצמי בעיצוב הדגמים ובבחירת הפריטים והאקססוריז שאני מחליטה לייבא, ואני כל הזמן שואלת את עצמי מה אנחנו באמת צריכות בשגרה היום יומית שלנו."

למה בחרת בתחום הזה?

"תהליך העבודה נוצר מתוך צורך, הצורך היומי שלנו כנשים. במשך שנים הייתי קשובה לנשים, למלתחה הנשית – מה אנחנו כנשים באמת צריכות לאורך השגרה היום יומית שלנו. קמות בבוקר, בית, ילדים, חוזרות מהעבודה… מה בא לנו ללבוש בבית עדי שגם ניראה טוב וגם נרגיש בנוח. כשאנחנו משחקות עם הילדים, נכדים או יושבות לקפה עם חברה או יוצאות לחופשה. כל הזמן אני שואלת את עצמי מה בא לי? מה אני צריכה? ובטוחה שעוד מלא נשים מרגישות בדיוק כמוני. מכאן מתחיל תהליך היצירה שלי."

ממציאה מחדש את המושג "בייסיק"

"קו המוצרים שלי עונה על הצרכים של האישה האורבנית, המעודכנת והמוקפדת שחייה בצורה אינטנסיבית ויחד עם זאת יוצאת לחופשות בלוקיישנים נחשקים בעולם."

המותג: "המותג Simple To Wear היה החלום והמטרה שלי במשך שנים רבות של עיצוב, מתוך חיפוש קו נשי, נקי ואיכותי, שמתאים לאורח החיים שאני מאמינה בו ויודעת שנשים רבות כמוני מחפשות – פשטות מתוחכמת. המותג מתמחה בגזרות מדויקות ובשילוב של בדים משובחים ואיכות בלתי מתפשרת והוא ממציא מחדש את המושג “בייסיק” – אלו פריטי לבוש איכותיים עם טוויסט ושיק בסטייל לא מתאמץ. כל פריט נבדק בקפידה והדגש הוא על יצירת ליין מוקפד לאשה קרייריסטית שמחפשת ניקיון עיצובי עם טוויסט ייחודי, המאפשר לה לבנות מלתחה חכמה, המורכבת מפרטי לבוש היוצרים יחד מראה פשוט ונעים, אך בו בזמן מוקפד ומלא בשיק."

ההשראה: "בשלושים השנים האחרונות אני מעצבת בגדים ושואבת השראה מכל הדברים הקטנים והיפים שסביבי: ריחות, נופים, צבעים. אני סופגת אווירה מטיולים בארץ ובעולם בין אם אלו חופשות או נסיעות עבודה. אני רואה, מצלמת, טועמת, תופסת את הרגע ומקבלת השראה מכל דבר. רחובות אורבניים סואנים, סמטאות, דלתות מיוחדות, ישיבה בבתי קפה, טיולים בשווקים, נופים עם טבע אלוהי, סרט שהשאיר את חותמו – כל אלו ביחד. השילוב בין הצורך והרצונות יוצר את המוצר המוגמר הנחשק."

הלוגו: "רציתי שהלוגו של אתר המכירות האינטרנטי של יהיה בשחור לבן, לוגו פשוט ואיכותי עם קריצה לכיוון האלגנטי שיהיה מדויק ונכון לי ושירגיש בדיוק את מה שאת ואני מרגישות כשאנחנו לובשות בגדים מהקולקציה. בייסיק אבל מסודר, נקי, מאורגן, אלגנטי ואצילי. תמונה מתוך ספר של הנס כריסטיאן אנדרסון שנחרטה בזיכרוני בילדות נתנה לי את ההשראה ללוגו שעוצב ע"י משרד פלטפורמה קרייטיב. בתמונה היה ברבור לבן ענק ואצילי ולידו מלך לבוש במכנסי טייץ לבנים עם גופיה לבנה הכי בייסיק שיש, עם כתר זהב מבהיק על ראשו והרגשתי שזה זה. זה הולך להיות הלוגו שלי."

הקולקציה: "הקולקציה מורכבת מפריטי בייסיק איכותיים ועל זמניים עם דגש על גזרות מדויקות ומחמיאות, ודיטיילים מעניינים שעושים את כל ההבדל. אלו בגדים מיוחדים שכיף לארוז במזוודה לסוף שבוע נפלא, חופשה חלומית, בילוי עם המשפחה או כל יום בשגרה היומיומית שלנו."

חושבת על עיצוב בכל רגע ביום

"אני מתעוררת, נושמת, אוכלת וחווה עיצוב כל רגע ורגע בהוויה היום יומית שלי. הראש שלי במוד של עיצוב כל הזמן ואני לא יכולה לכבות את המחשבות שלי – זה אחד המשפטים שאני כל הזמן אומרת. אני נוגעת בכל תחומי העיצוב והלייפסטייל ומתעסקת גם בעיצוב פנים וסטיילינג לבתים, כך שהעיצוב אצלי הוא רב תחומי ונוגע בכל הרבדים של החיים."

במה את גאה במיוחד?

"אני מאוד גאה בכך שהעסק שלי שפועל בענף כזה קשה, עובד כבר 30 שנים וכל פעם מחדש. אני גאה בבחירות שאני עושה, באיכות של הבגדים שלי, ביצירת הגזרות המדויקות שמהוות חלק מתהליך שאני לא מוותרת על הנוכחות שלי לכל אורכו."

