ינואר בלונדון / המלצות על מוזיאונים וקצת אוכל

אז נסעתי שוב פעם ללונדון. וכבר חזרתי. וכבר שכחתי. הנסיעה הקודמת שלי הייתה יום אחרי שסיימתי (בהצלחה!!!) את קמפיין מימון ההמונים שלי והפעם נסעתי שבוע אחרי ההשקה של הספר שהוצאתי לאור בהוצאה עצמית אחרי הקמפיין. אז לונדון היא מקום למנוחה, לחופש אחרי תקופות עמוסות ומרגשות. מקום לטעינת מצברים, לחזרה לשגרה ולמחשבות על הדברים שמחכים לי.

הפעם נסעתי ללא תכנון מיוחד. זו הפעם הרביעית שלי בלונדון בשלוש שנים האחרונות ואני מרגישה שאני מוכנה להגיע לשם רק בשביל להסתובב ולגלות מקומות חדשים, בלי להתחייב לשום דבר. ואם אפשר, אז גם למצוא כמה מקומות נחמדים לארוחות בוקר, צהרים, ערב ותה.

תרבות בלונדון

את כל נושא האוכל אני משאירה לסוף, כי בפוסט הזה החלטתי להתמקד בנושא חדש – מוזיאונים. לא המוזיאונים שבהן מסתובבים יום שלם, לא גלריות לאומיות ולא וי. אנד אי. מוזיאונים קטנים וחמודים שאפשר לבקר בהם על הדרך ולשלב אותם במסלול שלנו ובהם הייתי בביקורים שלי בלונדון. כל המוזיאונים מתאימים גם לילדים גם שאם יש לכם בתכנון טיול ללונדון עם ילדים זה מאוד מתאים ויש עוד הרבה נוספים.

מוזיאון חדרי המלחמה של צ'רצ'יל – אז מכיוון שהיסטוריה היה אחד המקצועות החביבים עלי ולא מזמן גיליתי עבודה מושקעת שלי מימי בית הספר שעסקה במלחמת העולם השנייה, שמחתי לגלות על קיומו של המוזיאון הזה. אחרי המתנה לא מתוכננת בתור (להזמין מראש!!!) נכנסנו למה שהתגלה כמוזיאון היסטורי קטן וחביב ולמעשה היה הבונקר של צ'רצ'יל במהלך מלחמת העולם השנייה. עברנו בין החדרים השונים, קפצנו לרגע אחורה בזמן ובסה"כ היה ממש מעניין. המוזיאון ממוקם בסמוך לארמון בקינגהאם ואפשר לשלב בין השניים למרות שבינינו, חילופי המשמר זה לא יותר מגימיק ועדיף לשלב צילומי קלוזאפ של סנאים בפארק הסמוך.

מוזיאון המיתוג והאריזות – בביקור הקודם שלי בלונדון סוף סוף הגעתי לנוטינג היל ולפורטובלו מרקט. חיפוש קצר הוביל אותנו אחרי הביקור בשוק אל המוזיאון החמוד הזה, שמספר את ההיסטוריה של המיתוג והאריזות. מסלול לא ארוך בין ויטרינות עמוסות במוצרים שונים – בין אם אלו אריזות של אוכל, קופסאות של משחקים שונים, בובות, עיתונים ועוד. זה כמו סיור בהיסטוריה של כולנו, כל אחד ימצא שם משהו שיחזיר אותו אחורה בזמן למשחק אהוב או לטרנד שנשכח. בעיניי מוזיאון מאוד מעניין וגן עדן לאספנים!

הבית של דיקנסמוזיאון קטן שנמצא באחד הרחובות השקטים של לונדון, בית אחד בשורה של בתים עם שלוש קומות כל אחד. ופעם הוא היה גר פה – דיקנס, עם כל המשפחה וכל הסיפורים והספרים. סיור לא ארוך בבית נותן הצצה לסגנון החיים שלו, עליו גם כתב, דרך המטבח, חדר האוכל, מדף התבלינים של אשתו, החדר הנוסף שהכינו במיוחד לגיסתו ועליית הגג שם ישנו הילדים הקטנים יחד עם האומנת לפי המנהג באותה תקופה. וביציאה תוכלו לפנק את עצמכן בתחתית או בכוס עם הכיתוב הבלתי נשכח "Please sir I want some more".

הספינה בגריניץ' – עוד מוזיאון מעניין אליו הגענו בביקור האחרון הוא ה- Cutty Sark בגריניץ'. עד עכשיו לא יצא לנו להגיע עד לשם. תמיד היה נראה לי שזו נסיעה ארוכה מידי. והיא באמת ארוכה כי היא כוללת נסיעה בתחתית וגם הפלגה. אבל מכיוון שעדיין לא הייתה לנו הזדמנות לשוט אז החלטנו לשלב ולשוט לגריניץ'. לוח הזמנים הצפוף לא הספיק לביקור ארוך מידי והסתפקנו בביקור במוזיאון שהוא ספינה או שזו ספינה שהיא מוזיאון? במוזיאון יש סיור חוויתי קצר שלוקח אותנו לקפיצה בזמן לתקופה שבה שימשה ספינת המפרשים הזו למסחר בתה מסין. הביקור ממש נחמד ומאוד מתאים גם לילדים בגלל ההדרכה המשעשעת וגם בגלל הפן האינטראקטיבי של הביקור והאפשרות להתרוצץ בספינת מפרשים אמיתית.

