פסוקים מעוצבים באהבה / ראיון עם אורית גרוסקוט

אורית גרוסקוט בעלת "אוריתה – פסוקים מעוצבים באהבה", נשואה לג'רמי, ואמא לשישה מתוקים. במשך שנים הייתה בבית עם ילדיה ורק אחרי הלידה הרביעית חזרה לעבוד. היה ברור לה שהיא לא רוצה ולא יכולה להיות שכירה, הן מבחינת האופי שלה והן מבחינת גמישות השעות והרצון שלה לשלב עבודה וגידול ילדים.

היא עסקה בעיצוב גרפי ובפרט במיתוג עסקי ובניית אתרים אבל אחרי מספר שנים בתחום העיצוב לעסקים, יא הרגישה בחיסרון לא מוסבר. היא הסתובבה תקופה עם התחושה הזו ובמקביל המשיכה לעבוד כרגיל.

הרגע בו נולד רעיון

"התחלתי לראות בעיני רוחי פסוקים מעוצבים. תוך כדי תפילה הייתי מרגישה שפסוקים מסוימים מהתפילה 'זורחים' אליי, מאירים' לי יותר מהאחרים. הרגשתי תחושה עמוקה מאוד של רצון לעצב את הפסוקים האלו, לתת להם צבע, לתת להם חיים גם מחוץ לסידור.. הייתי רואה אותם בעיני רוחי על הקיר אך עדין לא ידעתי שאני עתידה לעצב פסוקים על קנבס ומוצרי נייר."

היה רגע שבו הכל התחיל?

"לילה אחד זה פשוט קרה, נולד מתוכי. אפשר להגיד שתמיד אהבתי עיצוב, אך באותו הרגע התחברה לי גם אהבה חשובה מאוד בחיי – אהבת הקדושה. ישבתי מול המחשב ועיצבתי ללא הפסקה אל תוך הלילה. פתחתי חנות אינטרנטית, הכנתי חומרים פרסומיים ומוצרים שונים עם הדמיות ויצאתי לדרך."

מאיפה ההשראה ליצירת המוצרים?

"ההשראה והרעיונות שלי מגעים מהמקורות, מסידור התפילה והרבה פעמים מספרי רבי נחמן. את ההשראה העיצובית אני שואבת מהטרנדים החמים בעולם העיצוב ומשתדלת להתעדכן כל הזמן. באופן כזה אני מרגישה שאני משלבת בין עולם העיצוב החדשני למסורת ארוכת שנים ויוצרת מה שנקרא יודאיקה מודרנית."

מה הסגנון של העבודות שלך?

"סגנון העבודות שלי הוא צבעוני מאוד, בדרך כלל משלב פרחים ומנדלות, פחות סגנון חד וגאומטרי, יותר סגנון עגול ורך. העיצוב שלי מאוד אינטואיטיבי ורגשי. למרות שתכנון המקורי שלי היה עיצוב פוסטרים החלטתי שהעיצובים יודפסו בעיקר על קנבסים."

איזה מסר את רוצה להעביר באמצעות העיצובים שלך?

"זו הדרך שלי להעביר מסר שאני מאמינה בו – קדושה זה לכולם. הרצון לפסוק מעוצב מול העיניים הוא הרבה מעבר לכל ההגדרות של דתי, חילוני או מסורתי. זאת הנשמה שרוצה קצת אור מול העיניים."

פסוק מעוצב מול העיניים

מה המוצרים שאת מציעה?

עיצובים שלי שנוצרו ברגע השראה מתוך חיבור לפסוק ספציפי שאהבתי ואליו התחברתי, פסוק אחד ש'זרח' לי מול העיניים בעת התפילה או בעת קריאה בספר קודש.

עיצוב אישי לקוחות שמזמינות פסוק אישי, בדרך כלל פסוק שמלווה אותה כבר הרבה זמן. אני מכינה את הפסוק הנבחר על בסיס עיצוב קיים ועורכת התאמות עיצוביות או מעצבת לה את החלום שלה לפי בקשתה.

ערכות "מתחברת ללב" ערכות אימוניות שפיתחתי לנשים וילדים, המכילות מדבקות מתקלפות אותן מדביקים על כריכת מחברת ויוצרים לעצמנו מחברת מעוצבת בשניות ובמחיר נגיש לכל כיס. הערכות כוללות כמה מוצרים נלווים – מחברות, מגנטים, פוסטר וסימניה מעוצבת.

