משמחת באמצעות תכשיטים / ראיון עם חן אסולין

את חן אסולין פגשתי בקורס בו השתתפתי בתחילת השנה – קורס 'דיגיטליות בעסקים' של סלונה ולאומי דיגיטל. במהלך שבעה שבועות נפגשנו ארבעים נשים ולמדנו איך לשווק את העסק שלנו טוב יותר ובעיקר למדנו להכיר האחת את השנייה. חן, נשואה ואמא לשתי בנות למדה משפטים ומנהל עסקים ועבדה כמה שנים בתחום, עד שהחליטה לעשות שינוי בקריירה וכיום היא מעצבת תכשיטים.

ממשפטים לתכשיטים

"תמיד אהבתי אומנות, יצירה ואופנה. היית מעבירה שעות בחדר בעבודות יצירה שונות, הכנת מצגות אומנותיות, כרטיסי ברכה מיוחדים ועוד."

עם שחרורה מהצבא, התלבטה חן אם להתחיל לימודים בתחום אומנותי כלשהו כגון עיצוב פנים או אדריכלות, אך לבסוף החליטה להירשם ללימודי משפטים ומנהל עסקים. בתום הלימודים החלה לעבוד במשרד עורכי דין גדול בתל אביב שם עבדה עד שנולדה בתה הבכורה.

מתי הרגשת שעריכת דין כבר לא המקצוע בשבילך?

"כשהפכתי לאם החלטתי לתת עדיפות לבית ולהפחית מהלחץ והשעות בעבודה. אחרי שילדתי את ביתי השנייה חזרתי לעסוק בעריכת דין במשרד בנתניה אך בפנים הרגשתי שזה לא זה, זה לא המקצוע בשבילי, אני רוב היום בלחץ וממורמרת. הרגשתי שהשגרה האפורה עושה משהו שאני לא אוהבת. לאחר תהליך של העצמה וחיפוש עצמי עם מעצבת השינויים סיגל הורנפלד הבנתי שאני צריכה לפנות לדרך יצירתית."

איך התחלת לעצב תכשיטים?

"לפני שנתיים השתתפתי בסדנת תכשיטים של נועה מוזס עם אמי ובסיומה הרגשתי שמצאתי את התחום בו אני צריכה לעסוק. התחלתי להכין תכשיטים לעצמי ולסביבה הקרובה ולפני כשנה וחצי פתחתי עוסק פטור. החברות והמשפחה ביקשו שאכין להם תכשיטים, השתתפתי בירידי אופנה ועסק התכשיטים החל לתפוס תאוצה. עזבתי את משרד עורכי הדין ועברתי לעבודה נוחה יותר על מנת להתמקד בתכשיטים, אך עדיין במשרה מלאה. לפני חודש, ואחרי שפיתחתי בסיס איתן לעסק, פיתחתי קולקציות, הקמתי אתר אינטרנט, יצרתי וקיבלתי כלים לנהל עסק עצמאי – יצאתי לעצמאות."

איך הסביבה הגיבה לשינוי?

"הסביבה הקרובה תומכת מאוד בעיסוק החדש. אמא שלי עוזרת לי ביצירת התכשיטים בסדנאות ולעיתים בירידים ויתר המשפחה נרתמת לעזרה עם הילדות. בעלי מפרגן ותומך בהחלטות למרות החשש מהעתיד הכלכלי."

מותג מלא בצבע ושמחה

"ההשראה לעיצוב התכשיטים מגיעה מכל מקום. מחוויות שנצרבות לי בתודעה, מתמונה מסוימת, מבגדים, מנעליים, מהחרוזים עצמם, מעונות השנה מביקור בים ועוד. האג'נדה שלי היא ליצור דברים יפים שגורמים לנשים לחייך ולהרגיש שהן מלכות העולם."

התכשיטים: הסגנון של התכשיטים שלי הוא צבעוני, משמח ואופנתי. התכשיטים מורכבים חרוזים שונים – עץ, אקריל, אבני חן, אלמנטים בציפוי כסף וזהב ועוד. אני אוהבת להמציא את עצמי מחדש וכעת אני שוקדת על קולקציה חדשה לראש השנה שתשלב חתיכות עור אמיתי בעל טקסטורות וצבעים שונים אותן קיבלתי מחברתי מעצבת תיקי העור טוביק רב, ורוב השרשראות בה יהיו one piece.

