קירות עם השראה / ראיון עם מיכל פינק

את מיכל פינק הכרתי לראשונה כשהתאהבתי במותג סקנדינבי הורס וגיליתי שהיא מייבאת אותו לארץ. בעברה התמחתה מיכל בהפקות – בהתחלה הפקות קולנוע ואחר כך כנסים בינלאומיים. בהמשך למדה עיצוב פנים בסטודיו B6 ומשם התגלגלה ליבוא וייצור מוצרים. את מיקאסה היא הקימה לפני כשלוש שנים. בהתחלה עבדה יחד עם שותפה אך דרכיהן נפרדו אחרי כחצי שנה ומיכל המשיכה עם העסק לבד.

המותג מיקאסה הוקם כבית, כזה שמרגישים בו חמימות וביתיות, שמקבלים בו השראה וערך. בהתחלה הדגש היה על קו יבוא חזק מדנמרק וקו יצור קטן. היום כבר התהפכו היוצרות והיבוא הוא המשלים של הייצור המקומי. במקביל ממשיכה מיכל לאתר טרנדים חדשים ומגמות אחרונות בתחום עיצוב הבית על מנת להמשיך ולהביא לחנות את הדבר החם הבא, ולתת ללקוחות השראה לעיצוב הקיר שלהם."

צילום: נועה לוצקי

"עם הזמן גיליתי שהתשוקה האמיתית שלי היא בייצור. אני מאד אוהבת את העבודה מאפס. להתחיל מחומר גלם, לפתח את המוצר, לפצח אותו עד הגימור, עד שהוא מרגיש לי שלם ואז לשלוח אותו לעולם ולראות מה יקרה."

קירות מעוצבים הם קירות שמספרים את הסיפור המיוחד שלכם

יחד עם מיקאסה, תוכלו לשדרג בקלות את הקירות של הבית שלכם ולהפוך אותם לחלק מהעיצוב של הבית.

מה המוצרים שמיקאסה מציעה?

"רוב המוצרים בחנות הם פריטים המשמשים לעיצוב קירות הבית ודברים שמשלימים את הקירות. ניתן למצוא שם מגוון רחב של מוצרים לתלייה על הקיר – תאורה מיוחדת, מדפים מעוצבים ואוסף אקססוריז לתלייה. אנחנו מציעים ללקוחותינו פריטים של מעצבים ומותגים מובילים בתחום העיצוב לצד מעצבים צעירים ומבטיחים, יחד עם קולקציית מוצרי הבית של המותג מיקאסה דיזיין."

למה בחרת להתמקד בעיצוב קירות?

"משיחות עם לקוחות, מעצבי פנים וחברים הבנתי שיש הימנעות מלהתעסק בקירות הבית. ראיתי את זה גם בקירות הבית הפרטי שלי. איכשהו, הקירות תמיד נשארים ריקים ונראה שיש מעין פחד לתקוע מסמר, לעשות חור, לעשות טעויות – כאילו כל מה שאתה עושה בקיר הוא סופי. כשחיפשתי במה למקד את העסק שלי, נושא קירות הבית עלה שוב ושוב. חשבתי שיהיה מעניין להתפתח לכיוון הזה וזה הפך להיות נושא הדגל שלי. הקירות בעיני הם חלק בלתי נפרד מהביטוי האישי שלנו."

למה בעינייך עיצוב קירות חשוב?

"לקירות יש חלק מאוד משמעותי בעיצוב הסביבה האישית שלנו. הם אמצעי עבורנו להתבטא ולתת נוכחות לרעיונות ולאמירות שלנו. באמצעות קירות מעוצבים ניתן ליצור את האותנטיות של הבית ואת החתימה האישית של דייריו. יש שרוצים לעצב את הקיר במראה מזמין וחם או לתת במה ליצירת אומנות שמרגשת אותם, ויש שינצלו את הקיר לאחסון עד הסנטימטר האחרון.  אך מה שבטוח זה שלעיצוב הקירות יש השפעה על חיינו וחשוב שנעשה את הבחירות הנכונות עבורנו. הקיר הוא יצירה המשקפת את הטעם האישי של דיירי הבית, מסעות שעברו בעולם, אוסף של זיכרונות יקרים, פריטי דקורציה לקיר שמשקפים את האישיות והטעם הייחודי של כל אחד ואחת."

צילום: נועה לוצקי
צילום: נועה לוצקי
צילום: נועה לוצקי

מי הלקוחות שלך?

"הלקוחות שלי הן נשים שאוהבות עיצוב ואוהבות להיות בעניינים. הן יודעות מה הן רוצות ולא תמיד יהיה להן זמן להסתובב ולחפש פריט זה או אחר ונוח להן לרכוש אונליין ולקבל את הפריטים שרכשו עם שליח עד הבית. בין הלקוחות שלי יש גם מעצבות פנים מוכשרות שעוברות עם הלקוחות שלהן על האתר ומזמינות חבילה יותר רחבה של מוצרים."

איך נראה הסטודיו שלך?

"כיום הסטודיו שלי נמצא בבית. מי שעובדת מהבית מכירה את המשמעות והמורכבות של סטודיו שהוא חלק מהבית. יש יתרונות ויש חסרונות ובעיקר יש הרבה ג'ינגול בין בית לעבודה.  זה נוח כל עוד הילדים קטנים, מצד שני זה יוצר הרבה ערבובים ואי דיוקים. רוב הימים אני עובדת בו, לפעמים יש לי צורך לצאת מהבית ואני עובדת בבית קפה נחמד, ויש לי גם ימי עבודה מחוץ לבית שכוללים סיבוב ספקים, בתי מלאכה, חיפוש השראה."

