עצמאיות בחו"ל: החיים באל. איי. / ראיון חוצה יבשות עם טל נברו

בכל מיני נקודות בחיי רציתי להתפרנס מהאינטרנט. היו לי המון רעיונות וכולם כללו עבודה מול המחשב, רק אני והוא (ואולי איזה סנדוויץ') במשך שעות. באיזשהו שלב הכרתי את טל נברו וההיכרות הזו רק חיזקה אצלי את הרצון לשלב את האינטרנט והרשתות בחיים המקצועיים שלי. מזל שהקשבתי לעצמי…

אחרי שביקרנו בקנדה, צרפת ובולגריה, אנחנו קופצות לאל. איי. כדי להכיר את טל ולשמוע על הדרך החדשה שלה שם.

עצמאית ודיגיטלית

"אני עצמאית מהרגע שהשתחררתי מהצבא. עבדתי בסוכנות נסיעות בניו יורק ובמקביל הקמתי את העסק הראשון שלי. כבר אז הרגשתי את הכוח והסיפוק שבהקמת עסק משלי. אחרי שנתיים עזבתי את העבודה ומאז אני עצמאית."

לטל ניסיון של שנים בתחום הדיגיטל, אליו נכנסה לפני שנים וטרום עידן הפייסבוק. הכל התחיל כשהתגוררה בניו יורק כמה שנים ושם גם פתחה את העסק הראשון שלה. בהמשך עברה לקריביים ושם הקימה את העסק הראשון שלה בשיווק דיגיטלי והמשיכה לפתח אותו כשחיה בפלורידה. עם חזרתה לארץ אחרי שמונה שנים בחו"ל עברה לתל-אביב. היא הצטרפה למשרד הפרסום אדלר חומסקי והייתה ממקימי מחלקת הדיגיטל במשרד. בשלב הבא הקימה עם שותפים את אחת המכללות הראשונות בארץ בתחום השיווק הדיגיטלי. אחרי שנתיים, כשהשותפות התפרקה והעסק נמכר, עברה לעסוק בעיקר בהרצאות, הדרכות, ניהול פעילות וליווי של ארגונים, מותגים ובעלי עסקים שונים ברחבי הארץ בתחום הדיגיטל. כיום היא נשואה ליואב, חיה בלוס אנג'לס, ממשיכה להתפתח בתחום הדיגיטל ולשלב את החלומות שלה בעבודה.

האם תכננת לחזור לחיות בחו"ל?

"הרגשתי שיכולות ההתפתחות בתחום שלי הן מוגבלות יותר בארץ וכל שנה טסתי מספר פעמים לחו"ל ואף בדקתי אופציות של רילוקיישן במקומות שונים. כשהכרתי את יואב, טיילנו הרבה יחד בחו"ל וביוני 2016 הוא קיבל הצעה לפתוח רשת חדשה בלוס אנג'לס. החלטנו לעבור לשם יחד ותוך פחות מחודש סגרנו את העסק בארץ (כל אחד את שלו), נפרדנו מהמשפחה, יצאנו מהדירה ונחתנו בעיר המלאכים. שבוע אחרי שהגענו – התפוצצה העסקה של יואב. שנינו התחלנו לבנות את עצמינו מחדש וזה היה הדבר הכי טוב שקרה לנו. אנחנו מאד נהנים מהצמחה האישית, מעשייה, מההזדמנויות הנפלאות שהעיר הזו מציעה ומהחברות והזוגיות שלנו, שמתחזקת כל יום יותר ויותר."

שיגרה דיגיטלית

"אני מאד נהנית מהתחום הדיגיטל באופן כללי. יש כל כך הרבה ללמוד, והוא הפך להיות חלק מהחיים של כולם אך עדיין יכול להיות מסתורי ולא פשוט לפיצוח. הרבה שנים אני מלמדת אותו, חיה אותו, נהנית לשתף אחרים ולגלות להם שיטות ודברים שלא ידעו שקיימים."