הסדנאות: הסדנאות הן פסגת הכיף שלי בכל העסק הזה. אני מגיעה לסדנה עם התרגשות עצומה. בכל סדנה יש דינמיקה שונה והמון יצירתיות, רעיונות וקסם. לפעמים כשאני מגיעה הביתה אחרי סדנה, גם אם אני עייפה, אני ממשיכה ליצור ותכשיטים אל תוך הלילה.

היוזמות: פיתחתי קונספט של סדנאות לאם ולבת. הסדנאות נולדו מתוך זמן היצירה שלי ושל בנותיי והצורך למצוא להן תעסוקה. הבנתי שיש עוד אימהות שרוצות לבלות זמן איכות עם בנותיהן ללא הסחות דעת. הסדנאות מצליחות ואני שוקדת כעת על בניית קייטנה לחול המועד סוכות וחוג שבועי ליצירת תכשיטים.. בנוסף אני מעבירה סדנאות בנושא אינסטגרם לעצמאיות ומייעצת לעסקים בנושא של מדיה דיגיטלית.

העבודה עם חרוזים: אני אוהבת את הגיוון והאפשרות להמציא את עצמי כל פעם מחדש. אני גם מאוד אוהבת להנחות סדנאות תכשיטים, לראות את ההתלהבות והשמחה בעיניי המשתתפות, את חדוות היצירה והרוגע שבהכנת תכשיטים. אני רואה בסדנאות האלה זמן קסם שנותן גם לי וגם למשתתפות חוויה כה בונה ומעצימה.

הכי אוהבת: שרשרת קיץ היא ללא ספק בין האהובות עלי. היא מתארת בדיוק את הפאן, הצבע והשמחה של המותג שלי.

מתנה לך או לחברה

מי הלקוחות שלך?

"הלקוחות שלי הן אימהות קרייריסטיות ומטופחות שאוהבות להתלבש יפה. רוב הלקוחות קונות לעצמן. יש לקוחות שקונות מתנות לחברות, לבנות משפחה או לגננות לחגים ואירועים שונים וזה מאוד מרגש אותי. ויש גם גברים שקונים לנשים שלהם. יש מי שקונה מהמבחר הקיים ויש כאלה שאני מעצבת להן תכשיט בהתאמה אישית."

הייתה לך חוויה מרגשת שאת רוצה לספר עליה?

"באחד הירידים בנתניה הכרתי את מיכל בן רעי. היא התלהבה מאחת השרשראות שלי ורכשה אותה. חברתה ביקשה שאכין לה שרשרת זהה. חודש לאחר מכן מיכל נפטרה ממחלת הסרטן. לאחר שנפטרה קראתי על פועלה למען העיר נתניה ומעגל הנשים נתניה, על בעלה שנותר לטפל בתינוקת ובשני ילדיהם הנוספים. לאחרונה נפגשתי עם חברתה והיא סיפרה שהיא שומרת על השרשרת מכל משמר ובכל פעם שהיא רוצה להיזכר במיכל היא עונדת אותה. התרגשתי מאוד והרגשתי שהתכשיט שאני יצרתי יצר אצלה זיכרון חיובי."

שגרה חדשה של עסק עצמאי

האם תמיד רצית שיהיה לך עסק משלך?

"ממש לא. חשבתי שאהיה שכירה לנצח, אבל בשנתיים האחרונות הבנתי שאני יזמית בנשמה, ובעלת מעוף והעבודה כשכירה פחות מתאימה לי."

איך את משלבת בין כל העיסוקים שלך ביום יום?

"אני עושה הרבה רשימות ומשתדלת לעמוד בהן. הגוף שלי למד לישון פחות שעות. אני חושבת שהסוד אצלי הוא לגוון כל יום ולעשות דברים אחרים בתפעול העסק. בנוסף, יש לי תמיכה רבה מצד המשפחה הקרובה שבלעדיהם לא הייתי יכולה להתפנות ליצירה."

איך נראה הסטודיו שלך?

