ברצלונה עם ילדים / טיפים לסיבוב בעיר

באיחור קליל ואופנתי חשבתי לכתוב פה כמה טיפים על ברצלונה. אז נכון שהייתי בה לפני שנה בדיוק, אבל כמו כל הערים האירופאיות האחרות – שום דבר לא השתנה בה בשנה האחרונה או בחמישים השנים האחרונות. כשזה מגיע לטיולים לחו"ל אני כמו מעין נובע המוכן לפרוץ ברגע שמישהו יזרוק לאוויר איזו מילה שמזכירה או מרמזת על טיול לחו"ל בעבר, בהווה או בעתיד (כבר אמרתי לכן שיש לי סיפורים על קרוואן בארה"ב, המלצות לגרמניה, אגמים באירופה ואוכל בלונדון?).

אז נסעתי לפני שנה עם הבת שלי לטיול בת מצווה שתוכנן בספונטניות רק עשרה חודשים מראש. בחרתי בברצלונה כיעד מועדף למרות שהייתי בה כבר שלוש פעמים בעבר, והבחירה הייתה מכמה סיבות.

האחת – אני מכירה את העיר וזה היה לי מאוד נוח כי כל האחריות הייתה עלי בטיול.

השנייה – כבר חרשתי בה לא מעט פינות תרבות ואומנות וככה ידעתי שאוכל להתפנות הפעם גם לשופינג.

השלישית – בת המצווה הייתה בבטן בפעם הראשונה שהייתי. סגירת מעגל?

לו"ז של טיול

המטרה העיקרית הייתה לבלות זמן ביחד. האמצעים – שופינג וסיורים ברחובות עם נגיעה בכמה יעדים תרבותיים.

על מנת לוודא שאנחנו משלבות יעילות עם כיף, כל בוקר התחיל בשעה לא מאוד מוקדמת ועם שתייה קבועה בסטארבאקס שמול המלון או בדוכן המיצים בשוק. חלק מהיום בילינו בסיורים בכמה מוקדי תרבות ואומנות אך תמיד דאגנו להגיע מספיק מוקדם למוקד שופינג כלשהו על מנת לנצל את כל מה שיש לברצלונה להציע. בין לבין התפנקנו בכל מיני קינוחים, ואני התעליתי על עצמי עם כמות הפעמים שאמרתי 'כן'.

ברצלונה עם ילדים

רמבלה – המפגש המחודש שלי עם הרמבלה היה מרגש. לא כי היא כזאת מרגשת אבל זכורים לי הרבה סיבובים בסביבתה מנסיעות קודמות. השדרה עצמה בעיניי היא די סתמית, סליחה מראש. מזכרות, מזכרות, מזכרות ומסעדות שהן מלכודת לתיירים ומקום נוח לכייסים, ולא הרבה מעבר. אבל ממנה מתפצלים ומגיעים למקומות מעניינים. וכל מי שיגיע לברצלונה יעבור שם. יקנה מניפה כחולה עם ציורים של פרחים או לא, ויחפש מוקדי עניין נוספים.

סגראדה פמיליה – כן, שילוב של כנסיה וגאודי שאי אפשר לחזור הביתה בלי לבקר בה. וכדי לוודא שתהיו שם, כדאי להזמין כרטיסים מראש ואל תתלהבו ותקדימו. באירופה שעה זה שעה, ולא רבע שעה קודם. ואם אתן בעניין של טיפוס למגדל בכנסיה, זה מצריך הזמנת כרטיסים מראש בנפרד, אחרת תמצאו את עצמכן פעורות פה לפני תור נוסף שאליו לא הזמנתן כרטיסים. אל הכנסייה הגענו בתחתית והקדשנו לסיור שם כשעה.