איך את משלבת את הדיגיטל ביום יום?

התפתחות מקצועית – "יש לי חברת דיגיטל וצוות מהמם שמסייע לאנשים לצמוח ולהיחשף ללקוחות פוטנציאלים שלהם על ידי כלים מיוחדים שפיתחנו בחברה."

עבודה בקהילה – "אני עובדת צמוד עם ראש עיריית בוורלי הילס, לוקחת חלק בפעילויות שבוע האופנה של לוס אנג'לס וחברה במועצת העיר."

פרויקטים חדשניים – "במקביל אני בונה כיום עם שותף את החממה הראשונה ליזמים צעירים בלוס אנג'לס ואני גם יושבת בבורד של שני מייזמים מרתקים שעוסקים במטבע הוירטואלי ומסייעת להם בתחום השיווק והפיתוח הטכנולוגי."

כתיבת בלוג – "אני מנהלת שני בלוגים למעלה מעשר שנים ועושה שיתופי פעולה עם מותגים וחברות, בין אם זה טיסות לארצות אחרות וסיקור של מקומות וחוויות או שיתופי פעולה ופרויקטים נקודתיים."

מה את הכי אוהבת בעיסוק שלך?

"אני אוהבת המון דברים. קודם כל אני מאד נהנית לראות את הצמיחה וההצלחה של לקוחותיי, כשהם מספרים לי עליהם בהתרגשות או כשאני רואה את זה קורה בפועל. במקביל, כיף להרוויח כסף מבייבי שבניתי בשתי ידיים, לצמוח איתו לראות אותו משרת מגוון כל כך רחב של לקוחות ואנשים שחלקם הפך גם להיות חברים. כל תחנה בחיים שלי שונה מקודמתה, הן בפן האישי והן בפן העסקי. לכל תחנה אני מגיעה מחושלת יותר, קצת יותר חכמה מפעם קודמת וקצת פחות מהתחנה הבאה אליה אגיע בהמשך. העסקים הקודמים שלי היו משולבים בחיים שלי בסיטואציות שונות, בארצות אחרות ואני חושבת שכולם הובילו אותי לנקודה שבה אני והעסק שלי נמצאים כיום."

מה הדרך שלך לשלב ביום יום ביזנס ופלז'ר?

"אני מאמינה בבנייה של נכסים שמניבים כסף, ללא הצורך להמיר זמן תמורת כסף. אני משקיעה בנדל"ן, קונה ומוכרת נכסים כבר מ-2010, הקמתי חברות, גם אם לא כולן צלחו, יש לי נכסים דיגיטליים כמו בלוגים וערוצי מדיה נוספים שמייצרים לי הכנסות בדרכים שונות וגם הקמתי את הכלים המיוחדים שלנו לקידום באינסטגרם, כלים שמאפשרים לי לקדם ולעבוד גם בהרבה תהליכים אוטומטיים, ללא צורך בהתערבות אנושית. כל אלו מאפשרים לי את החופש לטייל בעולם ולשלב עסקים ופלז'ר. כלום לא קרה ביום אחד ואני חושבת שגם תהליך הצמיחה שלי עצמו, הירידות, העליות והשיעורים לחיים ואנשים שאני מכירה בדרך, הם חלק מהכיף שלי."

החיים באל. איי.

איך היה המעבר?

"לוס אנג'לס היא עיר כזו שאו שאתה מתחבר מאד או שממש לא. מהיום שעברנו לכאן, הרגשנו בבית, למרות שזו היתה הפעם הראשונה של שנינו שם ולא ידענו למה לצפות. אנחנו שנתיים כאן אבל נדמה שכבר עשר שנים, שנינו בעשייה מטורפת וצמיחה תמידית כל אחד בתחומו ונהנים מכל רגע."

התחלת הכל מההתחלה?

