הטיפים / קנייה נבונה ונכונה ברשת

הימים שלפני פסח הם אחת התקופות הכי עמוסות בחיינו. ואם אתן חושבות שזה בגלל הניקיונות כנראה שעוד לא התחלתן להתארגן עם המתנות לחג. למשפחה, למארחים, לחברים, לילדים, לבית וכמובן לעצמינו. כל כך הרבה מטלות בכל כך מעט זמן. די מלחיץ ולא פעם מתגנבת מחשבה שאולי לא נספיק לקנות כל מה שנרצה ונצטרך לחכות לאחרי החגים.

אז כדי להיות מוכנות ולעשות את זה כמו שצריך ואפילו הרבה, הזמנתי את רעות לונברג להתארח במגזין עם רשימת טיפים שיעזרו לכן להצטיין בקניות לחג מעל ומעבר לתקציב. רעות היא אשת שיווק, מנהלת את קהילת הפייסבוק "רעות תקני לי" לצרכנות נבונה ברשת ובעלת הבלוג רעות תקני לי, והיא יודעת כל מה שצריך כדי לעשות קניות ברשת בצורה נבונה ונכונה.

קנייה נכונה ונבונה ברשת
צילום: לירון ויסמן

אז רעות מתארחת היום כדי לעזור לנו להתמודד עם כל הרכישות בתקופות הקניות לחג ובכלל:

האהבה שלי לצרכנות אונליין התחילה לפני שבע שנים מטעות איומה אחת. רציתי פן לשיער. עייפתי מהביקור השבועי במספרה ורציתי אחד כיפי ונוח לשימוש, שיהפוך את הרעמה שלי לסבירה ומסודרת. חבר לעבודה זרק לעברי – מה הבעיה? יש הכל באינטרנט, תקני משם. הוא אמר את זה בכזו פשטות שהשתכנעתי.

נכנסתי לאיביי, הקלדתי hair dryer ורכשתי אחד חתיך במיוחד במאה דולר. וואלה, היה באמת פשוט וקל, הייתי ממש מרוצה מעצמי, אשת העולם הגדול. מתקדמת, מבינה עניין. צרכנית נבונה. לקח חודש למכתב מהמכס להגיע. הייתי צריכה לשלם מיסים כי חציתי את רף המס לרכישה. לקח לי עוד  שבוע לשחרר אותו מהמכס ועוד שבוע לחפש שנאי לחשמל כי הפן היפה שלי הוזמן מארה"ב והחשמל לא תואם את מידת המתח שלנו בישראל.

בסופו של דבר פן שעלה מאה דולר, מחיר שכיום נראה לי גבוה ומיותר הגיע בסיכומו של דבר לסכום כמעט כפול. ולמה? כי לא היה לי מושג מה אני עושה.

מאז אותו מקרה החלטתי שאני לומדת את העולם המסועף הזה של הרשת, מבינה איך רוכשים ואיפה. מה המגבלות, האם אפשר לעקוף אותם ובעיקר איך חוסכים כסף והרבה. את זה אני מלמדת בקהילה שלי, רעות תקני לי, שקמה לפני שנה וחצי ואני גאה ואוהבת אותה ממש.

טיפים שהם זהב וממש חשוב שתכירו

תשלום מס: על כל קניה מעל 75 דולר תשלמו מס מקומי על פי החוק במדינת ישראל. המס מתייחס לעלות המוצר ולא למשלוח. זו לא טרגדיה רק קחו זאת בחשבון שלא תופתעו.

משלוח:  שימו לב גם לעלות המשלוח. מוצר במחיר מעולה יכול להפוך למאוד לא אטרקטיבי אם המשלוח שלו יקר. תסתכלו תמיד על המחיר הכולל.

דירוג מוכר: כשאתם מחפשים מוצרים באתרים השונים, בדקו תמיד את דירוג המוכר וכמה הזמנות נעשו מהמוצר. ככה תימנעו ממצבים מייאשים שהמוצר לא מגיע והמוכר החביב נעלם.

