חדר ילדים מעוצב ברגע / ראיון עם לירון פיין

מאז שאני אמא אני חולמת לעצב את חדרי הילדים שלי. לקחת כל מיני מוצרים מקסימים וליצור איתם עולם קסום לילדי. אבל אני אמא כבר מספר דו ספרתי של שנים ועוד לא הצלחתי ליצור את השילוב המושלם לעיצוב החדר שלהם. אם גם אתן בדיוק בשלב הזה ומתלבטות איך לשלב פריטים מעוצבים לקונספט עיצובי אחד, לירון פיין יחד עם המותג שלה Roome יכולה לעזור לכן כי היא כבר חשבה על קונספטים מהממים לעיצוב החדר, אותם הפכה לערכות לעיצוב חדרי ילדים.

לירון היא מעצבת גרפית כבר למעלה מ-15 שנים המתגוררת ביוקנעם עם בעלה ושני ילדיה. את ניסיונה המקצועי צברה בעבודותיה כמעצבת טקסטיל, נעליים וצעצועים בחברות שונות וכמאיירת אינפוגרפיקה בידיעות אחרונות. החיבור שלה לעולם של הילדים – עולם צבעוני עם אינסוף אפשרויות – הוא תוצאה של כל שנות העבודה וצבירת הניסיון בעיצובים לילדים, בעיקר עיצוב מוצרים.

צילום: מיה לפיד

כשאני רוצה לעשות משהו בעצמי אני לא מוותרת

"אני מאד אוהבת את עולם הילדים ועוסקת בתחום כבר שנים. אני אוהבת לעצב להם ובשבילם ולדעתי אין הכרת תודה גדולה יותר מחיוך של ילד. דווקא היום, כשיש כל כך הרבה אפשרויות, חיפשתי משהו שיקל על החיפוש, על כאב הראש ועל הארנק… כשאני משלבת משהו שאני אוהבת לעשות ועל הדרך עוזרת לאנשים, אני מרגישה שזכיתי."

איך הכל התחיל?

"לאחר שהסתובבתי עם הבכור שלי ירדן ברשת גדולה לעיצוב הבית ורכשתי וילון וכרית תואמים, עלה לי הרעיון: למה לא ליצור ערכה שלמה, ערכה שתספר סיפור ותעצב ברגע את כל החדר. ככה התחיל להתגבש הרעיון של Roome. בדרך התייעצתי עם מעצבות פנים, עם חברות, עם אימהות ועם בעלי עסקים שונים עד שהגעתי למבנה הערכה הנכון. מאז פיתחתי מוצרים חדשים, המותג גדל והתפתח והוא ממשיך להתפתח כל יום הן בעשייה והן בהכרה."

האם זו הפעם הראשונה שאת הולכת עם הלב ומגשימה חלום?

"בהחלט לא פעם ראשונה. לפני כשלוש שנים הוצאתי את ספר הילדים הראשון שלי – יוני והדובים. את הספר הוצאתי לגמרי לבד אבל הוא הגיע לכל חנויות הספרים הגדולות וזכה לתשבחות בעיתון "הארץ", בתוכנית של אורלי וגיא, במאקו ועוד. הוצאת הספר הייתה חוויה מרעננת ומעניינת ולמרות שהרווחים ממנו לא היו מעבר לכיסוי ההוצאות, כל התהליך היה עבורי שיעור לחיים."

מה דחף אותך להגשים עוד חלום?

"אין ספק שזה מפחיד, מלחיץ ומרתיע לפתוח עסק מאפס. מבחינתי, אם אני לא מאמינה עד הסוף במה שאני עושה אז אין טעם. במקרה הזה האמנתי. אבא שלי עצמאי וגם אחי. אני חיה בסביבה תומכת ומפרגנת ועם הרבה אנשים שאפשר ללמוד מהם. כל זה וכמובן התמיכה האינסופית של בעלי הם אלו שגרמו לי ללכת על זה עד הסוף. בהמשך גם קיבלתי הלוואה לעסק מהאגודה להלוואות ללא ריבית שתומכת בעסקים קטנים עם פוטנציאל. עבדתי קשה עם יועצים, עשיתי קורסים ואני עדיין לומדת בכל יום משהו חדש."

צילום: מור אלנקוה
צילום: מור אלנקוה
צילום: מור אלנקוה

חווית חדר מעוצב

הרעיון הראשוני של לירון היה יצירת ערכת מוצרים שלמה לעיצוב חדרי ילדים. אחרי מחקר של מקורות השראה, של טרנדים, פרינטים, סגנונות וצבעים, היא בחרה להתמקד בשישה קונספטים מובילים והם מהווים בעצם את הקולקציה הנוכחית של Roome. כל ערכה מכילה שמונה פריטים: שתי כריות נוי, שמיכה דו צדדית שמשמשת גם ככיסוי מיטה, שטיח בד, שלוש תמונות ממוסגרות, שעון מדבקה, מדבקות לקירות ולריהוט, פח ושק אחסון.

