קולקציה עם טוויסט / ראיון עם אלינור דפני

מזל שאני מפנה כל יום שעה או חמש לשיטוט ברשתות. איך אחרת הייתי יכולה לגלות כל פעם יוצרת או מוצר שאני חייבת להכיר? משם אני מכירה את אלינור דפני, ממש במקרה, כשנתקלתי בעבודות העץ המקסימות שלה. אבל רגע. לא אגלה לכן הכל כבר בשורה הראשונה. כי לכל עסק יש סיפור והסיפור הוא הכל.

אם יוצאים מגיעים למקומות נפלאים

אלינור היא אמא לשלושה ונשואה ליריב, אמן מלידה – מעצב, מצייר ומפסל. את השינוי בחייה המקצועיים עשתה אחרי עבודה של שמונה שנים בחברה סלולרית בתפקידים שונים של ניהול צוותים, משאבי אנוש ועוד. כשהחליטה לעשות שינוי, היא התחילה לעבוד יחד עם בעלה בנגרייה ומשם הכל התחיל. אחרי כמה שנים של עבודה משותפת החליטה על שינוי נוסף שגרם לה לצאת מהשגרה ולחשוב אחרת. אלינור חיפשה דרך להלביש חללים בפריטים שימושיים, פריטים שיתפסו את העין ,יהיו מקוריים, ייחודיים וגם פרקטיים וכך נולד 'סטודיו דפני'.

קולקציה שימושית

"מתוך הנסורת וריח הלכה בנגריית דפני, צמח לו סטודיו לעיצוב וייצור מוצרי עץ. חיפשתי דרך להלביש חללים בפריטים שימושיים המשלבים חומרים שונים, פריטים שיהיה בהם סיפור. רוב המוצרים גם תלויים אצלי בבית."

המוצרים: 'סטודיו דפני' הינה חנות אינטרנטית המציעה מגוון פריטים מיוחדים לבית, לחדרי ילדים, למטבח ולחדר השינה וגם אקססוריז עם הרבה חשיבה וסטייל. הפריטים הפכו עם הזמן לקולקציה מגובשת ושימושית להלבשת הבית, עם מראה ייחודי אשר תופס את העין ומכניס טוויסט ואמירה לעיצוב חללים שונים.

החומרים: המוצרים עשויים מעץ, רובם מאלון או במבוק. יש גם מעצים טבעיים ופורמייקות צבעוניות. אלינור מאוד אוהבת את החיבור בין חומרים שונים, ומשלבת במוצרים שלה בין השאר חומרים כמו קוריאן, מראות, ברזל ועוד, כולם חומרים שמשתלבים טוב עם העץ ויוצרים מוצר חדש ומקורי.

הפופולרי: המוצרים הכי פופולריים של הסטודיו הם לוחות הפג בורד שמגיעים בגדלים וצבעים שונים ומתאימים כמעט לכל חלל בין אם זה מטבח, פינת עבודה, כניסה, חדרי שינה ועוד (והמלצתי עליהם גם כאן). מדובר על לוחות מחוררים בהם ניתן לשנות את מיקום המדפים והמתלים ולשנות את הנראות והשימוש כל פעם מחדש בקלות. גם המעמד לתכשיטים הוא מוצר מאוד אהוב.

החלומי: יש הרבה מוצרים שאלינור חולמת לייצר. למעשה, רוב המוצרים נולדים מתוך צורך שהיא מזהה. מוצר שהייתה רוצה לייצר הוא פריט שיהווה פתרון מקורי ומודרני לאחסון משקפי שמש ומשקפי ראייה, כך שיהיו בהישג יד ולא בתוך קופסאות.

הקנייה: הפריטים נמכרים בחנות אינטרנטית המאפשרת משלוחים לכל רחבי הארץ ומבטיחה עיצובים שתלייתם והרכבתם קלה.

סביבת העבודה

מי הלקוחות שלך?

"הלקוחות שלי אלו אנשים שמבינים, חיים ונושמים עיצוב. הם מחפשים משהו שונה, מקורי ואיכותי. לפני כמה זמן לקוחה בת 87 רכשה את מתלה התכשיטים שלי בצורת ברבור לבן. היא סיפרה שברבור הוא החיה שלה ולכן למרות שרכשה כבר מתלה תכשיטים אחר היא רוצה את גם את המתלה שלי בצורת ברבור. מפתיע שגם בגיל הזה מגיעים לחנויות אונליין ורוכשים."

איך נראה הסטודיו שלך?

"הסטודיו שלי נמצא בכרמיאל ואני עובדת בו כל יום. בסטודיו תמצאו בעיקר הרבה מוצרים לא גמורים בשלבים שונים של פיתוח."

האם זה עסק של אדם אחד?

"העסק שלנו הוא עסק משפחתי. לבעלי ולי יש נגרייה – נגריית דפני שמתמחה בנגרות איכותית ומשם נולד העסק שלי. יש לנו עוד ארבעה עובדים שכירים שעובדים לרוב על פרויקטים של הנגרייה."

מה האתגרים בעבודה היום יומית בסטודיו?

