הצצה לסטודיו – בנדנה של עינב שניטמן

פינת העבודה שלנו היא ממש כמונו. משתנה עם הזמן, מתאימה את עצמה למציאות שמשתנה, לצרכים חדשים ולתוכניות עתידיות. הפינה של עינב שניטמן הופיעה בפרוייקט פינות העבודה של מיס מנדלה כבר מזמן. היא הייתה פינה קטנה וצפופה, אך מלאת צבע. אחת מהפינות האלו שעושה רושם שהרגע היחיד שלא ישבו לעבוד בה היה בעת צילום התמונה…
עבר קצת זמן… אם אתם לא יודעים, יש לי חוש שישי לפינות עבודה וברגע שמישהי מפרסמת תמונה של פינה איכשהו אני מגלה אותה. בין אם זה בפייסבוק, באינסטגרם או בתיוגים שמתייגות אותי בנות טובות לב שכבר מכירות ויודעות מה אני אוהבת.
 
יום אחד נתקלתי בתמונה של הסטודיו החדש של עינב – סטודיו בנדנה. עכשיו כבר לא היה מדובר בפינה קטנה, אלא בסטודיו שכולו מוקדש למוצרים ולעבודה של עינב. בינתיים גם הספקתי לפגוש אותה ממש במקרה בכנס מצויין בו השתתפתי, בחורה מתוקה וצעירה שמשקיעה במוצרים ובעסק שלה 🙂
 
היום היא, וסטודיו בנדנה מתארחים אצלי בבלוג ואתם מוזמנים להכיר את עינב ולהציץ קצת על מה שקורה בסטודיו.
 
ש': משפט עליך ועל הצד היצירתי שבך
ת': אני עינב, אמא של דנה ויולי, גרה בקיבוץ מקסים הממוקם בלב הרצליה. את סטודיו בנדנה הקמתי ובניתי במו ידי מתוך אהבה גדולה לעולם העיצוב. עם הזמן, ­­בנדנה הפכה לעסק שהוא הרבה מעבר לתחביב וכיום יש לי לקוחות מכל העולם שאני מאוד שמחה ואוהבת לקום בשביל ההזמנות שלהם מידי בוקר.
הכל התחיל באהבתי לעיצוב פנים. למדתי תקופה את התחום ולפני הולדת ביתי הגדולה דנה, החלטתי לתפור ולעצב לה את החדר מא' ועד ת'. מגיל צעיר למדתי מהורי יצירה ואומנות מחומרים שונים וביתם אף שימש כקפה גלריה של מוצרי אומנות משפחתיים במשך שנים רבות. אמא שלי, הייתה תופרת של בגדי ילדים במותג אופנה מוכר בשנות ה-70 והיא לימדה אותי את כל יסודות התפירה וכיום היא חלק בלתי נפרד מהסטודיו שלי.
בנדנה מתמקדת בעיקר במוצרי טקסטיל לחדרי ילדים ותינוקות, המאופיינים במתיקות, בקווים מדליקים ורעננים, עם טאצ' ייחודי, יצירתי ומקורי. מבטיחה לכם שהמוצרים שלי יעניקו לחדר הילדים שלכם, נגיעה מעוצבת ואישית שמוסיפה הרבה עניין, שמחה, אופי וצבע.
כל המוצרים של בנדנה מיוצרים בארץ, אצלי בסטודיו, בעבודת יד קפדנית, מבדים איכותיים, עם הרבה אהבה ותשומת לב לפרטים הקטנים.
 