"לקח לי זמן עד שנתתי לעצמי חדר משלי בתוך הבית. בהתחלה היה לי שולחן בסלון, וזה היה מאד קשה. לאחר מכן השתלטתי על החדר משחקים של הילדים. אבל סטודיו משלך, זה דבר מאד חשוב, זה המקום הזה שהוא רק שלך, מקום שבו את חייה רק את הבלאגן שלך – בלאגן שחיוני בעיני בתוך הכאוס של החיים והעבודה."

צילום: נועה לוצקי
צילום: נועה לוצקי
צילום: נועה לוצקי

תמיד להמשיך ולהתפתח

"לאן העסק יתפתח זו שאלת השאלות. אני מקפידה לשאול את עצמי כל הזמן. אני מחדדת שוב ושוב לאן אני רוצה להגיע עם העסק ומה המטרות שלו. כרגע אני רוצה להמשיך לפתח את קו הייצור ולהמשיך להגדיל את המכירות הבינלאומיות."

מה הטיפים שלך למישהי בתחילת הדרך?

לא לפחד לנסות. לפעמים זה מצליח יותר ולפעמים פחות אבל לא להיתקע בגלל הפחד.

למצוא מעגל תמיכה חזק. קולגות הן מאוד חשובות להנעת תהליכים, חשיבה ומוטיבציה.

להיעזר בידע שקיים ולדעת לחלוק אותו בחזרה. אפשר ורצוי להיעזר באחרים.

להעז לחלום ולדייק את מה שאנחנו רוצות, להניח אותו מול העיניים על הקיר בסטודיו ולשאוף לשם. 

אם לא נחלום את מה שאנחנו רוצות איך נגיע לשם?

דברים לאורך הדרך

משהו חדש שהיית רוצה ללמוד – וואו יש מלא. אחד הדברים שאני מאוד רוצה לעשות הוא להשתתף בסדנת חומרים מטורפת עם כלי עבודה.

האם את נעזרת בייעוץ כלשהו לאורך הדרך – אני מאד אוהבת ללמוד. לאורך הדרך נעזרתי ביועצים, קורסים ומאמנים, כל פעם לפי הצורך שעלה. אין מה להיאבק לבד יש הרבה אנשים שניתן להיעזר בהם וזה מאד עוזר.

מה חשוב לך שידעו על העסק שלך – אני לא חושבת שאנשים יודעים שרוב העסק קיים היום על החלק של היצור המקומי.  אולי בגלל התמהיל של האתר החלק הזה פחות ידוע.  אבל המוצרים של מיקאסה הם יצור מקומי שלי.

עם מי היית רוצה לשבת ולהתייעץ – אפרה ווינפרי. היא מרגשת אותי כל פעם שאני שומעת אותה. 

צילום: נועה לוצקי
צילום: נועה לוצקי
צילום: נועה לוצקי
צילום: הגר דופלט

אז מה הכי כדאי לדעת כדי לעצב את הקירות בבית?

"הטיפול בקירות הבית הוא תהליך לא פשוט. איך לבחור אומנות, תאורה, דקורציה ואקססוריז לקיר. כמה רחוק ללכת עם טפט או צבע. משום מה יש תחושה שמה שנוגע בקיר הוא קבוע ולא ניתן לשינוי, ואם קדחת חור הוא לנצח. אבל היתרון בעיצוב קירות הוא שהם ורסטיליים. ניתן לעשות שינויים ולהפיח תחושת התחדשות בכל חלל בקלות ומבלי לשבור קירות וקופות חיסכון."

טיפים לעיצוב הקירות שלכן

להתחיל: לא לפחד לחורר את הקירות בבית. גם אם תתחרטו בעתיד, מאד קל לסתום או להסתיר חור בקיר.

לתלות: להוסיף את הטאץ' האישי שלכם על ידי תליית פריטים שאספתם לאורך הדרך, פריטים שהם חלק מאוספי שיש לכם בבית או מזכרות מטיולים. דברים אלו ישקפו את הפן האישי שלכם.

לגוון: לא להתקבע על עיצוב אחד. מה שאהבתם ותליתם על הקירות בבית לא חייב להישאר שם לנצח. אפשר להחליף פריטים, לגוון, לשנות סגנון.

להנות: הבית שלנו לא חייב להיות מעוצב על ידי מעצבת על מנת שיהיה יפה. הרבה פעמים אנחנו נרגיש את השלמות של הבית מתוך האהבה הגדולה והמחשבה של בעלי הבית בכל מה שמתרחש בבית בין השאר במה שבחרו לתלות על הקירות.

צילום: נועה לוצקי

בואו להכיר את מיכל ותיכנסו לעולם של קירות מיוחדים ומעוצבים עם המוצרים של מיקאסה. כל הפרטים באתר, בדף הפייסבוק ובאינסטגרם של מיכל. תודה מיכל על שבחרת לשתף אותנו בעסק ובדרך שלך!

סטיילינג לצילומים בכתבה: לימור אורן

רוצות לקרוא על עוד נשים ועסקים? היכנסו לכאן

Facebook comments

2 תגובות

  1. הילה לוי, תלתלים בלוג אופנה הגב

    יש פה כל כך הרבה דברים שאני חומדת, שלא לומר, כולם!

  2. רחלי הגב

    בדיוק בימים אלה מתחבטת בעניין שינוי הקירות בבית. באת בדיוק בזמן!

השארת תגובה