לא סתם עוד ערב סתווי – סדנת יומן מסע

עבר הרבה זמן מהפעם האחרונה שהסתובבתי סתם כך ברחובות תל אביב בשעות הערב. כשמצאתי חניה קרובה וטובה מידי, כל מה שנותר לי היה להסתובב קצת ברחובות ולחכות בסבלנות עד השעה שבע. כי אז תתחיל הסדנה להכנת יומן מסע, שבשבילה עשיתי את המסע מאבן יהודה ועד לסטודיו Crafty של אושרית בן גל ברחוב גרוזנברג. ובינתיים כל מה שנותר זה להתרשם מכל אותם בניינים ישנים שחברות יזמי נדל"ן השתלטו עליהם, להבין שכל חנויות הבדים בסביבה עשו שיפוץ מסיבי ולהתלבט אם לנשנש קצת מהבופה של לשכת רואי החשבון שנמצאת ממש ליד.
 
נייר, נייר, נייר
מאז ומתמיד אני אוהבת נייר. מהדברים הפשוטים של פעם כמו סתם דפים לבנים ועטיפות של שוקולד שקיבלו אצלי מראה חדש ומקורי ועד לכל הניירות המיוחדים שיש היום בכל העולם. ולא שאני כל כך בינלאומית, אבל לפני עשר שנים חשבתי שאני הולכת לייבא מוצרי סקראפ אז קניתי מצבור של מאות דפים כדי לבדוק את הנושא. הדפים נשארו בקופסא שלהם, החלומות השתנו ולאחרונה התחלתי להוציא אותם לאט לאט ולהשתמש בהן ביצירה בבית, וכך לפנות מקום לחלומות החדשים שלי.
כשחברה ביקשה המלצה על סדנא בתל אביב המלצתי לה מייד על הסדנה בסטודיו של אושרית ואפילו הצטרפתי אליה בעצמי. קדמו לזה התארגנויות לוגיסטיות מתוחכמות, וגם פגישה עם חוק מרפי, אבל למרות כל אלו מצאתי את עצמי עומדת חצי שעה לפני תחילת הסדנה ליד החלון של הסטודיו, מציצה על השולחן המסודר ומחכה שתיפתח הדלת ותתחיל הסדנה (חניה טובה ומהירה מדי, זוכרים…?)
 
 
קבלת החלטות
נפתחה הדלת, והצצתי פנימה. את הסטודיו אני כבר מכירה, כתבתי עליו בעבר פוסט, אבל הביקור בו בערב, היה בו קסם מיוחד. הוא ממוקם ברחוב שנמצא מטר מהאמצע של כל דבר. מנחלת בנימין, נווה צדק, רוטשילד ומהבופה של לשכת רואי החשבון. הוא נקודה צבעונית במרכז תל אביב. כשכולם כבר עייפים מיום העבודה ומחפשים את דרכם לאוטו והביתה, מתמלא הסטודיו חיים וצבע ומגיעות אליו נשים שצמאות ליצירה.
 
השולחן בסטודיו היה מסודר ומזמין עם משטחי חיתוך וכלים לכל אחת מהמשתתפות ואושרית הכינה לכל אחת פתק קטן עם המידות של כל החומרים שיש לחתוך.
 
שמחתי לפגוש שוב את אושרית שמייד נתנה לי משימה לא פשוטה בקבלת החלטות. עוד לפני שידעתי מה אני רוצה לעשות, הייתי צריכה לבחור חמישה ניירות שישמשו אותי במהלת הסדנא. בחרתי עשרים. צמצמתי לעשר. בסוף הצלחתי והייתי מוכנה להתחיל.
 
מאחורי כל סדנא עומדת מנחה
אושרית, בוגרת לימודי עיצוב גרפי בויטל (שהפך תוך כדי לחלק משנקר), עבדה לאחר סיום הלימודים בכמה מקומות בתחום העיצוב עד שיצאה לדרך עצמאית כמעצבת גרפית. גם כשהייתה עסוקה בעיקר בעבודה מול מחשב, המשיכה לעצב במלאכת יד. עוד לפני שכל תחום ה-DIY הפך למושג טרנדי, היו בביתה פריטים רבים שעיצבה ושיפצה בעצמה, מכריות ועד רהיטים.
 
היא הקימה את המותג גוגו למשחקי ילדים והחלה לעצב גם קולקציית ניירות וערכות יצירה, הצטרפה לטרמינל לעיצוב בבת ים, וחלקה מרחב יצירה והעשרה עם מעצבים מתחומים שונים. עם הזמן החליטה להפוך את האהבה ל-DIY לעיסוק המרכזי שלה ועם תום התקופה שלה בטרמינל, פתחה את סטודיו קראפטי.
 
