מסר של אופטימיות, תקווה והבנה / ראיון עם אליס דרורי

אנחנו מתחילות את היום שלנו עם אינסוף משימות ומעט זמן וצריכות לעצור לרגע ולרשום את הדברים החשובים כדי לעשות קצת סדר בבלאגן כך שנוכל להתחיל. אנחנו מחפשות את המקום הזה שממנו נשאב את ההשראה היומית, המשפט הזה שייתן לנו מוטיבציה ויצייר את היום בצבעים של הגשמת מטרות. בפלאנרים של אליס דרורי נמצא את המשפט הזה ואת המקום לעשות סדר במשימות, להודות על מה שיש ולנהל את היום שלנו בדרך להגשמת המטרות והיעדים שהצבנו לעצמנו.

אליס היא אמנית, מעצבת, יוצרת בתחום הנייר ובעלת המותג Art of Serendipity. היא למדה מנהל עסקים ועבדה שנים ארוכות בשיווק ומכירות, אבל חיה ונושמת אמנות ועיצובים בנייר מאז שהיא זוכרת את עצמה. כשהפכה לאימא הקימה עסק משלה וחלק גדול מהמוצרים שעיצבה לאורך השנים נבעו מתוך חוויות האימהות שלה.

הדרך לשינוי חיובי בחיים ולהגשמה עצמית

"אני לא זוכרת אם היה משהו ספציפי שחלמתי להיות כשהייתי קטנה, אבל אני זוכרת שתמיד התעסקתי בנייר, ותמיד אהבתי ציטוטים שהם השראה. לא מזמן הסתכלתי על אלבומים ישנים שלי, עם ניילון דביק מעל התמונות וראיתי שכבר אז קישטתי את האלבומים שלי בכל מיני משפטים וציורים קטנים שגזרתי ושמתי באלבום. העסק הראשון שלי היה עיצוב אלבומים."

מה היה העסק הראשון שלך?

"לפני כעשר שנים, כשהבת שלי הייתה בת שנה, רציתי להכין לה אלבום תמונות מיוחד וכך התוודעתי לנושא הסקראפ שהיה אז בחיתוליו בארץ. מבחר החומרים היה מצומצם ולכן הייתי קונה בחו"ל. כשההתעניינות בנושא הסקראפ גדלה החלטתי לייבא חומרים וציוד ולפתוח חנות אונליין. במקביל גם עיצבתי אלבומי סקראפ והכנתי עבודות מיקס מדיה שפורסמו במגזינים ובלוגים נחשבים בעולם."

איך הגעת אל תחום הפלאנרים?

"את הפלאנרים פיתחתי במשך תקופה ארוכה, תוך שימוש בידע והניסיון שצברתי במהלך השנים, מתוך הצורך האישי שלי למצוא כלי שיעזור לי לתרגם את מה שלמדתי לכדי פרקטיקה מעשית. שתהייה לי מחברת מסודרת לכתוב בה את ההתנהלות השנתית והיומית, בדיוק כמו שלמדתי. המחברות בנויות כך שהן מהוות מצפן שמראה את הדרך לשינוי חיובי בחיים ולהגשמה עצמית."

מה היה חשוב לך בעיצוב הפלאנרים?

"חשוב לי שהפלאנרים יהיו קלים ונוחים לשימוש, לכן העיצוב שלהם הוא נקי וקלאסי ללא כל הסחות דעת עיצוביות, בעלי כריכה קשה, נראים ממש כמו ספר אישי ונפתחים פתיחה מלאה כדי שיהיה נוח לכתוב בהם. מכיוון שבסביבת העבודה שלי יש תמיד משפטים מעצימים שנותנים לי בהירות ברגעים מאתגרים, הרגשתי שנכון להוסיף משפטים מעוררים ומעצימים גם במחברות כדי לתת השראה תוך כדי עבודה."

