הטיפים / כלי הריאיון כמקור לתוכן דיגיטלי

באילו כלים אתן משתמשות בכתיבת התוכן באתר או בבלוג שלכן? כשהתחלתי להכניס ראיונות לתכנים של המגזין, גיליתי את היתרונות הרבים של הכלי הזה, גם בתכנים שהוא הביא עבור הקוראות וגם באפשרות לשאול בדיוק מה שמעניין אותי ולספר את הסיפור מזווית ראייה שונה.

היום מתארחת במגזין נגה שנער-שויער. נגה חיה, נושמת, מראיינת, מתעדת, כותבת ומוציאה לאור סיפורי חיים. היא בעלת הבלוג האישי סיפור.חיים ובלוג מסע אישי בערוץ אנשים ב-Xnet, מרצה ומנחת סדנאות ללימוד ראיונות ככלי שיווקי ליצירת תוכן לעצמאים וארגונים ומלווה עצמאיות ביצירת אסטרטגיית ותמהיל התוכן לעסקים. כשנגה מחמיאה לי על ראיון שפרסמתי, אני תמיד מתרגשת לקרוא את התגובה שלה, והיום הזמנתי אותה להרחיב קצת על ראיונות כתוכן דיגיטלי איכותי עבורנו.

צילום: נגה שנער-שויער

זה הזמן ליצור תוכן איכותי באמצעות ראיונות ונגה כאן על מנת לעזור לכן להתחיל:

אז למה ראיונות ומה הקשר לתוכן דיגיטלי איכותי? 

אנחנו פועלות היום בעולם של שיווק מבוסס תוכן. וזה אומר, שכדי לבסס מערכת יחסים ארוכת טווח עם קהל היעד והלקוחות שלנו, עלינו לתת להם ערך, בצורת תוכן, באופן סדיר ולאורך זמן.

ויש גם את העניין הזה של סטוריטלינג… אם אתן בעלות עסק עצמאי, בלוגריות או כותבות תוכן, או סתם גולשות ברשת, מן הסתם כבר נתקלתן במונח הזה ולא בכדי. כשאנחנו שומעות או קוראות סיפור, אנחנו יכולות לדמיין את עצמנו בתוך הסיטואציה המובאת בו, להזדהות עם הדמויות המופיעות בו ולשאוב ממנו השראה לחיים שלנו. לעִתים גם הנעה לפעולה.

בעולם דיגיטלי סואן, שבו אנו חשופות להצפה של תכנים ומסרים, היכולת לספר סיפור טוב, להחיות דמויות ואירועים, להביא צלילים, ריחות וטעמים יכולה להיות ההבדל בין "עוד עסק", למותג שיש לו זהות מובחנת וברורה, בעל חזון וערכים ברורים ונגישים. מותג שיש לו היכולת לייצר מערכת יחסים ארוכת טווח עם קהל היעד שלו – לקוחות וקוראים. ולכן אין פלא שסטוריטלינג הפך לכלי שיווקי מוביל, יש שיאמרו: ה-כלי השיווקי היום.

היכולת להביא ולספר סיפור טוב – המפתח למותג עם זהות מובחנת | צילום: נגה שנער-שויער

ואיך כל זה קשור לראיונות?

אז אמרנו שצריך ליצור תוכן על בסיס קבוע, נכון? ואמרנו סטוריטלינג.
ראיונות הם דרך נהדרת ליצור, בקלות ולאורך זמן, תוכן איכותי, נהדר, חד פעמי, והכי חשוב – מקורי.

תחשבו על זה: במקום להמציא את הגלגל ולשבור את הראש, אפשר פשוט לראיין, ובאמצעות הראיונות, להביא לקוראים שלנו סיפורי חיים נהדרים. היתרון בסיפורי חיים הוא, שכל אחד מהם הוא יחיד ומיוחד ואין שני לו.

היתרון של סיפורי חיים – כל אחד מהם יחיד ומיוחד | צילום: נגה שנער-שויער

זאת ועוד: באמצעות ראיונות, יש לנו האפשרות לחשוף את הקוראים שלנו לידע מקצועי רב ערך, שיעשיר אותם ויענה על צרכים שלהם, ויהפוך אותנו לאוטוריטה ולמומחיות בתחומנו. ואפשר גם לקיים ראיונות קבוצתיים, ומרובי משתתפים, ואפשר בכתב ופנים-אל-פנים, או בטלפון/בסקייפ.

ראיונות הם כלי עבודה משוכלל – אינסופי כמעט | צילום: נגה שנער-שויער

במילים אחרות: מדובר בכלי עבודה משוכלל, אינסופי כמעט, שאמצעותו אנו יכולות ליצור תוכן נהדר, שיגבש סביבנו קהל קוראים נאמן ויביא לנו חשיפה כפולה ברשתות החברתיות ולקוחות חדשים לעסק.

