המדריך לשינה טובה / טיפים והמלצות

איך אתן מתחילות את הבוקר? קופצות מהמיטה בשיא המרץ, שותות כוס קפה או כוס מים ומתחילות את היום עם מלא אנרגיות חיוביות? אני בן אדם של בוקר. עד כדי כך שאני קמה שלוש פעמים בשבוע בשעות לא שעות כדי לרוץ. עד כדי כך שאין בוקר שבו אני לא קמה מוקדם גם אם אני לא חייבת ומחכה להתחיל כבר את היום.

אבל בזמן האחרון משום מה המרץ שלי בירידה וזה לא ממש מוסבר בהתחשב במה שקורה בחיי (כבר סיפרתי לכן שהוצאתי לאור ספר?). חשבתי שאולי זה הלחץ להספיק הכל אבל זה דווקא כיף. אחרי מחקר מעמיק עם עצמי המסקנה הייתה שאני לא ישנה טוב בלילה.

עיצוב: קרן בר | צילום: שירה גנני

מה עושים? אני חייבת את המרץ הזה לבוקר, כדי להספיק את כל מה שאני רוצה… אז מכיוון שאנחנו בסוף השנה וזה תמיד הזמן להחלטות ושינויים, החלטתי לטפל בנושא הזה מיד ולחזור לישון כמו שצריך. אז מה עושים כדי לישון כמו שצריך? קצת טיפים שלי לשינוי הרגלים, קצת טיפים של בעלות מקצוע לעיצוב נכון של חדר השינה וכמה טיפים לבחירת מזרון וכרית ואנחנו בדרך הנכונה.

5 טיפים להרגלי שינה טובים יותר

להכין את עצמך לשנת לילה טובה – די להירדם בזמן חפירות בפייסבוק, בזמן צפייה בעוד פרק של דורה, או הכי גרוע, עם הראש על המחשב. אם בבוקר אני מקדישה זמן להתארגנות בוקר, זה הזמן לפנות זמן להתארגנות גם בערב. ללכת לישון זה לא משהו שאנחנו עושים בשנייה, זה תהליך.

לא לדחות דברים מלחיצים לערב – לתזמן משימות חשובות בצורה הכי מיטבית בלו"ז שלנו כדי לא לסיים אותן בשעות הערב המאוחרות וללכת לישון עם תחושה של לחץ או לחלופין אדרנלין.

לעשות משהו לא קשור לפני השינה – אחרי יום עמוס בעבודה, סידורים, הסעות וארוחות, כשמגיע הערב (או הלילה…) וכולם כבר נרדמו, כדאי לשבת ולהירגע מהיום שנגמר ולא לעבור ממצב של ריצות אחרי הכל ואחרי כולם ישר למצב של שינה.

להקדיש מספיק זמן לשינה – באיזה שעה ללכת לישון? תלוי מה היה לנו באותו יום ומה מחכה למחרת, ושביניהם יהיה מספיק זמן כדי לנוח כמו שצריך. למרות שאני נגד טלוויזיה בחדר שינה, אני חוטאת לפעמים בנטפליקס ופייסבוק לפני השינה וכועסת כל עצמי כל פעם מחדש. טוב, אבל ב-2019 זה יהיה שונה.

חיבוקים לפני השינה – חשוב מאוד!!! לא לשכוח לתת חיבוקים לפני שכולם הולכים לישון, כדי לוודא שכולם נרדמים עם חיוך, מה שמגדיל את הסיכוי שיקומו עם חיוך גם אם זה לשעת אפס.

עיצוב: ויטל פרי שלטון | צילום: אורית ארנון

טיפים לבחירה נכונה של כרית ומזרון

לבחירת הכרית והמזרון שלנו יש השפעה רבה על איכות השינה, אז כדאי לבחור טוב. אז הינה כמה דברים שצריך לקחת בחשבון בבחירה, לפי ההמלצות של חברת פנדה, מותג אונליין של מוצרי שינה המשלבים את הטכנולוגיות החדשות ביותר בתחום עם החומרים האיכותיים ביותר ומשדרגים את איכות השינה.