ש': תספרי קצת על הדרך שעברת אל היצירה
ת': כילדה שגדלה וחונכה בקיבוץ תמיד היו לנו המון חוגים , פעילויות ואינסוף של הדרכות על חומרי יצירה. היה לנו חדר יצירה ענקי עם מגוון מוצרים בלי הגבלה ואפשרות לעבודות יצירה בכל שלב שרק רצינו כך שבילדותי כבר צברתי המון טכניקות ומידע בתחומי יצירה שונים. היום, שיטוטים ברשתות והבלוגים וחשבונות האינסטגרם המדהימים מספקים השראה אינסופית ל פיתוח מוצרים חדשניים וייחודים שמתאימים לאופי שלי ושל הסטודיו שלי.
ש': איך היית מתארת את החלל בסטודיו – מה מכיל, מה מתרחש שם, ומה המחשבה מאחורי הסידור שלו?
ת': את חלל הסטודיו, שכולו עץ, אבא שלי האומן בנה. עץ הוא בעיני אחד החומרים הכי חמים ומרגשים שיש, אפשר לייצר ממנו אינסוף דברים וגם אם טועים הוא תמיד מצליח להשרות אווירה כפרית שידועה כמשהו מאוד מרגיע, שליו ומעורר את הדמיון.
חלל הסטודיו שלי מכיל שולחן עבודה גדול עם שתי מכונות תפירה, ארוניות של בגדים, עמדת גיהוץ ואריזה ועוד עמדה אהובה עלי במיוחד שהיתה של סבתי זכרונה לברכה, שהיתה גם היא תופרת כל חייה ובזכותה קניתי את מכונת התפירה הראשונה שלי לפני 3 שנים והתחלתי לתפור. את עמדת התפירה שלה לקחתי כשנפטרה שיפצתי אותה והיה חשוב לי שהיא תיהיה מרכז הסטודיו שלי. חלל הסטודיו חולק ל-2 חלקים: אזור תפירה וחלל תצוגה של מוצרים מוכנים ללקוחות שמגיעות אלי.
 
ש': מה את הכי אוהבת בסטודיו?
ת': הכי הכי אני אוהבת את המתקן שלי לאיחסון חוטי תפירה. מצאתי מסגרת ישנה ושיפצתי אותה, הוספתי לייסטים עם מוטות קטנים ברווחים שווים ושם מסודרים כל חוטי התפירה שלי לפי צבעים.
 
ש': מה הפריט שכל אדם יצירתי צריך שיהיה בסטודיו שלו?
ת': אחד הפרטים היצרתיים שכל אדם צריך שיהיה לו בסטודיו בעיני הוא לוח/קיר השראה. את קיר ההשראה שלי הרכבתי מהמון דברים שאספתי חלקם ישנים חלקם חדשים. אבל כולו כמכלול מאוד מאפיין אותי, את הסטודיו ואת הצבעוניות הנעימה שבמוצרים שלי.

ש': מה היית משנה או מוסיפה לסטודיו?
ת': הדבר היחיד שהייתי מוסיפה לסטודיו שלי הוא פינת רביצה ונמנום! מגיע שלב ביום שהעייפות משתלטת עלי… אני אדם שחייב שינה יותר מאוכל ולפעמים שעת מנוחה אחת נותנת לי כל כך הרבה שזה שווה את זה.
 
ש': כמה שעות את מבלה בו?
ת': אני נמצאת בסטודיו שלי בין 6-8 שעות ביום ולפעמים גם פוקדת אותו בשעות הערב שהקטנות שלי הולכות לישון, כי המחויבות שלי ללקוחות היא קודמת להרבה דברים בחיי האישיים.
ש': אנחנו בתהליך של למידה מתמדת, תרצי לשתף אותנו במשהו שלמדת בשנה האחרונה?
ת': בשנה האחרונה למדתי לשחרר את מחשבות היצירה שפוקדות אותי ללא כל התראה. לפעמים משתלטות עלי עד כדי כך שאני צריכה לעצור הכל ולכתוב על דף כמה דברים. בעיני זה חלק מהעבודה, אבל יש תקופות שזה פחות מתאים והמחשבות האלה יוצרות עומס וחוסר יעילות.
 