וחשוב מאוד לציין, כי בצד התועלת לנו, גם המרואיינים שלנו מקבלים כאן ערך אדיר. כמי שמעלה לאוויר בכל שבועיים סיפור חיים שמקורו בריאיון – אני יכולה להעיד, כי בהנחה שעשינו את מלאכתנו נאמנה, מדובר בחוויית חיים מעצימה ומרגשת מאין כמוה עבור המרואיין. ובנוסף – בחשיפה כפולה ואיכותית מאוד גם עבורו ולטובת העסק שלו. כלומר: יש כאן בבירור – Win-Win Situation.

win-win situation – יתרון למראיין ולמרואיין | צילום: נגה שנער-שויער

אז איך עושים את זה? כמה טיפים חשובים:

בחירת המרואיינים – חשוב להבין: התוכן שאנו יוצרות, הוא חלק מהחלון הראווה שלנו לעולם, שנועד להציג את העסק שלנו כפי שהוא: חזון, ערכים, מטרות וזהות מגובשת.
ובהתאם לכך נבחר את המרואיינים שלנו, שיבטאו את ערך המותג שלנו ויחזקו אותו באישיותם ובידע שלהם.

הכנה לריאיון – המרואיין שלנו פינה עבורנו יחידת זמן יקרה בתוך סדר יומו העמוס. כדי שנמצה את מירב הפוטנציאל מהריאיון עמו, חשוב שנגדיר לעצמנו מראש מה אנחנו מבקשות להשיג. וככל שההגדרה שלנו תהיה מפורטת ומדויקת יותר, כך גובר הסיכוי שנצליח גם לממש אותה. מעבר לכך, חשוב מאוד שנלמד את המרואיין שלנו, כדי שנשכיל לשאול אותו את השאלות הנכונות, אלה שאף אחד עוד לא שאל לפנינו.

ניהול הריאיון – כמראיינות אנחנו פוגשות בני אדם. לא פעם הם יחלקו עמנו את האוצר היקר להם מכל – סיפור חייהם. ולא פעם יציף אותם הסיפור ברגשות שונים ומגוונים. חשוב שנהיה זהירות מאוד, לא נלחץ איפה שאסור, ננהג בעדינות, באחריות ובכבוד. ניהול קפדני ומקצועי של הריאיון שלנו הוא ממש מאסט, ויש לשים על כך את הדגש.

מתוכן טוב לפוסט מצוין – כעת יש בידינו חומר גלם נהדר – הריאיון שלנו. חשוב שנעבד אותו לטקסט תמציתי, בהיר, קולח ומרתק. שדבר יוביל לדבר בזרימה הגיונית, שאינה נקטעת. שיהיה נקי משגיאות כתיב, הקלדה ושפה.
אל דאגה: אין צורך לפנות לאקדמיה ללשון, רק לכתוב בתשומת לב ולבצע הגהות על הטקסט שלנו, וכמובן – להוסיף לו תוכן ויזואלי הולם שילווה אותו נאמנה.
בסופו של יום, איכות הטקסט שלנו היא העדות הברורה ביותר ליכולת שלנו ליצור תוכן איכותי, והסיבה הכי טובה למרואיינים עתידיים להגיד לנו 'כן' כשנפנה אליהם.

אחרי הריאיון – אז כבר טרחנו, והכנו, והתכוננו, וניהלנו באופן אחראי את הריאיון שלנו. כעת, כדי לגרום לתהליך שלנו להסתיים בהצלחה, חשוב שנגדיר למרואיין שלנו בצורה ברורה את ההמשך: לוחות זמנים, תמונות שלהן אנו זקוקות ממנו, אישור לפוסט שכתבנו בעקבות הריאיון, ונוהל שיתוף ברשתות החברתיות. אל תניחו שיהיה בסדר, ואל תשאירו דברים ליד המקרה – תכננו והגדירו אותם מראש.

צילום: נגה שנער-שויער

עד כאן על כלי הריאיון כמקור ליצירת תוכן דיגיטלי איכותי משלכן

רוצות לקרוא עוד?

אתן מוזמנות להיכנס לסדרת "כְּלֵי עְַבוֹדָה" בבלוג שלי, שם תוכלו למצוא עוד המון מידע, טיפים וכלים פרקטיים לביצוע ראיונות.

תודה

תודה נגה שהתארחת כאן, והכנסת אותנו לעולם של ראיונות כתוכן איכותי וחשוב. ואתן, מוזמנות להיכנס לאתר של נגה שהצצה אליו קיבלתן כבר בתוך הפוסט הזה ולדף הפייסבוק שלה.

אתן רוצות להכניס ראיונות כחלק מהתכנים באתר שלכן? אז בטח יהיו לכן שאלות? נשמח לשמוע!

יש לך עסק ותרצי לתת את הטיפים שלך? אשמח לספר לך על אפשרויות הפרסום במגזין.
מוזמנת להתקשר או לכתוב לי 053-6065120 / manu.biener.g@gmail.com

רוצות לקרוא פוסטים אורחים נוספים בנושאים שרלוונטיים ליום יום של כולנו? כל הפוסטים הקודמים כאן

***מכירות את הבלוג שלי בפייסבוק? אל תשכחו לבקר…

* הניוזלטר של מגזין 'מיס מנדלה' ישלח אליך ישירות לדוא"ל עם עדכונים על פוסטים חדשים. את ההרשמה לניוזלטר ניתן לבטל בכל עת.

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

Facebook comments

2 תגובות

  1. אורטל אקרמן הגב

    איך אני אוהבת ראיונות 😊 וזה היה מצויין ❤

  2. דנית הגב

    פוסט מעולה! תודה על כל הטיפים.

השארת תגובה