מיהן הלקוחות שלך?

רוב לקוחותיי אינן דתיות. מדובר בנשים רוחניות, בעלות זיקה ליהדות או חיבור כלשהו למסורת. נשים המתרגשות מהמילה הכתובה ומוצאות בה משמעות וחיזוק יומיומי ואוהבות את אותיות הקודש והשפה העברית. יש לי לקוחות גם המגזר הדתי לאומי.

המשותף לכל לקוחותיי הוא אהבת הקדושה, השמחה ואהבת העיצוב וההבנה שהמילה הכתובה ובפרט פסוקי הקודש משפיעים מבחינה אנרגטית ומעלים את התדר החיובי בבית. מרגש אותי מאוד כשלקוחה מתקשרת לקראת סיום השיפוץ ומשתפת אותי בקו העיצוב של הבית על מנת להבין יחד באילו צבעים ואלמנטים להשתמש בעיצוב הקנבס שלה.

כמה מילים על עצמאות

יום יום: "את יום העבודה אני מתחילה אחרי תפילה וארוחת בוקר. בסטוריז בחשבון האינסטגרם שלי יש חלק נכבד המוקדש לשייק הבוקר שלי. אני אוהבת לשתף בסטוריז גם קצת מאחורי הקלעים של העסק, חלקם אישיים וחלקם פחות. את הקפה שלי אשתה תוך כדי העבודה מול המחשב או בהפסקה קטנה. יום העבודה משתנה בהתאם להזמנות אך בדרך כלל מסתיים לקראת ארבע עם חריגות לעבודה בערב מדיי פעם."

עבודה: "הדבר שאני הכי אוהבת בעבודה שלי הוא העובדה שאני מצליחה להביא שמחה וקדושה לתוך ביתן של נשים רבות שמספרות לי אחר כך כמה הפסוק המעוצב מכניס תדר חיובי לחייהן. בנוסף אני מאוד אוהבת להיות עצמאית ובלי 'בוס' על הראש. אני מנהלת את לוח הזמנים שלי ויש בזה תחושת סיפוק עצומה."

אתגרים: "האתגר הכי גדול בעצמאות הוא ההתמדה והנחישות גם כשלא רואים תוצאות. כובד האחריות כעצמאית הוא גדול – את המנהלת, את המעצבת, את מקבלת החלטות, את מנהלת הכספים. האתגר הוא לדעת לשלב וחלק את הזמן בין כל התפקידים הללו, משימה שאני לומדת ומשתכללת בה מדיי יום. כרגע אני עסק של אדם אחד, עובדת מול בתי דפוס וספקים ומנהלת את הכל. אני מאמינה שעם התרחבות העסק בעזרת השם יגיע גם הזמן הנכון להעסקת עובדים."

מטרות: "המטרה שלי לשנה הקרובה היא פיתוח מוצרים נוספים מעוטרי פסוקים, שיעניקו לאנשים שמחה ומשמעות, ומכירתם בחנות האינטרנטית שתהפוך השנה הקרובה לחנות בשתי שפות (אנגלית ועברית) על מנת להיות נגישה יותר ולהרחיב את קהל הלקוחות בארץ ובחו"ל."

שליחות: "חשוב לי שידעו על העסק שלי שהוא לגמרי עסק של אהבה. אני מרגישה שיש לי כאן שליחות רוחנית של הבאת יהדות וקדושה ממקום מחבר, אוהב ונעים ויזואלית. אני מקווה ורואה את העסק מתפתח למקום שמח ומלא שפע. אפשר להגיד שאני מאוד בזרימה, אני פחות בן אדם של תכניות כלכליות, הולכת הרבה עם אינטואיציות, אמונה ותפילה. כמובן שזה לא סותר תכנית עבודה מסודרת."

להתפתח ולהעביר הלאה

נשים שנותנות לך מוטיבציה לעשייה

"האחת היא רינת בן סימון, מלווה עסקית ויועצת שיווק לעסקים, אישה יקרה ובעלת לב ענק איתה עברתי תהליך ליווי עסקי מדהים שעזר לי לפתוח את הראש, לפתח מוצרים נוספים ולהתחבר לשליחות שלי לעולם."