"כשעזבתי את הארץ לפני שנתיים, הדבר היחיד שלקחתי עמי זה את הידע שצברתי עם השנים. לקוחות שהיו לי, משרד קטן שניהלתי, קשרים שייצרתי ופיתחתי בארץ במשך שנים רבות, את הכל השארתי מאחור כיוון שלא היו רלוונטיים יותר עם המעבר. כיום יש לי משרד בבית וארבע עובדות. אחת מהן נמצאת בישראל ועובדת מהבית והשאר מגיעות למשרד כמה פעמים בשבוע."

מי הלקוחות שלך?

"יש לי לקוחות מתחומים שונים וארצות שונות, החל מסלבריטאים מוכרים ועד דיילת אויר מדובאי, חברות ריטייל מארצות שונות, אנשים וחברות מעולמות הקוסמטיקה והטיפוח, אנשי נדל"ן, אפליקציות, אנשי אופנה, אמנים, זמרים, עולמות הקולינריה, הכושר, גינון וכל תחום העולה על דעתך. יש לי לקוחות מארה"ב, מאוסטרליה, מאירופה, מראמללה, מישראל וממקומות מגוונים בעולם."

מה הכי קשה בלהיות עצמאית בחו"ל?

"יש קשיים שונים ומגוונים בלהיות עצמאי בחו"ל. לוקח זמן להתרגל לשפה ותרבות אחרים ולהקים עסק במקום שבו יש התנהלות עסקית אחרת מהארץ, מערכת תשלומים שונה, המון תחרות וחברות דומות אחרות. צריך להסתגל לעולמות חדשים ולמצוא את נקודת החיבור בין העסק למקום. גם למצוא עובדים לא פשוט. העובדים אצלי כיום הם אנשים מצויינים, דוברי עברית ואנגלית יחד, כי יש לי לקוחות גם מהארץ וגם מחו"ל. אבל בסופו של דבר הכל פתיר והקשיים הם חלק מהכל, ואם הם לא היו, אולי היה משעמם. אני אוהבת אתגרים ואני לא רואה בקושי בעיה, אלא גשר שצריך למצוא את הדרך הבטוחה והטובה ביותר לחצות אותו ולהגיע אל הצד השני."

ארה"ב היא ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות?

"זה כל כך נכון. מהרגע שעברנו לכאן נפתחו בפנינו כל כך הרבה דלתות ועברנו כל כך הרבה חוויות ומפגשים אישיים שלא היו קורים בשום מקום אחר. לקוחותיו של יואב, שהוא שף פרטי, הם בעיקר סלבים, שחקני קולנוע ואנשים שהפכו להיות חברים שלנו והיינו בהמון מקומות ואירועים שלא יתוארו במילים מרוב שהם וואו.
בהתחלה עוד הייתי מתלהבת מכל מפגש כזה עם אנשים מוכרים כאלה ואחרים והיום זה חלק משיגרת היומיום וזה תמיד נהדר, לא רק עסקית, אלא גם לצמיחה האישית, להקיף את עצמינו באנשים שעשו דברים גדולים, באנשים שתמיד בעשייה ובצמיחה ובאנשים שאפשר ללמוד מהם כל כך הרבה. זה אחד הדברים הכי נפלאים בשבילנו במעבר הזה לכאן."

זה הזמן לחוות חוויות ולהגשים חלומות

פרוייקט מיוחד שאת לוקחת בו חלק

"אני בתהליך בנייה של החממה הראשונה בבוורלי הילס, שמאפשרת ליזמים לקבל כלים לבניית המיזמים שלהם, כמו שיעורים, הרצאות וליווי של מנטורים על תהליך בניית המיזם, בניית מצגת, זיהוי הקהל, כלי שיווק רלוונטיים, התמודדות עם אתגרים ועוד. מאחר ואני חלק ממועצת עיריית בוורלי הילס ומנהלת את הפעילות של ראש העיר, עירבנו גם את העירייה ואנחנו מתכננים להכניס משב רוח של חדשנות ויזמות בעיר שממותגת כעתיקה יותר בהתנהלותה. חשוב לי גם לסייע לכמה שיותר נשים בתחומים שונים להגשים חלומות ולצמוח."

