הטיפים / כלים שימושיים לכתיבה שיווקית

כשאני מסתכלת על דברים שכתבתי לפני שלוש שנים, אני מבינה כמה חשובים תהליכי הלימוד בעסק. יש לי עוד מה ללמוד, אבל גם צברתי ידע וניסיון שאפשרו לי להשתפר מפוסט לפוסט. לפעמים צריך כמה כללים מנחים, כאלה שאפשר לגזור ולשמור, כדי שישמשו אותנו ברגע האמת – כשאנחנו מניחות את הידיים על המקלדת (או העיפרון).

איך יודעים מה לכתוב? מה טוב ומה לא? מה כדאי לעשות בכתיבה ומה עדיף שלא? היום מתארחת במגזין גלית ברש, והיא כאן כדי לתת לכן כלים פרקטיים לכתיבה שיווקית. לגלית יש ניסיון רב בכתיבה שיווקית ואת הניסיון הזה היא מעבירה כיום הלאה. היא מרצה, מנחה סדנאות ומפתחת את היכולת של עוד ועוד אנשים ועסקים לכתוב בשפה מדוברת.

צילום: שרון הורביץ

זה הזמן להתחיל למלא דפים של תוכן עם כמה כלים שגלית מציעה לכן:

באמצע היום, באמצע החופש, הודעה. עמנואלה, הלא היא מיס מנדלה, שואלת אם ארצה להתארח בפוסט על כתיבה שיווקית. ואני, רק תגידו לי להתארח ואני באה.

אז באתי.

כתיבה שיווקית – איך, למה וכיצד

"ועוד משהו" היא מיהרה לכתוב לי, שיהיה פרקטי עם ערך מידי. כדור שני לפרקטיות, הבנתי ישר את המשימה, אספתי את כל מה שיש לי לומר על "כתיבה שיווקית – איך, למה וכיצד" ואני שמחה להגיש לכם 5 כלים שימושיים לימי הקיץ החמים: 

מתחילים בהכי חשובים – הקוראים

דמיינו בראש את האדם שקורא אתכם, הוא מכיר אתכם? מה מטריד אותו? מה יעשה לו טוב ממש עכשיו? מה חשוב לו לדעת? הרבה פעמים אנחנו קוראים להם "קהל מטרה" או בשם החיבה "קהל מפולח" ושוכחים שמדובר באנשים כמונו. אנשים שלא רוצים להיות יעד או מטרה למסרים ובטח לא מפולחים, אנשים שמחפשים שמישהו יקשיב להם, יראה אותם וייתן להם ערך אמיתי.

צילום: שרון הורביץ

תתחילו לספר סיפורים

המוח שלנו בנוי לקליטת סיפורים, זה לא טרנד חולף של סטורי טלינג, ככה עברו מאז ומתמיד מסרים סביב המדורה. הסיפור טבעי לנו, הוא יוצר הקשבה וקרבה, יש בו אותנטיות וכנות והוא שלנו. כי סיפור כמו שהיה לך היום אין עוד לאף אחד אחר. בשביל לדעת לספר סיפור, שימו לב שיש בו פואנטה (אחרת מה הקטע) ואל תשכחו את הפרטים הקטנים (מקום, זמן, שמות ואיך זה הרגיש) כדי שנצליח לדמיין את הסיפור שלכם.

צילום: עדי הלמן

התחלה אמצע וסוף

ממש כמו בצה"ל גם כאן יש לנו 3 חלקים. הכותרת או השורה הראשונה, שתפקידה לסקרן אותנו ולגרום לנו להמשיך לקרוא. חשוב להשקיע בה כי אומרים ש-80% מהאנשים לא שורדים אחרי. האמצע, זה בעצם הסיפור כולו. שימו לב שהוא מעביר את המסר שרציתם בצורה בהירה ומדויקת, בלי להעמיס ובלי יותר מדי הסברים.
והסוף שסוגר את הכל ומניע לפעולה או למחשבה וגם חיוך זה סבבה.