פארק גואל – מצריך טרק קצר ממרכז העיר הכולל נסיעה בתחתית ושילוב עם הליכה ברגל בעלייה תלולה שבה אפשר לעצור לנוח בחנויות מזכרות. הפארק עצמו מאוד יפה, אני אוהבת את העבודות הצבעוניות של גאודי ושמחתי להגיע לשם שוב. גם שם יש להזמין מקום מראש ואם לא עשיתן את זה – כמונו, יכול להיות שתמצאו את עצמכן עושות את הטרק הזה פעם נוספת, הפעם עם כרטיסים.

* מסתבר שיש אוטובוס מכיכר קטלוניה הישר לשער של הפארק. אבל הטיול ברגל והשיחה לאורכו היו חלק מהחוויה.

מזרקת הקסם במונז'ואיק – המזרקה נמצאת בכיכר אספניה ברחבת המדרגות של הארמון הלאומי, ומתקיים שם מופע אורות, מים ומוסיקה. אנחנו שילבנו את המופע עם ביקור בפואבלו אספניול / הכפר הספרדי, אתר תיירותי חמוד שבו נעשה שחזור של מבנים עתיקים ושל בתי מלאכה ספרדיים ונעים להסתובב בו ולהתרשם מהמבנים וגם מתערוכות נחמדות המפוזרות בו. בסוף הביקור הלכנו ברגל לכיוון המזרקה, מרחק שנראה קצת אך התברר כמסע קטן. התמקמנו על עמוד מעל כולם, מיקום אסטרטגי שאפשר לנו לראות היטב את כל הפוזות של המים ואת כל הטלפונים והאייפדים שתעדו אותם. מומלץ לבדוק מראש מתי המופע מתקיים ולהגיע מוקדם.

חוקרות אזורים

ברצלונטה – פעם הייתי בגישה שבחו"ל אני לא הולכת לים. ים יש גם פה ואני יכולה ללכת מתי שאני רוצה (ממש…). למזלי הגישה שלי השתנתה מאז שביליתי כמה בקרים מהנים באגם גארדה וגם כשהגענו לברצלונה הים היה בתכנית. סיור קטן ברחובות קטנים של שכונת ברצלונטה הוביל אותנו בהפתעה אל החוף. החוף עמוס אבל כיף להיות בו ולכן חזרנו פעם נוספת, לא מופתעות ומוכנות לטבילה בים וטיול בטיילת. אני הייתי עסוקה כל הזמן בלאתר כייסים פוטנציאליים אבל עדיין יכולתי להנות מכל מה שיש לאזור הזה להציע.

הרובע הגותי – חלק גדול מהשופינג בטיול קרה ברובע הגותי. סמטה צרה וקרובה מאוד למלון שלנו הובילה ישירות אל הרובע הגותי ושם חיכו לנו חנויות על ימין ועל שמאל. נכנסנו, מדדנו וקנינו, התלהבנו מכל מיני שטויות וקנינו דברים שצריכים וגם שצריכים פחות. עברנו בין דוכנים של שווקים קטנים ולקחנו חלק לא פעיל בהפגנה של מקומיים.

רובע אל בורן – רובע שלא ביקרתי בו בעבר ובעצם הגענו אליו בטעות בפעם הראשונה. בסוף הבילוי שלנו בים עשינו את דרכנו חזרה למלון בדרך הארוכה… הסתובבנו ברחובות והגענו לפארק סיוטאדלה, שבו הסתובבנו בין שבילים חמודים ועשינו עצירה למנוחה וסלפי ליד המזרקה המרשימה שבמרכז הפארק. בפעם השנייה הגענו אל הרובע מכיוון אחר וביקרנו בשוק אוכל קטן ופחות עמוס אבל עם היצע אוכל די גדול – שוק סנטה קטרינה, ובכמה חנויות מיוחדות ברחובות הקטנים של הרובע.