 
איזה סדנאות את מעבירה בסטודיו ולמה בחרת להעביר סדנאות להכנת יומן מסע?
בסטודיו אני מעבירה סדנאות שונות- הכנת אלבום, ראש צבי בטכניקת דקופאז׳, גילוף חותמות ועוד. המשותף לכל הסדנאות שלי זה שמעבר ללימוד הטכניקה של היצירה חשוב לי לשים דגש על לימוד של עקרונות עיצוב, קומפוזיציה, שילוב צבעים וטקסטורות ועוד. בדרך זו המשתתפים בסדנא מרוויחים פעמיים, הם גם מגיעים בסדנא לתוצרים ברמה אסתטית גבוהה מאוד והם גם יוצאים עם כלים שיכולים לשמש אותם בהמשך ביצירות שיעשו בעצמם בבית.
 
מה את הכי אוהבת בסדנאות יומן מסע והאם זה מתאים לכל אחת?
יומן מסע היא אולי הסדנא שהכי אהובה עלי, גם כי יש לי חיבה גדולה למחברות ויומנים, וגם כי משתתפי הסדנא יוצרים לעצמם מאפס יומן שמותאם לטעם העיצובי שלהם. זה יפה לראות איך באמצעות בחירה והתאמה של ניירות כל אחד יוצר עולם אחר לגמרי עם שפה ואופי יחודיים. הסדנא מתאימה לכל מי שאוהב יומנים או מחברות סקיצה, כל מי שאוהב לאסוף פיצ׳פקעס מעוצבים, למי שיוצא לטיול ורוצה לתעד אותו בדרך מיוחדת. בכלל, יומן מסע הוא גם משהו פרקטי לניהול זמן או פרוייקט אבל גם פריט מיוחד שכיף להסתובב איתו.
 
איפה היצירה באה לביטוי אצלך בזמן הפנוי והאם מעבירה את היצירה גם לדור הבא?
בבית אני מוצאת את עצמי כל הזמן צובעת משהו, משפצת או תופרת. גם דברים שאני קונה אנשים בטוחים שאני עשיתי… אני חושבת שבגלל שזה מלווה אותי כל היום הילדים שלי נדבקו בחיידק. גיא, הבת הגדולה, רק בת 9 אבל כבר יש לה טכניקות יצירה ברמה ממש גבוהה ואוהבת מאוד ליצור. ושני הקטן, כל היום מדביק, בונה וצובע בבית, אספן מדבקות וושי טייפ הדוק. הוא אפילו בנה לעצמו סטודיו משלו ומעביר לנו סדנאות יצירה.
 
איך את מרגישה כשאת יוצאת בסוף סדנא אל הלילה התל אביבי אחרי שלוש שעות עמוסות יצירה וצבע?
בסדנאות תמיד נוצרת דינמיקה של יצירה בין המשתתפים. התהליך המיוחד הזה והתוצאות אליהן מגיעים המשתתפים מעוררים בי הרבה השראה, סיפוק ושמחה. הנסיעה חזרה הביתה אחרי תהליך יצירתי אינטנסיבי כזה, נותנת לי זמן לסכם לעצמי את החוויה ולחשוב מה הייתי רוצה לשפר ולהוסיף לסדנא הבאה.
 
קראפט במיטבו
לאט לאט התמלא הסטודיו ונתפסו המקומות ליד השולחן. היינו סה"כ שמונה משתתפות, שלוש מתוכן חברות שחוגגות יומולדת של אחת מהן ובמקרה גם חברות שלי. כולן בחרו ניירות לעבודה, בדים לכריכה וגומי לקשירה ואפשר היה להתחיל. בתהליך יצירת יומן המסע מכינים כריכה וארבע מחברות מעוצבות אשר מחוברות לכריכה בגומי צבעוני. היומן יכול לשמש לכל דבר וניתן להכניס אליו דפי תכנון שבועי ולא רק סיפורים על מסעות. ואפשרויות העיצוב שלו, הן כמובן אינסופיות.
למעשה זו סדנת הקראפט הראשונה בה אני משתתפת. נכון שאני אוגרת פאנצ'ים וניירות, מתלהבת מחוט איכרים, ומגדילה את אוסף הוואשי שלי כל פעם בקצת. ולא רק אוגרת. אני גם גוזרת ומדביקה ניירות להנאתי לבד או עם הילדים, אבל מעולם לא עשיתי זאת במסגרת סדנא. אז נהנתי מהאוירה הנעימה והתחלתי ביצירה.
 
כולנו שקענו בתהליך הכנת היומן, מתקדמות משלב לשלב, ובין לבין צוחקות ומתלהבות מהכלים והחומרים שעל השולחן. בשולחן צדדי חיכו לנו נשנושים טעימים כולל עוגת שקדים שווה ומומלצת (מתכון בסוף הפוסט). אושרית עברה בינינו, הסבירה, עזרה ונתנה רעיונות איך לעצב את היומן האישי של כל אחת. ממדפי החנות היא שלפה כל פעם עוד ניירות ועוד פאנצ'ים שהתקבלו בשמחה והוסיפו צבע למחברות.
 