מהו הדבר שגורם לך להרגיש שעשית את הבחירה הנכונה?

"להחזיק עסק 30 שנה, להתחדש ולחדש ולהיות באנרגיה גבוהה בתחום העיצוב זה לא משהו רגיל. אי אפשר להיות ולהישאר בתחום כל כך הרבה שנים ללא אהבה ותשוקה לעיצוב. כדי להיות מעצבת את צריכה לחיות באנרגיה גבוהה ובתשוקה ולהיות ערנית וקשובה."

איך הניסיון שצברת משפיע בסופו של דבר על הבגד?

"בעבר ניסיתי לעבוד עם מעצבים שעשו במקומי את העבודה, אך יש משהו בהבנת הגוף הנשי שצברתי במשך בשנים שעושה את כל ההבדל. יש כאלה שיגידו שזה חשיבה בקטן, אבל מבחינתי הגזרה והדיוק של הבגד ואיך הוא נראה על הגוף הם בין הדברים החשובים ביותר בתהליך היצירה ואלו הדברים שמשמרים את הלקוחות שלי לאורך השנים. יש נשים שמגיעות אליי ומספרות שיש להן בארון בגדים שלי כבר מעל 20 שנה וזה ממש מרגש למרות שאני תמיד ממליצה להתחדש כי זה משהו נכון וטוב מבחינה אנרגטית בכל תחום בחיים."

למצוא את הנוסחה הנכונה לניהול העסק

העסק של אורלי ממוקם בצפון, אך עבורה זהו לא מחסום. היא בנתה את העסק ומשמרת אותו על ידי התחדשות מתמדת ושמירה על האיזון.

"כשסיימתי את הלימודים בחרנו לחזור למושבה שבא נולדנו. אני דור שישי בארץ, סבא שלי הקים את המושבה. התחתנתי עם בן המושבה בית גן הצמודה ליבנאל ושם החלטנו לבנות את ביתנו ולגדל את הילדים שלנו. אני גרה בבית מאוד מיוחד שאני עיצבתי עם מרחבים וגינה ענקית. בית שנותן הרבה שקט ובטחון."

ניהול עסק בצפון: "אני לא אגיד שזה היה קל במשך השנים. אני טיפוס מאוד אורבני ומאוד אוהבת ההוויה העירונית ואת העיר תל אביב בפרט. אבל במשך השנים יצרתי תמהיל שהתרגלתי אליו. אף פעם לא עשיתי סיפור מלהיכנס לרכב ולנהוג בפקקים שלוש שעות כדי להגיע לתל אביב. אנשים ששומעים שאני מהצפון נשארים פעורי פה, ממש לא מאמינים. אני חושבת שהבחירה הזו נותנת לי סוג של איזון. ונראה שמצאתי את הנוסחה הנכונה."

שימור העסק בעידן של שינויים: "בעידן של שינויים ודינאמיות צריכה להיות לך היכולת לחדש כל הזמן ולהיות ערנית לשינויים. אני כל הזמן לומדת ומתחדשת ואני מתעדכנת בכל מה שקורה בארץ ובעולם. אני סופגת הכל ועושה את ההחלטות שלי. אני תמיד שואלת את עצמי: מה מתאים לי? במה אני מאמינה? למה אני מתחברת? ואז עושה את ההחלטה. זה כלל לא פשוט, יש לא מעט התלבטויות ולא פעם אני פועלת על פי תחושת הבטן שלי – זה תמיד עובד!!"

ונסיים עם ההמלצה שלך ל-3 פריטים שווים מהקולקציה:

חולצת קולר כי היא גורמת לך להרגיש הכי מיוחד וסקסי. אין מצב שאני אלבש אותה ולא ארגיש הכי טוב בעולם. תמיד נותנת הרגשה של מיליון דולר.

חולצת SH כי אין דבר יותר כיפי ונוח ממנה. אני מייצרת אותה כבר מעל 20 שנה ולא עומדת בקצב הביקוש.

מכנסי פינוקים, מכנס כיפי ונוח שיצרתי בגזרה עם פטנטים מיוחדים שגורמים לכל אחת להרגיש הכי נוח בעולם ולהראות מצוין.

רוצות להתחדש? אורלי חוגגת יום הולדת בסופ"ש (מזל טוב אורלי!!!), ומפנקת את כל הלקוחות במבצע של 20% הנחה על קולקציית החורף לכל הסופ״ש (המבצע מתחיל מיום חמישי עד יום שבת בחצות באתר האונליין).

בואו להכיר את אורלי ולהתרשם מהקולקציה המקסימה של Simple to wear – כל הפרטים באתר, בדף הפייסבוק ובאינסטגרם של החנות. תודה אורלי על שבחרת לשתף אותנו בעסק ובדרך שלך!

צילום תמונות בכתבה: חן לוי, עומרי אילת, ענבל כבירי 

לסיפורים על עסקים של נשים נוספות לחצו כאן

יש לך עסק ותרצי שאכתוב עליך? אשמח לספר לך על אפשרויות הפרסום במגזין.
מוזמנת להתקשר או לכתוב לי 053-6065120  

* הניוזלטר של מגזין 'מיס מנדלה' ישלח אליך ישירות לדוא"ל עם עדכונים על פוסטים חדשים. את ההרשמה לניוזלטר ניתן לבטל בכל עת.

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

Facebook comments

תגובה אחת

  1. אביבית ירקוני כהן הגב

    איזה מותג כייפי. תודה עמנואלה

השארת תגובה