"שנים ארוכות שאני לומדת ומתנהלת עם טכניקות העצמה והתפתחות אישית. למדתי המון, השתתפתי בהרצאות, סדנאות וקורסים והספרייה שלי מלאה ספרים בנושא. התחום הזה הפך להיות חלק ממי שאני ומהדרך בה אני מסתכלת על העולם ופיתחתי את המותג Make my day שדרכו אני רוצה להעביר לאנשים מסר של אופטימיות, תקווה והבנה שהם יכולים לשנות לחיוב את החיים שלהם ולחיות חיים מספקים ושמחים."

פרודוקטיביות: "המחברת להגדלת הפרודוקטיביות לא נועדה כדי שנספיק לעשות יותר בכל יום, מטרתה לעזור לנו להילחם בדחיינות ולבצע מספר מצומצם של משימות, אבל עד השלמתן לפי סדר חשיבותן. בכל יום יש במחברת משפט מעצים אחר. בדרך זו, הגשמת המטרות והיעדים שהצבנו לעצמנו הופכת להיות קלה יותר."

הודיה: "בשנים האחרונות פסיכולוגים חקרו את ההשפעה של אמירת תודה יומית על המוח שלנו וגילו קשר ישיר בין אמירת תודה וחיזוק הבריאות הנפשית והפיזית שלנו. מחברת ההודיה בנויה כך שתעזור לנו להשיג את זה בפעולה יומית פשוטה. מחברת לכתיבת תודות והצלחות כדי לחיות במודעות בהווה, להיות יותר מחוברים למה שיש לנו, ולהישגים שלנו ולעזור לנו לעשות שינוי חיובי בחיינו."

פלאנרים מעוצבים לניהול משימות פלאנרים מעוצבים לניהול משימות

העסק הוא אני

"בחרתי בתחום הזה מתוך אהבה. אני יודעת שמוצרים שלי משפיעים על אנשים ומשנים אותם, אני מרגישה שהם הופכים את העולם למקום קצת יותר טוב וזה מרגש אותי. כיום אני מטפלת לבד בכל מה שקשור לעסק, החל מהרעיון של המוצר, הפיתוח, העיצוב, השיווק וכל מה שקשור לעסק. השיווק הוא בעיקר דרך פייסבוק ובקרוב יהיה גם בלוג שידבר על כל מה שקשור לפסיכולוגיה חיובית ומדעי האושר."

לקוחות: "הלקוחות שלי הם נשים וגברים שמרגישים שהם רוצים לחיות חיים מספקים, עם משמעות. אנשים שרוצים להגשים את עצמם וההתפתחות האישית חשובה להם, הם מחפשים לעשות שינוי חיובי בחיים ורוצים כלי שיעזור להם, מצפן שיראה להם את הדרך."

השראה: "אני מקבלת השראה מכל מה שסביבי, מהחיים עצמם. שיר שאני שומעת, סרטים, ספרים, הטבע, שיחות עם הילדים. רעיונות מבריקים עלו לי גם בזמן נהיגה (לא פעם טעיתי בדרך בגלל זה) ואפילו בזמן אפיה. יש לי רשימה של מוצרים שאני חולמת וגם מתכננת לייצר, אבל העיקרי שאני עובדת עליו כבר הרבה זמן הוא יומן מיוחד לנערות."

סטודיו: "יש לי פינת עבודה עם שולחן ושני מחשבים שם אני עושה את העיצובים הממוחשבים. מסביב פזורים פוסטרים עם משפטי השראה. בעצם בכל הבית שלי יש את המשפטים האלו ולא רק בפינת העבודה. ואם יש משהו שחייבים בפינת עבודה, זה לוח השראה ועליו תמונות שלכל דבר שממנו ניתן לקבל השראה: מקומות, משפטים, אנשים."

פלאנרים מעוצבים לניהול משימות פלאנרים מעוצבים לניהול משימות

להביא אושר ושמחה לעולם

במה את גאה במיוחד בעבודתך? "לפעמים אני מקבלת הודעות מאנשים שקיבלו את אחת המחברות ועובדים איתה והם מספרים לי איך היא הגיעה בדיוק בזמן הנכון להם ואיך עזרה להם למצוא את הדרך לשינוי חיובי בחיים. אלו רגעים שאני מרגישה אושר ואני גאה שהצלחתי לגעת ולהשפיע קצת על חייהם של אנשים."