עבודה עם ניירות היא בעצם עבודה שמתאימה לכל אחת וכל אחת יכולה למצוא את המקום שלה. זה לא משנה אם מישהי גוזרת הכי מדוייק שאפשר והתוצאות מושלמות או שהיא מפספסת וחותכת טיפה עקום. זה גם לא משנה אם היא אוהבת צבעוניות או מסתפקת בסגנון מונוכרומטי. במלאכת היצירה, הכשרון של כל אחת יוצא לאור והוא בא לידי ביטוי בתוצאה של הסדנא, שהיא פריט מיוחד של אחת מהמשתתפות. וכך, מערימה אחת של ניירות החלו להיווצר שמונה יומנים, כל אחד בשילוב שונה ומיוחד, כל אחד יתמלא בחוויות אחרות.
 
זה הזמן לצאת למסע
אחד המשפטים הכי נדושים שיש הוא 'הזמן עובר שנהנים'. אנחנו אומרים אותו בכל מיני הקשרים וזה מין משפט שכזה. נדוש. אבל כשישבתי שם בסטודיו, התלבטתי, חתכתי, מדדתי והדבקתי, הזמן עבר מהר וסוף הסדנא תפס אותי בהפתעה. בכל שלב של העבודה, בין אם זה השלב של הבחירות או העבודה עצמה, אנחנו נסחפות ונכנסות לעולם הזה של היצירה וגם מי שאולי זרקה קודם משפטים כמו 'אני לא טובה בזה' או 'זה תמיד יוצא לי עקום' פתאום מגלה שמונח לפניה יומן מסע מקסים ויחודי.
 
הסדנא הסתיימה. נשנושים אחרונים מהמתוקים שלפנינו, קצת עזרה בסידור השולחן ואנחנו יוצאות אל הלילה של תל אביב. אני מלטפת את היומן שלי. אני מרוצה.
 
תודה לאושרית שהזמינה אותי לקחת חלק בסדנא. תודה לאיריס, כרינה וגלי על זה שאתן כאלה חמודות ותרמתן לאווירה הכיפית של הסדנא. וכל מי שרוצה יומן מיוחד משלה, מוזמנת לבדוק ביומן שלה ולהרשם לסדנא הקרובה. כל הפרטים ממש כאן.
 
פוסטים על סדנאות קודמות בהן התארחתי:
 
מתכון לעוגת השקדים הטעימה של אושרית:
 
3 ביצים
3/4 כוס חלב
3/4 כוס שמן קנולה
כף ליקר שקדים (לא חייבים)
כוס וחצי סוכר
כפית תמצית וניל
3 כפות אבקת שקדים

מערבבים את הכל במיקסר ולבסוף מוסיפים כוס וחצי קמח תופח. מכניסים לתנור שחומם מראש ל-175° לחצי שעה, עד שהקיסם יוצא יבש. לא לייבש את העוגה כדי שתצא עסיסית. טופינג – חפיסת שוקולד לבן מומס עם 50 מ"ל שמנת מתוקה ורבע כפית נס קפה מומסת. מערבבים היטב לאחר ההמסה ומצפים את העוגה. לאחר שמתקרר מוסיפים את השקדים הקלויים. את פרוסות השקדים יש לקלות כמה דקות (5-7) על חום נמוך ולבדוק שהם לא נשרפים.


בתאבון!
 
אפשר לקרוא עוד ולהכיר גם בדף הפייסבוק העסקי של Crafty. את רשימת הסדנאות ניתן לראות באתר, ולאושרית יש גם בלוג. מוזמנות לקרוא ולהכיר!
 
אם יש סדנא שתרצו שאבקר בה מוזמנים לשלוח לי מייל ל- manu.biener.g@gmail.com  ואחזור אליכם עם הצעה רלוונטית.
תודה שאתן קוראות, תודה על התגובות כאן בבלוג ובכלל, בזכותכן אני כל הזמן עסוקה במחשבות ובעשייה וגם בהיכרויות חדשות…
 
***מכירים את הבלוג שלי בפייסבוק? אל תשכחו לבקר…
Facebook comments

6 תגובות

  1. ליאת בלזר הגב

    מקסים..הלוואי והיה לי כוח לעשות עוד משהו בשעות הערב 🙂
    תודה על ההשראה

  2. Henrieta Biener הגב

    מעניין , מנומק,מקסים. מרגישים את אהבתך לתחום.

  3. manu biener הגב

    חחח…. קשה למצוא את הכוח, אבל כשיוצאים מהבית פתאום הוא מופיע 🙂
    פעם הבאה שאלך לסדנא אולי אציע לך להצטרף 🙂

  4. manu biener הגב

    תודה אימא 🙂

  5. Lian הגב

    מקסים! עושה חשק ליצור או להשתתף בסדנה

  6. manu biener הגב

    כדאי לך, כל פעם אני מגלה שזה פשוט כיף כיף כיף

השארת תגובה