מתי צריך להחליף את הכרית?

המזרן מעניק תמיכה לגב ואילו הכרית לכתפיים ולצוואר. תמיכה לאורך כל העמוד שדרה היא המפתח לשינה עמוקה וטובה ותמיכה לא טובה מובילה לכאבים. ולכן, צריך להחליף כרית כל שנה וחצי (אלא אם כן זו כרית מויסקו) או אפילו לפני אם יש כתמים, ריח לא נעים או שהיא לא חוזרת למצבה הרגיל אחרי שמקפלים אותה.

איך בוחרים מזרון טוב?

חשוב שהמזרן ייתן תמיכה לאורך כל עמוד השדרה. המשקל צריך להתפזר באופן אחיד כדי שלא ייווצרו נקודות לחץ שיובילו לכאבים. מזרן צריך להחליף כל שמונה שנים אך מזרן מספוג זיכרון (ויסקו) ולטקס מחזיק מעמד עשר שנים ויותר. דרגת הקשיחות של המזרן נקבעת על פי ההעדפה האישית של כל אחד אבל מומלץ לבחור מזרן בעל שתי שכבות: שכבה עליונה רכה ונעימה ושכבה תחתונה תומכת. כך אפשר ליהנות משני העולמות. לישנים על הצד או על הגב מומלץ מזרן רך או מזרן בעל שתי שכבות. ואילו לישנים על הבטן מומלץ לבחור מזרן יותר קשה. ברכישת מזרון, קבעו לעצמכן מחיר מינימלי ומחיר מקסימלי ותבחרו מזרון איכותי שישמש אתכן לאורך שנים.

צילום: פנדה

טיפים לעיצוב חדר השינה שלנו

חדר שינה מסודר זה נושא כאוב אצלי, אבל בהחלט ברשימה שלי לטיפול בשנה הבאה. כל העומס והבלגן בחדר חייב להיעלם. להיכנס לארון, לעבור למיחזור, אחסון, תיוק או לפח. שלא ישאר שום דבר מיותר, ואם אפשר שיהיו מצעים לבנים של בית מלון. ומה עוד אפשר לעשות כדי שחדר השינה יהיה ממלכה קסומה, רגועה ומסודרת? שאלתי כמה נשות מקצוע ואילו הטיפים בשבילכן:

דקלה מנחם טבת – סטודיו חיית וינטאג'

שינה טובה ורגועה בחדר השינה מושפעת מהמון דברים – איכות המזרן וגודל המיטה, הריהוט, הצבעים, החומרים והתאורה הטבעית והמלאכותית שיש בו. כדאי שהריהוט יהיה נקי ופשוט, לא עמוס ולא מקושקש מדי שלא יחנוק את החדר אך שגם לא יישאר ריק מדי. 

כדאי לשלב צבעים רכים עם צבעים חיים יותר, בנגיעות קטנות. עם טקסטיל מחומרים טבעיים שמרגיעים את העין ואת הגוף. מבחינת חומרים, עץ בהיר הוא חומר נהדר בשל האורגניות שלו והחמימות שהוא נותן.

אל תוותרו על ראש מיטה. אם למיטה שלכם אין ראש מיטה – הזמינו אחד! יש ראשי מיטה שנמכרים ללא המיטה ומיועדים להרכבה. אפשר גם להזמין אצל רפד כרית ייעודית לראש מיטה וגם לרכוש כאלו מוכנות, העיקר לא לישון כשהראש חשוף לקיר.  

עיצוב: דקלה מנחם | צילום: רוני אשר

ויטל פרי שלטון

חשוב שבחדר השינה תהיה אווירה רגועה ופסטורלית. הריהוט בחדר שינה בדרך כלל קבוע ולכן אני שמה המון תשומת לב בבחירת הטקסטיל: כריות נוי, וילונות שטיח, למרגלות מיטה, אמנות וכמובן תאורה. הם אלו שנותנים את המגע העיצובי והאישי לחדר.