שיטוט ברחובות – בין לבין מצאנו את עצמינו מטיילות בלי לדעת לאן נגיע ולפעמים חוזרות חזרה אם משעמם. ככה גילינו כל מיני סמטאות, הגענו בהפתעה לכיכר קטלוניה, מצאנו כל מיני חנויות קטנות וחמודות והסתכלנו על עוד כמה מהמבנים של גאודי שפזורים בסביבה. גם הרחובות שבצד השני של הרמבלה, מול הרובע הגותי הם רחובות קטנים שכיף להסתובב בהם. לא התרחקנו מאוד מהאזור של הרמבלה והרובע הגותי ועל כן לא כבשנו יעד נכסף כמו הפריימרק. ואם הייתי יכולה להחזיר את הזמן אחורה היית מצמצמת את הביקור ב'קורט אינגלז' (הכלבו הגדול בכיכר קטלוניה) לחצי שעה בקומת הצעצועים בלבד.

אוכל טעים בברצלונה

שוק אוכל – הביקור בשוק הוא חוויה. אמנם יש עוד שווקים בסביבה ויש בהם כאלו שהם פחות עמוסים באנשים ואפשר להנות ממגוון מאוד גדול של טעמים אבל לה בוקרייה הוא בכל זאת השוק וזה כיף להסתובב בו וכמובן לצלם קלוזאפים של כל האוכל הצבעוני שיש בו. שני דברים שדאגתי לעשות שם: האחד – לבקר כל בוקר ולקנות לי משהו טעים לדרך והשני – לקנות כמה דברים טעמים ומיוחדים ממש לפני שיוצאים אל שדה התעופה.

טאפאס – לחם עם כל מיני דברים עליו? קניתם אותי. קיבלנו כמה וכמה המלצות על מקומות שכדאי לאכול בהם טאפאס, אבל במקרה הגענו למקום נחמד וקרוב למלון שלנו, אכלנו, אהבנו וחזרנו לשם כל יום, אפילו בלילה ונגסנו בדי הרבה חתיכות בגט.

פאייה – פחות התמקדנו בפירות ים, אבל עדיין ניצלתי את ההזדמנות ואכלתי פאייה במסעדה אחת מיני רבות בטיילת, בדרכנו חזרה מהים. לכל מקום שמסתכלים, רואים מסעדה שמציעה פאייה ובמיוחד בטיילת.

יוגורט – כזה עוד לא אכלנו. מרימה את הכפפה שמישהו יפתח דוכן כזה. מה שנראה כמו גלידה הסתבר כקינוח עשוי יוגורט. מורחים תערובת של יוגורט בבחירה אישית על משטח קר מאוד ואז מגלגלים אותו עם שפכטל למין גליליות ועל זה שמים כל מיני תוספות. טעים!

ברצלונה פעם ועכשיו

ברצלונה בטיול בת מצווה היא מאוד שונה מטיול בעיר לבד, בזוג או עם כל המשפחה. כשהייתי בברצלונה בפעם הראשונה, ועוד בהריון, ראיתי כל מה שיש לראות בה ויותר. נסעתי באוטובוס התיירים, עליתי ברכבל, היית בכמה וכמה מוזאונים ומבנים בעיצובו של גאודי. טעמתי כל מיני מאכלים וגם קניתי כל מיני שטויות. טיול בת מצווה בעיניי מאוד שונה. קודם כל צריך להתאים אותו לילדת בת המצווה, אבל גם לתת לו את ההזדמנות להפוך למשהו הרבה יותר גדול – חוויה חד פעמית שהיא מעבר לתרבות, אומנות, קניות ואוכל. ומבחינתי – הצליח לנו בגדול!

אז זהו, אכלנו, קנינו ודיברנו, וזה נגמר כל כך מהר! כל מה שנשאר זה הזיכרונות, הקניות והתמונות של המנות בטאפאס אותם החלטנו לשחזר ברגע שננחת.

ואם אתן מתכננות טיול בת מצווש לברצלונה, תשאלו אותי על זה!

Facebook comments

תגובה אחת

  1. מאיה הגב

    שמחה שהייתן בעיר אבל לפעם הבאה אם תרצו להגיע לפארק גואל יש אוטובוס שמגיע בול לשער מלמעלה נקרא 24 ויוצא מפלזה קטלוניה.

השארת תגובה