מה את רוצה שיקרה בעסק בשנה הקרובה? "אני מאוד מקווה שהעסק יתייצב מבחינת מכירות בשנה הקרובה, שיצא עוד מוצר אחד לפחות שאני עובדת עליו ושאצליח להגיע עם המוצרים גם לחברות וארגונים גדולים."

מה חשוב לך שידעו על העסק שלך? "חשוב לי שידעו שהמוצרים שלי נולדו מתוך הצורך האישי שלי להתפתח ולהגשים את מה שאני רוצה בחיים ולכן הם נבנו ופותחו ממש בדייקנות ואהבה כדי לעזור להביא קצת יותר אושר ושמחה לעולם."

מה התכניות שלך לעתיד? "להגיע גם לקהל בחו"ל (המחברות כבר מתורגמות לאנגלית), ולהוציא עוד ליין נוסף של מחברות שמטרתן העצמה ואושר."

עם מי את מתייעצת? "בכל מה שקשור לתוכן אני מתייעצת עם אנשי מקצוע בתחום ניהול זמן ופסיכולוגיה חיובית. בכל מה שקשור לעיצוב אני מתייעצת עם חברות מעצבות."

פלאנרים מעוצבים לניהול משימות פלאנרים מעוצבים לניהול משימות

מה חשוב לזכור כשאת עצמאית?

#1: "לפעמים, כדי שתהייה היכולת להמשיך ללכת, צריך להרשות לעצמנו לפעמים לעצור."

#2: "כשאת עסק של אישה אחת וגם מפרנסת יחידה יש המון אתגרים בדרך, גם כלכליים וגם עסקיים, אבל הכי חשוב להתמיד, להמשיך הלאה ולעבוד לפי התכנית שגיבשת לעצמך."

#3: "תכנית אסטרטגית שיווקית היא מאוד חשובה וקריטית להצלחה של העסק. כשעובדים לפי תכנית מסודרת, דברים קורים ומטרות מושגות."

שלושה דברים לסיום

לבקר בסטודיו: "לפני כמה שנים, כשעוד הייתה לי החנות של חומרים לעיצוב אלבומים ומיקס מדיה, אירחתי בארץ את דונה דאוני, שהיא אומנית מיקס מדיה. היא הזמינה אותי לסטודיו שלה בצפון קרולינה אבל עדיין לא יצא לי לנסוע לשם ואני מאוד רוצה."

להשתתף בסדנא: "ברנדון ברושארד הוא אחד המנטורים שאני מאוד מעריכה ולמדתי ממנו המון. מאוד הייתי רוצה להשתתף באירוע שלו."

ללמוד משהו חדש: "אני אוהבת מתוקים וקינוחים ומאוד בא לי ללמוד קונדיטוריה. אולי זה עוד יקרה."

את המחברות ושאר המוצרים של אליס ניתן לרכוש באתר שלה או בהזמנה טלפונית, ואתן מוזמנות להיכנס ולהתרשם באתר ובדף הפייסבוק. תודה אליס שבחרת לשתף אותנו בעסק ובדרך שלך.

יש לך עסק ותרצי שאכתוב עליך? אשמח לספר לך על אפשרויות הפרסום במגזין.

מוזמנת להתקשר או לכתוב לי 053-6065120 / manu.biener.g@gmail.com

לסיפורים על עסקים של נשים נוספות לחצו כאן

* הניוזלטר של מגזין 'מיס מנדלה' ישלח אליך ישירות לדוא"ל עם עדכונים על פוסטים חדשים. את ההרשמה לניוזלטר ניתן לבטל בכל עת.

חדש!!! הספר פינה משלך

סיפורים על נשים ומרחבי עבודה, עכשיו במבצע מיוחד וללא דמי משלוח! הזמינו עוד היום את העותק שלכן...

Facebook comments

השארת תגובה