בהמשך נוספו עוד מוצרים כמו ה"כריתישית", שהיא בעצם תעודת לידה על כרית. נוספו גם מדבקות שם, מדבקות בית הספר ויש ללירון עוד המון תכנונים להמשך. כל המוצרים מיוצרים בארץ, מהחומרים האיכותיים ביותר ותוך שמירה על קפדנות ודיוק בכדי שהתוצאה הסופית תהיה משביעת רצון הן מהפן העיצובי והן מהפן הפרקטי.

מה הערך המוסף בפתרון שאת מציעה?

"המוצרים בכל ערכה מדברים באותה השפה, באותו הקונספט אבל לא חוזרים על עצמם. אפשר לשחק עם המוצרים ומה שכיף לראות זה שגם אם שני חדרים עוצבו באמצעות אותה ערכה, כל אחד יראה שונה לגמרי. בעזרת הערכה ההורים נהנים לעצב את החדר ביחד עם הילדים והופכים בעצם למעצבים בין רגע. הילדים מקבלים את המרחב האישי שלהם (לפעמים גם כמה ילדים באותו החדר עם כמה עיצובים שונים) ומתחילים לפתח עצמאות."

האם ניתן לרכוש רק ערכות מלאות?

"כשראיתי שיש ביקוש רב לכריות שלי החלטתי להגדיל את קולקציית הכריות ולמכור אותן גם מחוץ לערכות. מאז שהתחלתי להציג גם בירידים, הבנתי את הצורך במכירת פריטים בודדים. למרות שאני מאד מאמינה בערכה השלמה, ניתן כיום למצוא באתר מספר פריטים מתוך הערכות שנמכרים גם לחוד ואפשר ליצור גם מוצרים בהתאמה אישית. חשוב לי לאפשר גם למי שאינו מעוניין בערכה השלמה כן לרכוש פריטים בודדים ולשדרג את חדרי הילדים בבית. לפעמים אפילו פריט אחד עושה את השינוי ומכניס לחדר את הצבע והאווירה שפשוט עושה את ההבדל, ואני שמחה תמיד לחשוב יחד עם הלקוח מה הכי מתאים."

צילום: לירון פיין
צילום: לירון פיין

האם את מעצבת את כל המוצרים שמוצעים בחבילות השונות?

"אני מעצבת את כל המוצרים מאפס, מלבד השק והפח שמגיעים כמו שהם ואני מוסיפה להם את הפריטים שמשייכים אותם לערכה (לפח את המדבקות ולשק את הטלאי המעוצב). השמיכה היא המוצר הכי מורכב שלי ולכן היא גם היקרה יותר. מדובר בשמיכה מאוד איכותית, צד אחד שלה עשוי כותנה רכה הצד השני המודפס עשוי מבד ספן רך כטריקו וההדפסה עליו היא ציור מקורי שלי. את שני הצדדים התופרת שלי תופרת בלווי הצמוד שלי כשבאמצע מפרידה שכבת אקרילן דקה שמוסיפה לנפח ולרכות. היא מתאימה באופן מדויק לכל עונות השנה. כל מוצרי הבד כביסים עם הוראות מדויקות."

מאיפה ההשראה ליצירת המוצרים?

"ההשראה ליצירת העיצובים והקונספטים של הערכות מגיעה מכל העולם ובעיקר מעולם הילדים שסביבי. הילדים שלי פיתחו טעם אישי כבר בגיל שנה והם כוח עזר בהחלטות סופיות שלי. למעשה, את קולקציית המפלצות (בכריות והמדבקות) וגם את הלוגו, יצרתי בהשראת הציורים המדהימים של בני ירדן. הוא מצייר כבר מגיל 4 ואספנו את הציורים כי ידעתי והבטחתי לו שיום אחד יצא מהם משהו. וכך היה."

צילום: מור אלנקוה
צילום: מור אלנקוה
צילום: מור אלנקוה
צילום: מור אלנקוה

סביבת העבודה

מי הלקוחות שלך?

"יש לי קהל לקוחות מאוד מגוון. אימהות אחרי לידה, הורים לילדים שבדיוק עוברים למיטת מעבר, הורים גרושים שרוצים להפוך את הפינה החדשה בבית החדש למקום אישי יותר, ועוד. כשחושבים על זה, כמעט כל אחד רוצה לשמח מישהו וזה מה שהמוצרים שלי עושים – משמחים. יש לי לקוחה אהובה במיוחד שפשוט רכשה את כל המפלצות שלי לעצמה, לסלון… אין חוקים! אני אוהבת לתת יחס אחד על אחד ולכן מספר הטלפון האישי שלי מוצג בכל מקום ולקוחות יכולים להתייעץ איתי ולהרכיב להם את החדר הנכון בשבילם ובשביל הילד שלהם לפי הצרכים שלהם."

איך את משווקת את המוצרים?

"אני משווקת בעיקר בפייסבוק, זה עולם שאני די חיה בו אבל גם בירידים. היחס האישי וההיכרות עם הלקוחות עושים עבודת שווק מצוינת."

האם זה עסק של אדם אחד – את?

"כן ולא. בעיקרון כן, אבל לא מעט מוצרים נוצרו בעקבות עצות או בקשות של לקוחות ולכן לפעמים אני אומרת שכל זה לא היה קורה בלי הלקוחות שלי… הם חלק חשוב בההתקדמות של העסק."

