הטיפים / נסיעת עבודה לחו"ל – מדריך לעצמאיות

בימים שבהם האקסל היה חברי הטוב ביותר, היו לי כמה הזדמנויות לנסיעות עבודה שהיו עירוב של ישיבות ותערוכת מה שתמיד השאיר זמן גם לסיורים ברחובות ובשעת הצורך גם קניות. מאז שאני והאקסל כבר לא, נסיעות עבודה הן לא בתוכנית העבודה, אבל תכלס, למה לא? הרי יש כל כך הרבה יעדים שיכולים להשתלב מצוין עם התכנון השנתי או הספונטני של העצמאית.

איך עושים את זה? איך משלבים עבודה ונסיעות לחו"ל כשאנחנו עצמאיות? האמת, יש המון רעיונות ואפשרויות והיום מתאחרת במגזין מיכל בן-ארי מנור, בעלת הבלוג רואה עולם,  עם כמה רעיונות מעולים לשילוב המצוין בין עבודה וחו"ל. אני כבר על זה…

אז לפני שאתן אורזות, הינה מה יש למיכל לומר:

הקיץ הגיע ונפתחה הרחצה בים וגם עונת התיירות, ואצל אנשים רבים בישראל בלוטת הנסיעות לחו"ל מתחילה ללחוץ. האמת היא שאצל אנשים רבים הבלוטה הזו עובדת כל השנה, כי ביננו, הפנטזיה האולטימטיבית של רב האנשים היא לטייל בעולם.

אבל מה אפשר לעשות שהחיים עצמם קצת מפריעים לפנטזיה להתממש? עבודה, ילדים, כסף. כחובבת מושבעת של נסיעות לחו"ל וכבלוגרית של טיולים ניסיתי למצוא מודלים אשר יאפשרו לנשים עצמאיות, לשלב בין הקריירה למסעות.

מודל 1 – קפיצה קטנה לחו"ל

הטיסות הזולות והמחייה הזולה במזרח אירופה מאפשרים מעת לעת קפיצה למספר ימים לחו"ל. נושמים קצת ריח של חו"ל, יושבים בבית קפה או במתחם עבודה משותף ועובדים או שוכרים דירה באיירביאנבי ועובדים ממנה.

אם את לא מחויבת למיקום פיזי ורב העבודה שלך מתבצעת מהלפטופ, את יכולה להפוך ל- digital nomand , לנצל את הטיסות הזולות, לטייל בעולם ולפתח את העסק בו זמנית.

ערים מומלצות לגיחות זולות של כמה ימים:

פולין – קרקוב /  וורצלב  / פוזנן / גדנסק (טיסות של ריינאייר)

בודפשט, הונגריה / ריגה, לטביה (טיסות של וויזאייר)

כמה מרחבי עבודה משותפים מדליקים שמצאתי בחלק מהערים לעיל:

קרקוב: Milk – מתחם יפהפה במבנה עתיק בלב הרובע היהודי הטרנדי, עם עיצוב נקי ובהיר.

ריגה: OraculeTang – מתחם בעיצוב תעשייתי מסוגנן בלב העיר העתיקה היפה של ריגה.

בודפשט: Loffice – החלוץ של מרחבי העבודה המשותפים בבודפשט וכיום יש לו כבר חמישה סניפים מעוצבים למשעי במרכז העיר.

מודל 2 – מסעות השראה

סיורים חד יומיים באנגלית או בעברית בנושאים שונים (קולינריה, עיצוב, אמנות, וינטג', אדריכלות) הם מקור נפלא להשראה ולמילוי המצברים היצירתיים. אפשר להסתכל על נסיעה כזו לחו"ל כאל השתלמות מקצועית (יש להתייעץ עם רו"ח).

במידה ואת מעצבת או יוצרת, את יכולה ליעד את הנסיעה לחו"ל כדי לשוטט בין חנויות בתחום העיסוק שלך, לספוג וליצור שיתופי פעולה עתידיים (ע"ע מודל 3).

כמה רעיונות לסיורים:

סיורים חד יומיים בתחומי העיצוב במילנו, סיורי עיצוב ואופנה בבודפשט שהפכה לבירת העיצוב והאופנה האלטרנטיבית וכמובן לונדון, פריז וברלין מספקות שפע של סיורים.