"האתגרים הם חלק מהשגרה שלנו. תהליך העבודה בסטודיו מלא באתגרים שונים: חשיבה רעיונית, השראה, תכנון, עיצוב, ייצור. זוהי דרך ארוכה המלווה לעיתים בתסכול וחששות, אבל כאשר אני מצליחה להגיע לתוצאה המדויקת, לשילוב הרצוי בין החומרים הנכונים והמעניינים, לרמת העובי, הגימור והמשקל הנכון שיאפשר תליה, שימוש נוח ועמידה במגוון הפרמטרים החשובים בעיצוב, מתקבל מוצר שמסב אושר והרבה סיפוק."

לעשות את מה שאוהבים

במה את גאה במיוחד בעבודתך?

"המוצרים שלי תמיד יהיו הכי איכותיים מבחינת חומרי גלם, צביעה בתנור ועוד. התלייה לעולם לא תהיה עם ברגים בחזית המוצר. אני יודעת שאני מוכרת את המוצרים הכי טובים שיש בקטגוריה שלהם ואני לא מוכנה להתפשר על כך ובזה אני מתגאה במיוחד."

מה את רוצה שיקרה בעסק בשנה הקרובה?

"אני מאד רוצה שיכירו יותר אותי ואת המוצרים שלי. אני רוצה להגיע לנשים ואנשים שמעריכים עבודת יד איכותית, להכיר מעצבות פנים, אדריכליות וסטייליסטיות בתחום עיצוב פנים ויחד עמן לחשוב על שיתופי פעולה מעניינים עם קולקציות המוצרים של הסטודיו."

מה חשוב לך שידעו על העסק שלך?

"חשוב לי שידעו שכשקונים ממני קונים את הטוב ביותר והאיכותי ביותר. בנוסף לאיכות המוצרים, אני תמיד אעשה כמיטב יכולתי עבור הלקוח על מנת לתת שירות ומענה גם לאחר הקנייה."

חמישה דברים על עצמאיות

ללמוד מאחרות: "זה מאוד חשוב בעיניי. לשמחתי אני פוגשת בדרך המון נשים שמייצרות מוצרים איכותיים, ששואפות לשלמות שלא מתפשרות ואני מעריכה נשים כאלה ביצועיסטיות, ושמחה על ההיכרות בינינו."

מסקנות לאורך הדרך: "למדתי שאם את פחות טוב בתחום מסוים, הכי טוב עבורך יהיה לעבוד עם בעלי מקצוע ולא לפתור הכל לבד. למדתי גם שאיכות מוצרים תלויה גם בסטיילינג ובצילום ולא רק במוצר עצמו וזה משהו שאי אפשר להתעלם ממנו כי הוא חשוב מאוד מכל כך הרבה בחינות. ולא פחות חשוב, למדתי שאסור לוותר ואסור להתייאש. בזמנים פחות טובים אפשר לקחת הפסקה, לעשות חישוב מסלול ולהמשיך הלאה כי בסוף היום הכי חשוב הסיפוק שלנו מהעבודה."

לדעת עם מי להתייעץ: "היו לי יועצים שונים חלקם טובים יותר וחלקם טובים פחות. חשוב למצוא מנטור שתאמיני בו ושהוא יאמין במה שאת עושה ויעזור לך ושתמיד תדעי שהוא רוצה רק בטובתך. לשמחתי הכרתי בחורה מדהימה – הילה מגריל מסטודיו "מכל טוב" שעוזרת לי כבר שנה וחצי. היא לא מלווה עסקית בהגדרת תפקידה אבל היא קידמה אותי יותר מהרבה יועצים אחרים. יש לה ידע נרחב בתחום, יש לה עין מקצועית, היא מוכשרת בטירוף וכל פעם אני נוכחת מחדש עד כמה היא דואגת לי ודוחפת אותי קדימה."

להמשיך להתפתח: "אני חושבת שבכל תחום אפשר ללמוד עוד והייתי שמחה ללכת להרצאות כל היום אם הייתי יכולה."

לשבת על כוס קפה: "הייתי רוצה לשבת על כוס קפה ולדבר עם אנשים שהצליחו לבד, שפרצו עם המוצרים שלהם, התפתחו והגיעו רחוק. יש לי המון שאלות לשאול אותם ואני מאמינה שגם יש לי הרבה מה ללמוד מהם."

***

בואו להכיר את אלינור ולהתרשם מהקולקציה המקסימה של 'סטודיו דפני' כל הפרטים באתר, בדף הפייסבוק ובאינסטגרם של הסטודיו. ויש גם הגרלה – כל הפרטים כאן. תודה אלינור על שבחרת לשתף אותנו בעסק ובדרך שלך!

צילום: רותם רוזנאי

לסיפורים על עסקים של נשים נוספות לחצו כאן

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

Facebook comments

2 תגובות

  1. הילה לוי, תלתלים בלוג אופנה הגב

    אני מאוד אוהבת מוצרים מעץ. הכל כל כך נפלא פה. והטיפים על עצמאיות נהדרים.

  2. אביבית ירקוני כהן הגב

    תודה על עוד מעצבת מיוחדת במינה. חייבת שופינג

השארת תגובה