צילום: לירון כהן אביב

איפה הטוויסט?

אנחנו חיים בעולם עמוס במסרים ולחצים, הכל כאן ועכשיו. אם פעם היה לנו פנאי להתעמק במאמר או בספר, היום אנחנו מרפרפים ומדלגים בין כמה אמצעי תקשורת בו זמנית. לכן, מה שעבד פעם, היום כבר לא מספיק. צריך טוויסט, תבלינים, מלח ופלפל למילים.
הטוויסט יכול להיות קטן וסמלי כזה שהופך את הכתיבה היבשה לכזאת שמתחשק לקרוא. יש הרבה דרכים לטוויסט, כמו הומור, הפעלת רגש, תמונה מפתיעה או שימוש לא צפוי בשיר או ציטוט אבל בגדול אפשר לדמות טוויסט לרגע הזה שבו אנחנו פשוט מחייכים לעצמנו.

צילום: לירון כהן אביב

סדר וניקיון

סוף סוף אנחנו מצליחים לשבת ולכתוב. המילים יוצאות ואנחנו רק רוצים ללחוץ כבר על ה"שלח" או ה"פרסם" לפני שנתחרט. עוד טיפה סבלנות.
אחרי שהכל כתוב חשוב לקרוא שוב ואפילו שוב. לבדוק שזה זורם, שלא חסרה לנו מילה או אות ושאין משהו מיותר, שחוזר על עצמו. מומלץ לקרוא לפחות פעם אחת בקול רם, מדהים לגלות איך הקריאה בקול רם עוזרת לנו לעלות על הטעויות שפספסנו בקריאה הרגילה. מי שיודע שיש לו קושי עם השפה העברית, מומלץ לשלוח לחבר או לאיש מקצוע שיכול במבט זריז לוודא שאין שגיאות. הרבה פעמים אנשים תופסים שגיאות בשפה כחוסר מקצועיות וחבל.

צילום: עדי הלמן

תתחילו לכתוב

לסיום, אני מזמינה אתכם לעבור שוב על הפוסט אורח הקייצי הזה.
אפשר ממש לדמיין אותי מדברת אותו, נכון? נכון, ככה אני גם מדברת (אני גם צועקת אבל זה לפוסט אחר) היום אין פער בין השפה בה אנחנו משתמשים בשיחה לשפה בה אנחנו כותבים. ככל שתכתבו בשפה פחות פורמלית, תצליחו לייצר יותר הזדהות וקירבה עם הקורא ויתקבל מסר יותר כנה ואותנטי.

ועכשיו, קחו עט או עפרון, גם עכבר ומקלדת זה בסדר ופשוט התחילו לכתוב.
אם העולם נברא בשבעה ימים, לכתוב כמה מילים בטוח יקח לכם פחות.

תודה

תודה גלית שהתארחת כאן, ונתת לנו כלים חשובים ושימושיים לכתיבה שיווקית נכונה יותר. ואתן, מוזמנות להיכנס לאתר של גלית, ולקבוצת הפייסבוק שלה ולהכיר אותה קצת יותר טוב.

אתן משקיעות חלק מזמנכן בכתיבה שיווקית עבורכן או עבור אחרים? אז בטח יהיו לכן שאלות? נשמח לשמוע!

יש לך עסק ותרצי לתת את הטיפים שלך? אשמח לספר לך על אפשרויות הפרסום במגזין.
מוזמנת להתקשר או לכתוב לי 053-6065120 / manu.biener.g@gmail.com

***מכירות את הבלוג שלי בפייסבוק? אל תשכחו לבקר…

לפוסטים אורחים נוספים לחצו כאן

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

Facebook comments

תגובה אחת

  1. הילה לוי, תלתלים בלוג אופנה הגב

    כל כך מדויק וחשוב. מאמצת את הטיפים

השארת תגובה