 

קולינריה בלונדון

גם בביקור הזה זכרתי שאחד התחביבים שלי הוא לאכול, וכדי לא לסמוך על המזל של להיות במקום הנכון בזמן הנכון, עשיתי קצת תוכניות מראש שלא כולן יצאו אל הפועל.

המסעדה המוצלחת – אל מסעדת Berners Tavern הגענו בזכות המלצה של חברה, ואכלנו שם לפני ההצגה (היינו ב-Book of Mormons). מסעדה בחלל ממש גדול עם תקרה גבוהה וקירות מלאים בתמונות ממוסגרות, לגמרי מהמסעדות עם אווירה מיוחדת. בין השולחנות הסתובב האחראי על השמפניות (יש לזה שם? אני לא מומחית…) והציע לנו שתיה במחיר של בית. אנחנו הסתפקנו בסטייק וסלט ושניהם היו מאוד טעימים. כדאי להגיע לשם! אנחנו הזמנו מקום מראש.

המסעדה הלא מוצלחת – היו לה את כל הנתונים להיות מוצלחת ועל כן נסענו קצת פחות משעה אליה כדי לשלב ארוחת ערב עם פסטיבל אורות שבדיוק התקיים באותו שבוע במקום. מסעדת Big easy היא מתחם אוכל ענקי עם הופעות חיות של להקות בערב, הרבה שולחנות והרבה אוכל בעיקר סטייקים ולובסטרים. מה שהתחיל כערב מבטיח התברר כמאכזב ממש, עם המתנה ארוכה, טעות במנה, מנה לא טעימה ופספוס של פסטיבל האורות, כי הם לא מחכים עם האורות למי שמחכה שעה לסטייק. אולי זה היה חד פעמי… אבל  בפעם הבאה אני כבר אנסה דברים אחרים כמו למשל את ה- Flat Iron שעוד לא הגעתי אליו.

ארוחת בוקר של מקומיים – בחיפושי אחרי ארוחת בוקר שהיא קצת יותר מעניינת מבית קפה של רשת כלשהי, הגעתי ל LA FROMAGERIE. מקום קטן שמוכר גבינות וגם פתוח לארוחת בוקר. פלטת הגבינות והנקניקים הייתה מאוד טעימה ובמקום הייתה מין אוירה אינטימית כמצופה ממקום עם חמישה שולחנות. היה חמים וטעים.

ארוחת בוקר של תייריםבמלון שלנו, אליו הגענו כבר בפעם השנייה, פינקו אותנו בארוחת בוקר חינם. אז אחרי שאכלנו פעם אחת בסעיף הקודם, את ארוחות הבוקר האחרות העברנו במלון והן היו מאוד מוצלחות עם שירות אדיב ואוכל טעים.

ארוחת הבוקר שנשמור לפעם הבאה – נקווה שבפעם הבאה גם יפנקו אותנו במלון אבל אם לא, תמיד אוכל לסמן וי על ארוחה אחת שרציתי – ארוחת בוקר ב- Avobar מקום שבו המנות מבוססות על אבוקדו – מושלם!

פינוק מתוק בין לבין  – חלפנו כל פני חנות ממש קטנה ומתוך חלון הראוה הציצו קאפקייקים מושקעים ביותר. לא הייתה ברירה אלא להיכנס. CRUMBS&DOILIES היא מקום קטן, אבל מהמקומות האלו שתמיד עמוסים ויש תור כדי לטעום קאפקייק עם לוטוס או פיסטוק שנראה כמו תכשיט קטן.

ארוחת תה – אחרי התלבטויות רבות החלטתי שהגיע הזמן להשקיע בארוחת תה אמיתי וחיפוש ארוך אחרי אחת כזו שלא מצריכה משכנתא גדולה מידי הביא אותי ל MAITRE CHOUX. רצה הגורל ובסוף זה לא הסתדר אז אני מקווה שעוד תהיה לי הזדמנות להבין מה הקטע של התה הזה שאני שומרת באופן כללי רק לימי מחלה.

עד לפעם הבאה

אז לונדון בינואר, כן? קור נעים קיבל את פנינו ולמרות שכן הבאתי כמה שכבות והשארתי את הכפכפים בבית, ממש לא קפאתי ואת השמיים הכחולים והקרירים שבהם היא פינקה אותנו בטיול בריג'נט פארק העצום, החלטתי לשתף כאן בתמונות. אז זה היה קצר, זה היה כבר לפני חודש, יש מה לחשוב קדימה…

לקריאת הפוסטים הקודמים שלי על לונדון ומפה מעודכנת לחצו כאן

* הניוזלטר של מגזין 'מיס מנדלה' ישלח אליך ישירות לדוא"ל עם עדכונים על פוסטים חדשים. את ההרשמה לניוזלטר ניתן לבטל בכל עת.

חדש!!! הספר פינה משלך

סיפורים על נשים ומרחבי עבודה, עכשיו במבצע מיוחד וללא דמי משלוח! הזמינו עוד היום את העותק שלכן...

Facebook comments

השארת תגובה