"הסטודיו שלי נמצא בחדר שמשמש גם כחדר המשחקים של הילדות שלי. אני מאוד מבולגנת בתהליך היצירתי ושולחן העבודה שלי תמיד מלא בחרוזים ומבולגן. עכשיו הוא עובר תהליך של התייעלות ושיפור כדי שהכל יהיה נגיש ומסודר, וכדי שהכלים והתכשיטים שלי יהיו נגישים לי וללקוחות שמגיעות לסטודיו."

תספרי על החלטה עסקית שלקחת כבעלת עסק:

"עם הזמן הבנתי שירידים גדולים אינם רווחים עבורי. אני עובדת קשה, מוכרת המון תכשיטים, אך מפני שהעלויות גבוהות אני כמעט לא מרוויחה. התחלתי לברור בקפידה את האירועים בהם אני משתתפת לצד הגברת הפעילות האונליין שלי. אני מאמינה בשופינג אונליין ובנוחות הקנייה מהבית. אחרי שהבנתי שסדנאות הן הבסיס האיתן לעסק שלי ואחד הדברים שאני הכי אוהבת לעשות פיתחתי ליין של סדנאות חדשות ומקוריות."

מה חשוב לך שידעו על העסק שלך?

"זה עסק שנועד להעצים נשים ולשמח אותן. אני אוהבת להעביר את התשוקה והאהבה שלי ליצירה, ולגרום לכל אישה וילדה לפרוח ולשמוח."

בעתיד הקרוב אני רוצה…

מה היית רוצה שיקרה בשנה הקרובה?

"הייתי רוצה שהעסק יהפוך להיות יותר מבוסס על מכירות אונליין ויפרנס אותי בכבוד, שאני אשיק מוצרים ייחודים ומגוונים ויהיה לי חלק בשיתופי פעולה עם עצמאיות נוספות להעצמה משותפת."

משהו חדש שהיית רוצה ללמוד?

"לקנות מצלמה איכותית וללמוד צילום מקצועי כדי לשווק את התכשיטים והעסק."

איפה היית רוצה להשתלב בארץ עם העסק?

"הייתי רוצה שהמוצרים שלי ימכרו בחנויות בוטיק באזור השרון, ושהחוגים והקייטנות שלי לילדות יתקיימו בכל רחבי הארץ. אשמח להעביר סדנה משולבת עם סטייליסטית ואולי גם לנהל קהילה עם עצמאית נוספת."

חמישה דברים על עצמאיות

להיות בלמידה מתמדת: אני מאוד אוהבת ללמוד ולשדרג את העסק, אין חודש שאני לא בייעוץ, הרצאה או סדנה שנותנים לי כלים לעסק ועוזרים לי להתמקד.

לדעת מתי להתייעץ: בעבר קיבלתי ליווי עסקי משני יועצים מדהימים ממעו"ף, איילה בייטנר ותמיר זבולון ועכשיו סיימתי ליווי קצר של אור קריבוס.

להיות חלק מקבוצה: אני פעילה בכמה קבוצות של עצמאיות. אני חושבת שלכל עצמאית צריכה להיות קהילה של חברות תומכות ומפרגנות מאחוריה.

להתמודד עם אתגרים: כעת שיצאתי לעצמאות אני מתמודדות עם פחדים רבים מבחינה כלכלית, אך ממציאה את עצמי כל פעם מחדש ומתכננת קדימה.

להאמין בעצמי: לעשות תמיד מה שאני אוהבת, לחשוב חיובי והכל מסתדר.

בואו להכיר את חן, להתרשם מהקולקציה המקסימה של התכשיטים שלה ולהתחדש – כל הפרטים באתר, בדף הפייסבוק ובאינסטגרם של חן. תודה חן על שבחרת לשתף אותנו בעסק ובדרך שלך!

יש לך עסק ותרצי שאכתוב עליך? אשמח לספר לך על אפשרויות הפרסום במגזין.
מוזמנת להתקשר או לכתוב לי 053-6065120 / manu.biener.g@gmail.com

*צילום: גלי פלג ברכה

לסיפורים על עסקים של נשים נוספות לחצו כאן

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

לא נמצאו פוסטים

Facebook comments

תגובה אחת

  1. הילה לוי, תלתלים בלוג אופנה הגב

    מאוד אוהבת את השרשראות של חן ובתור אחת שגם התחילה את דרכה כעורכת דין, מתחברת מאוד למסלול שחן עברה.

השארת תגובה