חדר השינה הוא המקום שבו מתחיל יום חדש וגם המקום בו נגמר היום וחשוב להשקיע בעיצובו כדי שיהיה נעים ללכת לישון ולהתעורר ליום חדש. גם אם לא קונים ריהוט חדש, ניתן לחדש מבחינת צבעוניות, טקסטיל ואביזרים ולשמור על הרמוניה בין הכל.

תאורה חזקה מדי או אור לבן אינם מומלצים בחדר השינה ואם אתם אוהבים לקרוא לפני השינה, חשוב לשים לב למיקום מנורות הקריאה ולכך שיהיו מנורות קריאה ולא רק מנורות אווירה.

עיצוב: ויטל פרי שלטון | צילום: אורית ארנון

קרן בר

אני מקפידה על שימוש בצבעים מרגיעים: כחולים, ירוקים או סגלגלים בהירים. כל אלו מקנים אוירה נעימה לחדר ועוזרים להירגע לפני השינה. אני ממליצה להימנע מצבעים מעוררים כמו כתום, אדום וצהוב שפחות מתאימים לחדר זה (אפשר בנגיעות אם ממש רוצים). 

למרות שהמיטה היא הפריט הכי גדול בחדר, מבחינתי אין הכרח להשקיע בה המון כסף. הדבר הכי חשוב לשינה טובה הוא המזרון. לכן, חשוב להשקיע במזרון איכותי ונוח מבלי להתפשר. בסופו של דבר, אפשר לשדרג כל מיטה עם מצעים יפים וכריות משלימות ואם אין תקציב, אפילו לותר לחלוטין על המיטה ולהישאר רק עם מזרון. 

אני לא ממליצה לתלות תמונות או מדפים כבדים מעל לראש המיטה. לא רק שזה מסוכן, זה יכול ליצור תחושה לא נעימה ולחץ בתת מודע. 

עיצוב: קרן בר | צילום: שירן כרמל

מיכל וולפסון

אני חושבת שאווירה נעימה ורגועה זה הדבר הכי חשוב בחדר שינה, מאחר וזה המקום שלנו בכל סוף יום לשחרר את כל המחשבות שלנו מכל היום שהיה. בכדי ליצור את האווירה הנכונה חשוב להקפיד על תאורה נכונה, להקפיד על גוונים בהירים, שימוש בחומרים טבעיים, הרבה טקסטיל וקווים נקיים  באופן כללי.  

חדר שינה נעים ורגוע עושה לנו חשק לבלות בו. ככל שנשקיע בו ונלמד איך ליצור את האווירה הנכונה, נרצה פשוט להיות שם וניכנס אליו יותר מוקדם. מעבר לעניין העיצובי, כדאי גם להשקיע במזרון וכרית טובים שיהפכו לנו את השינה לאיכותית יותר.

לא כדאי לשלב יותר מידי פריטים וצבעים חזקים שיוצרים עומס על העין וגורמים לחוסר נוחות כללית.

עיצוב: מיכל וולפסון | צילום: דנה סטמפלר עשהאל

לילה טוב

אחרי כל הטיפים האלו כל מה שנשאר הוא להפנים וללכת לישון. וששנת 2019 תביא איתה הרבה שעות של שינה נעימה ונוחה.

 

מוזמנים לבקר באתר של פנדה ולהכיר את האופציות שיש שם למזרנים וכריות ברכישה אונליין. פוסט זה נוצר בשיתוף פעולה תכני מסחרי עם חברת פנדה. לסיפורים על עסקים נוספים לחצו כאן

* הניוזלטר של מגזין 'מיס מנדלה' ישלח אליך ישירות לדוא"ל עם עדכונים על פוסטים חדשים. את ההרשמה לניוזלטר ניתן לבטל בכל עת.

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

Facebook comments

תגובה אחת

  1. הילה לוי, תלתלים בלוג אופנה הגב

    באופן לא מפתיע הפוסט הזה עשה לי חשק להכנס למיטה 😉

השארת תגובה