צילום: לירון פיין/מור אלנקוה
צילום: לירון פיין/מור אלנקוה

לדעת שעשית את הבחירות הנכונות

"אני לא אשקר, יש ימים שאני עדיין שואלת את עצמי אם עשיתי את הבחירה הנכונה אבל אז מגיע וואטסאפ מלקוחה שמספרת לי איך שיניתי לה את החיים ואני מבינה שכן, ושאני בדרך הנכונה."

חשוב לי שידעו שהכל נוצר בעבודת יד, בהשקעה רבה ועם המון תשומת לב. אין מה להשוות למשהו אחר כי כל אחד והסיפור שלו. את הסיפור שלי אתם יכולים לקרוא כאן.

אני גאה שהצלחתי להגיע ולדבר בתכנית "בוקר חם" עם קובי מחט ודנה פאן לוזון כשהעסק היה בן פחות מחודש. פחות גאה בזה ששכחתי לציין את שם העסק…

בשנה הקרובה הייתי רוצה לשתף פעולה עם חנויות ריהוט ילדים גדולות ועם מעצבות פנים. הייתי שמחה לזכות ליותר חשיפה ורעש ושאנשים ירצו להכיר ממש מקרוב את המוצרים שלי כי מי שמתחיל, מתמכר.

השנה השתתפתי בקורס "דיגיטליות בעסקים" מטעם סלונה ולאומי עסקים, קורס מפרה ומדהים יחד עם נשים עצמאיות אחרות, חוויה מומלצת ביותר לכל אישה עצמאית בעלת עסק – ואם כל זה לא מספיק הייתי בין 7 זוכות הקורס!

אני פחות אוהבת טבלאות אקסל ולכן סדר ותיעוד זה הצד הפחות חזק שלי לצערי. הייתי רוצה לדעת לשלוט יותר בכל ענייני הבנק והמלאי ואני עובדת על זה, כי אני יודעת שכבעלת עסק עצמאי זהו נושא שצריך ללמוד ולהתמצא בו.

צילום: מור אלנקוה

ארבעה דברים על עצמאות

דברים לא קורים מעצמם: אם אני אשב רגל על רגל, אבכה על מר גורלי ואקווה שמשהו יזוז, הוא לא יזוז אלא אם כן אני אעשה משהו שיגרום לגלגל לנוע. ולכן, כל יום אני מנסה להמציא את הגלגל מחדש, לתקן, לשנות, לוותר, לנקות.

עצמאות היא למידה מתמדת: קיבלתי ייעוץ ראשוני דרך מעו"ף ואני נעזרת במהלך הדרך בעוד אנשי מקצוע רבים לפי הצורך באותו הרגע.

חייבים להיות קשובים: קודם כל לעצמך כי אינטואיציות הן מתנה נפלאה, אבל גם לסביבה. כשמדובר על מוצר שאמור לשרת אחרים ולהקל עליהם, חשוב לשמוע פידבקים מהסביבה ולקחת מהם מסקנות להמשך הדרך.

יש אתגרים בדרך: כל הדרך היא אתגר בלתי נפסק. כשיגמר האתגר יגמר גם הכיף.

צילום: לירון פיין
צילום: לירון פיין

שלושה טיפים והמלצה

טיפים לעיצוב חדר הילדים

"לנקות דברים מיותרים: אין סיבה שהחדר יהיה עמוס מדי ברהיטים שאין לנו צורך בהם. כל מה שהילדים כבר לא צריכים, אפשר להעביר לאח הקטן או לתרום ולשמח ילדים אחרים."

"לשמור על העיקרון של: מיטה, שולחן, ארון, חלון. כל השאר זה קישוטים."

"לשמור על קולקציית צבעים קבועה: אני תמיד בעד קירות לבנים וריהוט לבן. את נגיעות הצבע יכניסו האקססוריז."

יוצרת שאולי אנחנו לא מכירים וכדאי

"מאחורי המותג 'סימפלי גוד' עומדת מישהי שהתחילה את כל זה. קוראים לה אלינור רון והיא זו שהמציאה את ה'מנסארי'! הדרך שלה והמקום אליו היא ובעלה ישי הגיעו ממוצר אחד קטן וגאוני מעוררת השראה!"

מוזמנות להכיר את לירון ואת Roome ולהתחיל לתכנן את עיצוב חדרי הילדים שלכן  – כל הפרטים באתר, בדף הפייסבוק ובאינסטגרם של לירון ואתן מוזמנות להתקשר אליה 052-237-7464 תודה לירון על שבחרת לשתף אותנו בעסק ובדרך שלך!

לסיפורים על עסקים של נשים נוספות לחצו כאן

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

Facebook comments

תגובה אחת

  1. הילה לוי, תלתלים בלוג אופנה הגב

    בתור אחת שעוקבת אחרי המוצרים של לירון כבר תקופה אני חייבת לומר שהם נהדרים וכל הרעיון שלה וכמובן היישום, הוא פשוט נפלא.

השארת תגובה