ש': תספרי על טיפ או עצה שקיבלת ממישהו לאורך השני והאם יישמת?
ת': אחת ההצעות ששמעתי לאחרונה בהרצאה שהייתי ולקחתי את הטיפ הזה איתי –  "להפוך חסרון ליתרון ". למה זה מדבר אלי בעצם? כי הרבה מאוד פעמים כמו רוב האנשים אני יכולה להיות עסוקה במה חסר לי או במה לא עשיתי או מה לא הספקתי היום ולשכוח כמה טוב יש מסביבי וכמה אמצעים יש לי למימוש העסק  שלי. אז במקום עכשיו להתבאס איך הקטנה שלי בדיוק היום חולה או איך פתאום נהרסה לי המכונת תפירה בדיוק כשיש לי מליון הזמנות, אני פשוט מנסה לשחרר או לנסות להצליח להפוך את זה ליתרון מסוים כי זה אפשרי. לא יקרה כלום אם היום בדיוק אשאר בבית ואנצל את זה לעבודה על מחשב או אם המכונה התקלקלה אז אסע לתקן אותה ועל הדרך אני אסמן וי על כמה דברים באחת מרשימות הענק שיש לי ביומן.
 
 ש': באיזו סדנא היית רוצה להשתתף ולמה?
ת': סדנא מהממת וכיפית שהשתתפתי בה לאחרונה היתה סדנאת סוקולנטים של רינת טל. משהו ביופי של הצמח הזה פשוט ממכר. הלכתי לסנדא כיפית בוקר אחד עם עצמי ופשוט נהנהתי. יש הרבה מה ללמוד עליו ועל דרך הגידול שלו ואני מאוד ממליצה על הסדנא הזו.
 
ש': אשמח לשמוע על פרוייקט מרגש או מעניין שעשית לאחרונה
ת': פרוייקט מרגש מאוד שעשיתי לאחרונה היה פרוייקט פיתוח מוצר שלי שבו נעזרתי בבחורה מוכשרת בטירוף שעזרה לי לחשוב קצת מחוץ לקופסא. מאוד האמנתי בה ובמוצר שלי ונסעתי לפגוש אותה ממש רחוק ממקום מגורי, משהו שלא אופייני לי כי רק לעתים רחוקות אני יוצאת מגבולות הקיבוץ הקטן שלי. אבל הרגשתי שזה הדבר הנכון לעשות ולדעתי ללא ספק המוצר הזה ייצא מוצלח ויחודי לי, ואני מרוצה ממנו עד הגג !! היה חשוב לי לפתח מוצר שאין לו מתחרות בשוק ושהוא משהו שלי מא' עד ת'.
 
ש': המלצה על בלוג / מגזין יצירה
ת': בלוג שאני ממש ממליצה עליו הוא של אמא ספרדיה מקסימה שפשוט מעוררת השראה בכל הצילומים שלה ובדרך שהיא מצליחה להביא לידי ביטוי את עולם העיצוב העכשווי ולשלב בתוכו את הילד המתוק שלה ואת העבודה שלה כאמא. הצילומים שלה מצחיקים ומתוחכמים שיורדים לפרטים הקטנים. 
*צילום: מעין סלע 
 
בנוסף לשאלות ששאלתי את עינב, ניתן להתרשם מחלל הסטודיו גם דרך התמונות שכאן בפוסט.
אפשר לקרוא עוד ולהכיר גם באתר של עינב ובדף הפייסבוק העסקי שלה.
 תודה שאתם קוראים ומגיבים ונשתמע בקרוב,
מיס מנדלה
 
***מכירים את הבלוג שלי בפייסבוק? אל תשכחו לבקר…
Facebook comments

3 תגובות

  1. ilanam30 הגב

    מדליק!
    אוהבת את הבלוג. זוממת לקחת מכל אחת רעיון ובסוף לבנות את שלי 😊

  2. manu biener הגב

    תודה רבה אילנה, אני שמחה שאת אוהבת, ומחכה לראות את התוצאות 🙂

  3. naama הגב

    כמה מתיקות וצבע יש בתמונות האלה. נהדר

השארת תגובה