חוויה מעניינת שחווית במהלך השהות

"כשהגענו ללוס אנג'לס, ביולי 2016, החלטנו להתחתן. באוגוסט היינו אמורים לנסוע לפסטיבל הברנינגמן וברגע האחרון החלטנו שאת החתונה נעשה שם. למרות שיואב לא היה לפני כן בברניגנמן, הוא זרם איתי בהחלטה ועשינו זאת. הוא הספיק להכין לנו טבעות מיוחדות ולהציע לי נישואים שבועיים לפני הנסיעה וחוץ משמלה שאירגנתי תוך כמה ימים, לא הבאתי כלום. רק כשהגענו אל המקום, החלטנו איפה תתקיים החתונה, אילתרנו טקס וחבר טוב חיתן אותנו בטקס עם חופה (מקרשים שיואב מצא יום במקום עצמו), שבירת כוס, החלפת טבעות ושתיה מכוס יין. צלם שהכרנו יום קודם והפך אחר כך להיות אחד החברים הטובים שלנו צילם תמונות משגעות מרגעים מדהימים. לטקס הגיעו חברים וגם אנשים שלא הכרנו בכלל, שחלקם הפכו להיות חברים קרובים שלנו. בתום הטקס חילקנו צדפים וקונכיות שהבאתי איתי מראש, ושרשמתי בעט על כל אחד מהם – Y&T Love 2018 כמתנה לכל האורחים שלקחו חלק. היה מרגש בצורה בלתי רגילה ובשאר הימים שלאחר החתונה, בילינו יחד ברכיבה על אופניים ברחבי הפסטיבל, בין מיצגי אמנות מדהימים, עם אנשים מדהימים וזו היתה חוויה שחיברה אותנו לנצח."

חלומות שאת רוצה להגשים

"יש לי שני חלומות עיקריים. האחד הוא להקים עמותה להעצמת נשים, לתת לנשים כלים וביטחון ולסייע להן להגשים את החלומות שלהן. כיום יש נשים עצמאיות רבות שפונות אלי כדי לקבל עצה ותמיכה ואני שמחה לענות להן אחת אחת. החלום השני לסייע לאנשים חסרי בית, שהם עולם ומלואו ולפעמים הם שקופים לאנשים שעומדים מולם וקשה לי להתעלם מהם."

נתראה בבורנינגמן

תודה טל על הראיון ועל ששיתפת אותנו במה שקורה מאחורי הקלעים של העשייה שלך. אני מקווה שעוד תהיה לנו הזדמנות להיפגש , אם אפשר אז עדיף בבורנינגמן.

אם אתן עוד לא עוקבות אחרי טל בכל הרשתות, אז זה הזמן להיכנס ולהכיר את חשבונות האינסטגרם שלה כאן וכאן, שני הבלוגים כאן וכאן וכמובן לעקוב בפייסבוק.

צילום: התמונות נלקחו מהאינסטגרם של טל. תמונות מהחתונה בבורנינגמן צילם: תומר פרץ

לסיפורים על נשים עצמאיות נוספות בחו"ל לחצו כאן

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

Facebook comments

3 תגובות

  1. הילה לוי, תלתלים בלוג אופנה הגב

    טל מדהימה ומעוררת השראה והאינסטגרם שלה הוא פשוט חלום.

  2. אורטל אקרמן הגב

    עוקבת אחריה כבר שנים. מעוררת השראה. והחתונה – וואו !

  3. מיכל מנור הגב

    איזו אישה מרתקת ומעוררת השראה. תודה שהצגת לנו את טל ופועלה בבלוג הולכת מייד לעקוב אחריה….

השארת תגובה