"השנייה היא עדי מאור סיסו, מאמנת להיי-פרפורמנס ואפקטיביות, אחריה אני עוקבת כבר כמה שנים, מעריכה מאוד את העשייה שלה ומקבלת ממנה המון מוטיבציה להמשיך להתפתח."

מסר שהיית רוצה להעביר

"לאורך הדרך חוויתי ואני עדיין חווה אתגרים. מסע העצמאות הוא לא קל אך מאוד מספק. אם בוערת בך תשוקה להקים עסק עצמאי ולממש את עצמך – עשי זאת. לעיתים זה לא קל, אך אל תתייאשי וקחי ייעוץ וליווי עסקי כבר מהתחלה, אל תעשי לבד!! הקיפי את עצמך בנשים מלוות מעוררות השראה שיעזרו לך בדרך."

הרגל חדש שיש לך

"דבר מעניין שלמדתי ויישמתי השבוע: קבעי לך תאריכים בהם תחגגי את ההצלחות שלך. תכניסי לך ביומן תאריך להשגת מטרה ותאריך לחגיגת השגת המטרה הזו. עבורי זה עשה נפלאות מבחינת הפרודוקטיביות בעסק."

משהו חדש שהיית רוצה ללמוד

"הייתי רוצה ללמוד איור דיגיטלי וקליגרפיה מקצועית."

כיוון חדש שהיית רוצה להתפתח אליו

"כרגע אני מנסה כיוון חדש בעסק של פתיחת דוכנים בירידים שונים. הייתי לא מזמן בכנס שהפיקה הילה אמבר וזה גרם לי לרצות להשתלב בירידים וכנסים."

הפסוקים של אורית

פוסקים שאני אוהבת: "אלו דווקא הפסוקים המיוחדים אליהם חושפים אותי הלקוחות שלי. לעיתים אלו פסוקים שאני מכירה ונשכחו ממני, פסוקים פחות מוכרים וכאלו שאינם בשימוש תדיר. עוד פסוקים שאני מאוד מתחברת אליהם אלו ציטוטים מספרי רבי נחמן מברסלב, אליו אני מאוד מחוברת והייתי רוצה להתמקד בעיצובם יותר."

פסוק פופולרי בחנות: "שיוויתי ה' לנגדי תמיד."

פסוק לפינת עבודה של אישה עצמאית: פסוק, 'והיה כעץ שתול על פלגי מים אשר פריו ייתן בעתו ועלהו לא יבול' שמשמעותו צמיחה שגשוג פריון ופריחה."

פסוק שאני אוהבת במיוחד לסיום: "הפסוק 'הבוטח בהשם חסד יסובבנו'. מי שבוטח בהשם – או היקום, או לא משנה באיזה שם תכנו את ההשגחה, ויודע שהכל מסתדר לטובה, באופן אוטומטי עוטף אותו חסד ודברים מסתדרים בצורה הנכונה ביותר עבורו."

צילום: לבי אטיאס

משפט לסיום: "מאחלת לכולכן להיות עטופות בחסד, שימשיך ויתעצם הטוב הזה, אמן!"

בואו להכיר את אורית ולהתרשם מהמוצרים והפסוקים שבחנות שלה. כל הפרטים באתר, בדף הפייסבוק ובאינסטגרם של הסטודיו. תודה אורית על שבחרת לשתף אותנו בעסק ובדרך שלך!

יש לך עסק ותרצי שאכתוב עליך? אשמח לספר לך על אפשרויות הפרסום במגזין.
מוזמנת להתקשר או לכתוב לי 053-6065120 / manu.biener.g@gmail.com

לסיפורים על עסקים של נשים נוספות לחצו כאן

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

Facebook comments

8 תגובות

  1. אביבית ירקוני כהן הגב

    תודה על ההכרות עם יוצרת מוכשרת. אהבתי

  2. אורית גרוסקוט הגב

    תודה רבה!

  3. אורית גרוסקוט הגב

    תודב רבה!

  4. אביטל הגב

    איזה מוצרים יפים וצבעוניים!!! מעורר השראה!

  5. רינת הגב

    אני מכורה לאורית ולכל העיצובים שלה. כל פסוק מרחיב את הלב, מעניק משמעות למרחב ומחבר אותי לקדושה לרוח ולשמחה.
    ממליצה לכל אישה לרכוש לפחות פסוק אחד לעצמה.

השארת תגובה