פידבקים מישראל: בביקורות חפשו את הפידבקים מישראל. זה יעזור לכם להבין כמה זמן יקח למוצר להגיע לפה ואם המידות הן בגדר הסביר. 

אבטחה: הגעתם לאתר שאין לכם מושג מי הוא ומה הולך שם? חשוב תמיד לוודא שכתובת האתר מתחילה באות S שמציינת SECURE . יש? אפשר להתקדם, האתר מאובטח ומאפשר קניה בטוחה. אין? לא לקנות, אין מתנות חינם. אם תרצו להבין וללמוד יותר על האתר בדקו ב- Scamadviser, אתר שייתן לכם סריקה מקיפה על האתר שאתם בוחנים והאם הוא בטוח לרכישה.

מעבר בין מדינות: לאתרים רבים באינטרנט יש שלוחות בכל העולם. כלומר אותו אתר יהיה קיים בגרסה אמריקאית, בריטית, ספרדית ואפילו מדינות נוספות. כמו שאותו מלון מרשת זהה יעלה אחרת בוורשה ובניו יורק כך גם מוצרים זהים יעלו אחרת בין המדינות. תמיד שווה לבדוק מה עלות המוצר במדינה שונה. הרבה פעמים תגלו שהמחיר נמוך במדינה אחרת.

ובאותו הקשר, הבדלים בין מדינות: המידות באתרים הסינים יכולות להיות קטנות ממה שאנחנו רגילים. בנוסף, כשאתם קונים מוצרי חשמל, תמיד תסתכלו על המתח שלו, לא בכל מקום זה זהה. בארה"ב הוא 110 ובארץ 220, אם תכניסו מוצר חשמל כזה לחשמל בארץ הוא עשוי להישרף. חשוב לבדוק את זה לפני הרכישה.

שלמו במטבע המקומי של האתר: אם אתם רוכשים באמזון ארה"ב שלמו בדולרים, אם באמזון גרמניה שלמו ביורו, אם באסוס הבריטי שלמו בפאונד. ככה תימנעו מהמרות כפולות, גבוהות ומרגיזות.

שרות "יש דרך חזרה": אם הזמנתם מוצר ותרצו להחזיר אותו, במידה ושילמתם בפייפאל תוכלו לקבל מהם את עלות המשלוח בחזרה. השרות נקרא "יש דרך חזרה" (חפשו בגוגל) ויש להירשם לשרות לפני שמחזירים את החבילה בדואר.

קופונים: מה שעבד פעם עובד גם היום! לחפש תמיד! פשוט להקליד amazom coupon או carters coupon. כמעט תמיד יהיה משהו שיוזיל את המוצר אפילו בטיפה, וגם אם המוצר כבר בסייל משוגע תמיד כיף להוזיל את העלות שלו קצת יותר.

הכירו את ימי הקניות הגדולים: יש ימים בהם כדאי יותר לרכוש: יום הרווקים, הבלאק פריידי, כריסמס, הפריים דיי של אמזון. אם אתם מתכננים רכישות גדולות כדאי לעקוב בימים האלו.

והכי הכי חשוב: קניות זה כיף, זה חגיגה, תהנו מזה. לא לקחת את זה קשה מדי. אם תעשו את זה נכון תחסכו מאות שקלים בחודש.

תודה

תודה רעות שהתארחת כאן, וחלקת אתנו את הטיפים שלך לקנייה מבונה ונכונה ברשת. מוזמנות להיכנס לקבוצת רעות תקני לי בפייסבוק לקרוא, לשאול, ללמוד ולהיעזר ברעות ובחברים המקסימים שנמצאים שם וכמובן מוזמנות לקרוא עוד גם בבלוג של רעות.

אז מה כבר קניתן? ספרו לנו…

* הניוזלטר של מגזין 'מיס מנדלה' ישלח אליך ישירות לדוא"ל עם עדכונים על פוסטים חדשים. את ההרשמה לניוזלטר ניתן לבטל בכל עת.

חדש!!! הספר פינה משלך

סיפורים על נשים ומרחבי עבודה, עכשיו במבצע מיוחד וללא דמי משלוח! הזמינו עוד היום את העותק שלכן...

Facebook comments

השארת תגובה