 סיורי וינטג' וברוקנט באזורים הכפריים בהולנד עם רחלי לביא דגן יכולים לשמש השראה לכל חובבי העיצוב, הקלאסי והמודרני כאחד.

טיול מאורגן בנושא מקצועי שיוצא מהארץ –מיזם משותף של חברת תלמה תיירות ובית הספר לעיצוב סטודיו 6B בשם Detour שכולל סיורים במגוון יעדי עיצוב מובילים בעולם המאפשרים לחוות את העולם מנקודת מבט של מעצבים.  

המיזם של דפנה איש-הורביץ walk talk,  מוציא סיורי עיצוב, אופנה ואמנות לשוודיה ופריז שפונים לאדריכלים, מעצבים, מרצים, כותבים ,אוצרים ואנשי תוכן. המסע הקרוב לפריז, למשל, יאפשר לחוות את פריז דרך מפגשים אישיים עם קבוצת מומחים ואנשי מקצוע מובילים הממוקמים בצמתים מרכזיות בזירת התרבות הפריזאית.  

מודל 3 – עבודה זמנית-קבועה בחו"ל

כדי לעבוד בחו"ל לא צריך לעבור לחיות שם וגם לא צריך לעשות הסבה מקצועית, אפשר לפתוח את הראש ולחשוב איך אני מגדילה את קהל הלקוחות שלי ומוצאת גם קהל בחו"ל או משנעת את הקהל הישראלי שלי לחו"ל.

אם את מעצבת פנים, צרי קשר עם משקיעים ישראלים בתחום הנדל"ן ותציעי להם לעצוב עבורם דירות בחו"ל.

חלק ניכר מהדירות להשקעה בחו"ל מיועדות להשכרה ויש ביקוש למעצבות פנים שיהפכו אותן אטרקטיביות לשוכרים. קרן פז, מעצבת פנים, מעצבת דירות בקפריסין, מספיק קרוב כדי להיות נגישה לגיחות קצרות, אבל עדיין, עם אווירה אמיתית של חו"ל.

אם את מעבירה סדנה של כתיבה, יצירה, השראה, צילום או סדנאות מתחומי הגוף-נפש, אפשר להעביר סדנה כזו בחו"ל ואף להציע אותה לקהל הישראלי שיצטרף אליך. אם את עוסקת בתחום האופנה, עיצוב הפנים או סטייליסטית את יכולה לארגן נסיעה קבוצתית לחו"ל שתכלול סיור בין חנויות. אפשר לתכנן את כל הנסיעה לבד או לחבור לנשים עצמאיות אשר מארגנות טיולי בוטיק לפרנסתן, אשר יעזרו לך עם כל הבירוקרטיה של טיסות ומלונות.

הנה כמה דוגמאות לנשים עצמאיות אשר שילבו בין העסק שלהן לבין מסעות לחו"ל:

עינת דורון מנחה סדנאות ומלווה נשים בשיטה שפיתחה שנקראת יזמות קשובה והיא בנתה סיור מיוחד לפורטוגל המספר את סיפורן של יזמיות מדרום פורטוגל שבחרו ליצור, לעשות לפעול מתוך הקשבה פנימה.

אירית שקד היא בעלת סטודיו לציור על פורצלן שחיברה בין האהבה שלה לטיולים לבין התשוקה לציור והיא מארגנת מספר פעמים בשנה מסעות נשיים בשילוב סדנת ציור באיטליה.

חיה אלפסי היא מעצבת תכשיטים בינלאומית, רוכשת ומעבדת את האבנים לתכשיטים שלה ופיתחה טיולי מעצבים בהודו, אל האבנים הטובות של ג'איפור.

והנה עוד רעיון – באי היווני  פארוס ישנו מרחב לסדנאות בשם טאוס שמציע מגוון גדול של סדנאות גופנפש של מדריכים ישראלים. אולי גם הסדנה שלך יכולה להתאים?

מודל 4 – כנסים ותערוכות

בכל תחום יש כנסים או תערוכות מקצועיות בחו"ל בין אם את עצמאית או שכירה. תחפשי בגוגל כנס או תערוכה בו תוכלי להשתתף כמבקרת, מציגה או מרצה. לצד הכנסים והתערוכות ישנם גם ירידים ושווקים בינלאומיים בהם ניתן להציג מוצרים ועבודות יד בתחומים שונים – רקמה, קרמיקה, עבודות עץ ועוד.

יתרון: מזמן אפשרות למפגשים מקצועיים ושיתופי פעולה בחו"ל שאולי יניבו עוד נסיעות.

החיסרון: העלות הכוללת של השתתפות בכנסים ותערוכות על פי רב גבוהה.

מודל 5 – להיות מוזמנת לנסיעה לחו"ל (המודל שלי)

כבלוגרית של טיולים השאיפה שלי היא לנסוע כמה שיותר כדי לצבור חומרים לבלוג (טוב, זה כמובן רק תירוץ, הסיבה האמיתית היא שאני מכורה…).

המודל שלי הינו שיתופי פעולה עם לשכות תיירות וחברות תעופה או נסיעות. הם מזמינים אותי לנסיעה להכרת היעד, אני משלבת בין סיורים מודרכים לבין שיטוט עצמאי וכותבת פוסט על היעד מנקודת מבטי.

בניגוד לסיקור עיתונאי הדגש בסיורי בלוגרים הוא על החוויה האישית של הבלוגר במסע, מה שמאפשר לנו להיות כנים ואותנטיים בדרך בה אנחנו כותבים על היעד.

עד כה הייתי בארבע נסיעות כאלו (כאשר הנסיעה האחרונה, לגדנסק, כללה חמש בלוגריות) ואני מוצאת שזה מעשיר אותי מאד מבחינה מקצועית, אבל גם תורם לקידום של בלוגרי הטיולים כמשפיענים ומובילי דיעה.

זה הזמן להזמין כרטיס טיסה

האם גם בתחום שלך יש אפשרות להיות מוזמנת מטעם גורם כלשהו בחו"ל? אולי להרצות לקהילה היהודית או להעביר סדנה בחברה ישראלית שיש לה סניפים בחו"ל? אפשר לחשוב על שיתופי פעולה עם אנשים בתחום שלך או תחום דומה בחו"ל. מעצבים, הוצאות לאור, מתחמי עיצוב או אמנות שיכולים להציג את העבודות שלך וכד'. 

תודה

תודה מיכל שהתארחת כאן, ועזרת לנו בתכנון הקריירה הבינלאומית שלנו. ואתן, את הבלוג של מיכל כבר הכרתן? מומלץ להיכנס אליו בכל ימות השנה, כי חו"ל זה תמיד רעיון טוב! מוזמנות גם לדף הפייסבוק ולאינסטגרם של רואה עולם.

כל התמונות בפוסט לקוחות ממדריכי הערים המפורטים של מיכל.

יש לכן עוד רעיונות איך לשלב בין קריירה עצמאית לנסיעות לחו"ל? נשמח לשמוע!

ואם כבר יש לכן שאלות למיכל, שתפו אותנו!

***מכירות את הבלוג שלי בפייסבוק? אל תשכחו לבקר…

תודה

תודה מיכל שהתארחת כאן, ועזרת לנו בתכנון הקריירה הבינלאומית שלנו. ואתן, את הבלוג של מיכל כבר הכרתן? מומלץ להיכנס אליו בכל ימות השנה, כי חו"ל זה תמיד רעיון טוב! מוזמנות גם לדף הפייסבוק ולאינסטגרם של רואה עולם. כל התמונות בפוסט לקוחות ממדריכי הערים המפורטים של מיכל.

יש לכן עוד רעיונות איך לשלב בין קריירה עצמאית לנסיעות לחו"ל? נשמח לשמוע. ואם כבר יש לכן שאלות למיכל, שתפו אותנו!

* הניוזלטר של מגזין 'מיס מנדלה' ישלח אליך ישירות לדוא"ל עם עדכונים על פוסטים חדשים. את ההרשמה לניוזלטר ניתן לבטל בכל עת.

חדש!!! הספר פינה משלך

סיפורים על נשים ומרחבי עבודה, עכשיו במבצע מיוחד וללא דמי משלוח! הזמינו עוד היום את העותק שלכן...

Facebook comments

2 תגובות

  1. הילה לוי, תלתלים בלוג אופנה הגב

    איזה כיף לקבל אתכן יחד בפוסט אחד. ולענייננו, מה אם אני רוצה את כל סוגי הטיולים? 😉

השארת תגובה